Toon posts:

Wat een fiasco is dit zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaalus...

Eindelek heb ik het voor elkaar om mijn p3 700 fcpga te overclocken naar 7x120=840 met een abit vh6 via649a fcpga plank.

Nu zullen jullie denken da's fijn voor je, maarrrrrrr.... nu ging ik effe testen met q3 timedemo 1,..... nu de klap op de vuurpijl... een zeer matige 66 fps!!!!????? mijn bx6 haalt met de zelfde cpu geclockt op 7x112 81 fps!! effe zonder dolle! ik vertel hier echt de waarheid! the whole truth and nothing but the truth.

als er iemand is die weet hoe dit kan, hoor ik dat heeeeeeeeeeeeeel graag!!!

ik snap hier echt geen moer van 8(

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15
via drivers geinstalleerd?
de agp drivers??

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
memory settings getweakt? heel belangrijk bij apollo pro kaarten.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

timing problemen.

Ik deed een setje 3D Mark 2000 tests...

PIII 600 standaard, videokaart op 200/200, score +- 3900 (ik weet het niet meer exact) Toen FSB 112, dus 672 MHz, en 3D Mark score 3400. En Bedankt.

Videokaart en CPU moeten als het even kan synchroon lopen. Of 1 op 2, of 4 op 7, enz. (GeForce MX heeft core op 175, fsb = 100. 100/175 - 7/4. Oude GeForce 256 = 120 Mhz core, dus 100/120 = 5/6. De 183 MHz van een retail 64 MB Radeon of Voodoo 3 3000 geeft 100/183 = 6/11 (3x33/5,5x33))

Probeer eens een leuke verdeler te vinden voor 112/200 ?? Die is er niet, dus krijg je extra wait-states: Dan moet een van de 2 (CPU of videokaart) op de ander wachten, en dus heb je een dip in je prestatie. Soms heb je dus gewoon een slechte combinatie en ben je gepielpeld.

En los van dit alles: verwacht nou niet dat een VIA chipset het net zo goed doet als een BX chipset. Die goeie oude BX doet het nog steeds het allersnelste. Tijd om de tweak voor 'memory interleaving' voor de VIA chipset op te zoeken.

EN wat ook héél belangrijk is: FRESH INSTALL !! Ik heb bij een bekende van mij een Duron geinstalleerd. Bestaande W98 installatie voorzien van VIA 4-in-1 drivers, en dat systeempje haalde een 3D Mark 2000 score van 2200. Duron 650@900, RAM op 100 + 33 MHz. Na een nieuwe verse installatie van W98 kwam er een 3D Mark 2000 score van 4300 uitrollen !!.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Tja daar zeg je wat ik denk het wel...

tijdens de install installde hij wel een hele waslijst dingen maar agp drivers kan ik me eerlek gezegd niet herinneren...

wat ik me welkan herinneren is dat ik het ook geprobeert heb met een abit be6-revision2 maar daar had ik net zulke belabberde resultaten 8(

en memory setting tweeken kan dat met een vh6?

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart je verhaal getuigd van de nodige kennis en ervaring 8)

Ik heb inderdaad geen fresh install van win 98 se gedaan (gewoon er in gezet en de nieuwe dingen die windows plug&pray vond laten installen) en afentoe verwezen naar de abit en win98se cd dat ging allemaal vrij vloeiend dus ik had het vermoeden dat dat wel gelukt moest zijn, maar je zegt ook dat zo'n via chipset niet zo veel soeps is....

zou jij me kunnen vertellen voor wat voor mobo ik deze morgen het beste om kan ruilen? (er moet wel een isa slot op zitten voor m'n 3com kaart) ik zal effe duidelek maken waar mijn pc uit bestaat:

ram:
2x 64mb sdram 100mhz

kaarten:
2x voodoo2 12 mb s.l.i
hercules geforce 2 64mb
soundblaster live
3com cable modem

Drives:
maxtor diamond max hd
western digital hd
toshiba cd rom
sony cdrw

cpu:
intel R
imc'00
pentium III costa-rica
700/256/100/1.56v
3028a222-0963 sl3xx (op een abit slotketIII converter)

