[PHP] While / List probleempje

Pagina: 1
Acties:

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik heb een stukje code dat ziet ongeveer zo uit:
PHP:
1
<?reset($array);while(list($key, $waarde)= each ($array)){  $result= mysql_db_query($mysqldbname, "UPDATE blabla");  if (!$result){give_error();}  while($row= mysql_fetch_array($result)){    echo $row[$waarde];  }}?>

Hij zou nu dus gewoon $row[$waarde] moeten geven, maar hij stopt er dus gewoon mee zodra ik probeer $waarde als output te geven. Dit:
PHP:
1
<?    echo [$waarde]?>

werkt dus ook niet!

Met stoppen bedoel ik dus dat hij doet alsof er staat die(""); Dit gebeurt ook alleen als ik in de tweede while zit. Ik heb het nergens kunnen vinden, weet iemand oplossing?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een update query levert toch geen result set op?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• De-Fault
haha ja idd er moet ook staan SELECT * FROM blabla foutje, maar dat is dus niet het probleem...

ik heb trouwens ook al foreach geprobeert want dat doet hetzelfde maar dat maakt geen verschil.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat zou er volgens jou in $array moeten staan?

Daarnaast vind ik persoonlijk iets als "foreach ($array as $key => $value)" wat leesbaarder.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28

JSchut

.....

Dus $waarde is kolom in je tabel ?

Als dat niet zo is vind ik het niet zo raar dat ie dan lijkt te stoppen

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• De-Fault
nee ook als ik echo $waarde doe stopt hij ermee. Ook als ik een andere whileloop maak dus zonder mysql stopt hij ermee.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij zit er helemaal niks in $array... In dat geval zou hij namelijk gelijk uit de while lus springen. Als er vervolgens niks meer onder dit stukje code staat, dan heeft dat idd hetzelfde effect als die().

• De-Fault
Nee er zit wel degelijk wat in $array heb ik gecheckt met een print_r(); maar ook na die while staan nog lappen met code die hij wel zou moeten afspelen... :'(

• JSchut

JSchut

.....

PHP:
1
<?reset($array);foreach($array AS $key => $value) {    $result= mysql_db_query($mysqldbname, "SELECT * FROM enz.....");        $rows = mysql_num_rows($result);    if (!$rows){         give_error();     }      while($row= mysql_fetch_array($result)){        echo $row[$value];      }}?>

dit moet werken

Verwijderd

Ik ff kijken en :
PHP:
1
<?reset($array);while(list($key, $waarde)= each ($array)){    echo "KEY : $key = WAARDE $waarde";      $result= mysql($mysqldbname, "SELECT * FROM Table WHERE Waarde='$Waarde' ") or die (mysql_error());        if (!$result){give_error();}      while($row= mysql_fetch_array($result)) {              echo $row[$waarde]; // <-- $waarde is een field name                echo "<br>array check :<br>";        print_r($row);            }}?>

ofso.... kijk ff in dit rommeltje voor iets nuttigs ik moet weg zo :)

• De-Fault
ah merci, de eena laatste post bracht iets nuttigs, wat nou het probleem was weet ik niet maar het werkt, thnx

• JSchut

JSchut

.....

die while om je list die vond ie niet zo leuk :Y)

Pagina: 1