Toon posts:

IBM en het bad-sector verhaaltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik kreeg bij het kopieren van een bestand met windows explorer een data error bij cyclic redundance check. crc error dus.

ik dat mooie check programmaatje van ibm gedraaid...
rood scherm: bad sectors gevonden.

ik ibm gebeld.
die medewerker zegt dat bad sectors maar in 5% van de gevallen een fysieke beschadiging van de schijf zou zijn, en dat bad sectors dus ook informatiefouten kunnen zijn.
na een complete erase-disk (optie in dat programmaatje) zouden de bad sectors weg moeten zijn.

wie o wie??? reageer

Verwijderd

DFT kan ze fixen ja :)
hebk ook gehad
1 dood sectortje
heb die gefixt
( duurt lang die fixerij en die test )

Verwijderd

Topicstarter
~hmm okee eerase disk is nu op 2/3 ongeveer.

kleine voetnoot. bij het kopieren van dat bestand in windows explorer deed ibm harddisk hark hark hark hark hark dat op de kamer ernaast te horen is (was)!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

HARK HARK ???

Dan issie rijp voor RMA !!!!

[topic=458451]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
misschien kun je hem nog in de tuin of in de zandbak gebruiken >:)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Yep in de tuin als HARK :+

Okee nu ontopic:
Ik heb het ook gehad, bad sectors en vreemde geluiden (ja het geHARK wordt hier genoemd wordt ...)

Het geHARK kan ook wel overgaan na een erase, het is gewoon de kop die zichzelf steeds reset in een poging de info toch te lezen. Als het 'pad' op de HD daar wat onduidelijk is, kan het dus weer hersteld worden door die erase functie, bij mijn weten verifieert ie het pad dan weer.

De bad sectors waren bij mij inderdaad weg, maar niet voor lang. Geen 3 weken later was het weer raak en erger dan ooit. Toen dus retour IBM gestuurd.

Oh ja voor IBM RMA zendingen niet eerst bellen, gewoon de foutcode van DFT en serial/part numbers invullen op de site is voldoende. Je krijgt dan een RMA nummer, met 2 a 3 weken moet je een vervangende schijf in huis.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 10:19
Zeker een 60 of 75 GXP serie :r ?!
Heb er twee versleten en ze hebben me bij de derde RMA - op mijn aandringen- een 60Gb 120 GXP gestuurd (met 15Gb extra!)... :P werkt nu al maanden prima! :) laten we hopen dat dat zo blijft! :?
Zoek ook eens op "60gxp", "75gxp" of "120gxp" op dit forum e/o tweakers.net/nieuws en er gaat een wereld voor je open!

Sysje

Verwijderd

Topicstarter
hmmm mja het is een 75gxp geloof ik ..!

heb trouwens de afgelopen maand en 10 dagen geen problemen meer gehad, ook geen bad sectors... raaaarrr!

wel een ander probleempje met harddisk wat ik niet snap.. zie ook:
[topic=520820]
Pagina: 1