Ik hoop dat ik een beetje duidelek ben,en ik hoor graag wat voor mobo ik morgen moet gaan halen, om een fresh install van windows 98 op los te laten 8)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hehehe

Ik zeg : Asus P3B-F

(Dat zou JumpStart ook zeggen denk ik :-)

-CORRECT ME IF I'M WRONG-

Op het moment van schrijven de meest heersende mamaplank allertijden (voor mij dan)

ICQ 769834

Concrete Loop Watercooling

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
iets met een I(ntel)815 chipset of lekker terug naar de BX :)

en ik geef de voorkeur om bij ASUS of ABIT te blijven....

opties voor BX:
ABIT BE6-II reviesie 2.0
ASUS P3B-F
ABIT BX133-RAID
MSI BX-MASTER

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Super!! bedankt voor de info mannen!

Maar heeft zo'n asus P3B-F ook wel zo'n lekker traploze fsb instelling als bijv.de abit be6-revision2 ???

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>iets met een I(ntel)815 chipset of lekker terug naar de BX[/quote]... kan het niet beter zeggen... En met de opmerking van "Asus of Abit" ben ik het ook wel eens. Zoek eens op tweakers.net naar reviews (tussen nieuws items) en naar prijzen (op de pricewatch functie)

Probeer deze link eens:

firingsquad.gamers.com/hardware/bx133v815/default.asp

" Het FiringSquad heeft een vergelijking gemaakt tussen een overklokte BX133 en de i815 chipset. Een Asus CUSL2 (i815) en een Abit BE6-2 (BX) "

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
What's our choice? Honestly, we could go either way. The 815
would be a good choice because it has the newest features and
offers a stable 133MHz FSB, but the BX is still nice because
it's still a great performer and motherboards are cheap.

bedankt voor de link! ik denk dat het toch een abit be6-2 word.... (ondanks de beroerde resultaten die ik haalde met mijn niet cleane install) of toch een asus.....aaaarrrrgggggg!!!! lastig hoor 8)

Verwijderd

Ik heb net m'n BE6-2 verkocht en houd een CUSL2 over . Zegt denk ik wel genoeg , de Asus is beter . (Lees : kon verder oc'en met m'n P3-700)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Misschien helpt dit je beslissen: Omdat een i815 betekent dat je een andere chipset gaat gebruiken dan de BX chipset moet je alsnog W98 opnieuw installeren voor het krijgen van de beste prestaties.

Alleen als je bij BX blijft, dan zou je weg kunnen komen met het niet opnieuw installeren...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
In mijn ervaring kan Windows 1 moederbordwissel met goed fatsoen overleven.
Waarbij overigens het vervangen van bijv. BX door i815 makkelijker is dan BX door KT133 o.i.d. :)
Je hebt ongetwijfeld wel _iets_ performance verlies, maar da's niet meer dan hooguit enkele procenten

Als je vaker gaat swappen (ook als je mobo A vervangt door B, en later A weer terugzet) is een nieuwe install zeer aan te bevelen. Daarom is ghost ook zo'n koel prog...ik moet er niet aan denken voor elk testbord alles opnieuw te moeten installeren :)

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-09 15:47
Benchmark hem eens met een 99% CPU afhankelijk proggie zoals de mistieke K.O.E.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
gister een be6-2 gehaald.........

een fresher dan fresh install van win 98 se eroverheen gehaald.... en... er valt inderdaad goed te overklocken met dit board maar alles wat ik hoger klock dan 700 krijg ik alleen maar lagere fps van in q3 timedemo 1 huhhhhhhhhh??????

help!!!!!!!

o ja en dat high point scherm wat ik zie tijdens opstarten.. is dat ook uit te zetten?????

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Bij moederborden met een via-chipset is de memory-performance het probleem. Dit is op te lossen met het programma wpcredit, hiermee kan de performance zelfs beter worden dan die van bx-borden.
Pagina: 1