Toon posts:

Ati radeon 8500 niet verkrijgbaar, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden de bovenstaande kaart besteld, nu krijg ik te horen dat hij niet leverbaar is, wel is z'n kleine broertje verkrijgbaar van 64 mb, ik heb dit topic gelezen:
[topic=455075/1/50]
en daarin hoor ik de meerderheid van de posters beweren dat de 64 mb sneller is, vervolgens word er een review neergezet waarin de 128 mb toch weer sneller blijkt.
De verkoper beweerd dat er in de 128 mb versie trager geheugen zit als in de 64 mb versie waardoor de 64 mb toch beter zou presteren. Nu is in diezelfde review de geforce 4 ti4600 de absolute winnaar, maar die kost bijna €600 en dat heb ik er niet voor over, bovendien heb ik vernomen dat de tvout van geforce slecht is..

Is hier nou als eens wat meer duidelijkheid over? Hoe zit dat nu met die 128 mb/64mb? Ik zoek een zo snel en goed mogelijke kaart met een hele goede tv-out voor rond de €250, weet iemand er 1?

Verwijderd

Ik heb zelf de 64Mb versie en zolang als jij niet eist dat je spellen op 1600x1200 met maximale textures etc draaien dan kan je net zo goed die 64Mb nemen.
Alleen als je spel, programma,.. meer dan 64Mb gebruikt (van je videokaart) dan wordt de 128Mb sneller.
De TV out van de radeon8500 bevalt mij prima..geen gezeur met externe programma's om hem werkend te krijgen, gewoon in de ATI drivers ff de TV aanvinken en het werkt! :9

edit:
In je sign staat trouwens dat je al een 'Ati Radeon 128 mb Tv-out, DVI' hebt??? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
tv haalt de 1600x1200 toch niet..maar zijn de prestaties goed genoeg? ik heb nl maar een p3 met 1100 mhz dus heb wel een stevige kaart nodig

Verwijderd

Waarom zouden die niet goed genoeg zijn? Ik draai bijvoorbeeld MOHAA op 1280x1024@32 met alle opties aan... das toch goed genoeg? In de tests kun je zien hoe de 8500 met 64 mb presteert en daarmee kun je beslissen of het genoeg voor jou is (en je budget). Succes

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:29 schreef MartijnO het volgende:
*knip*
Ik heb zelf de 64Mb versie en zolang als jij niet eist dat je spellen op 1600x1200 met maximale textures etc draaien dan kan je net zo goed die 64Mb nemen.
*knip*
Ik heb sinds 2 dagen de 64 MB versie van Hercules, en spellen draaien echt wel op 1600x1200 met alles vol hier hoor.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 07:10
Op woensdag 01 mei 2002 15:39 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Ik heb sinds 2 dagen de 64 MB versie van Hercules, en spellen draaien echt wel op 1600x1200 met alles vol hier hoor.
Dat is een 8500LE, geen 8500.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik de 64 maar bestellen, toch vind ik t jammer dat de 128 niet leverbaar is.

...

....sometimes life is a bitch....

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Staat de LE voor "Light Edition" en dus goedkoper ?

Is dit aan te raden voor een AMD XP 1800+ met 512 DDR Geheugen ?

Ik wil graag rond de 200euro blijven (liefst lager:))
En ik wil gebruikmaken van twinview en tvout.

Iemand advies ? Ik ben helemaal verdwaald in de videokaartenoerwoud :(

Verwijderd

Topicstarter
ja dan wel, sneller is natuurlijk beter omdat je een vrij snelle pc hebt.....maar de tvout van ati is heerlijk en ach..je pc is dan toch wel snel genoeg. ik zou dan niet oz moeilijk doen, ikzelf heb maar een 1ghz dus ik heb een dikkere plank nodig

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Tis inderdaad verwarrend
LE wordt door elkaar gebruikt

De enige echte LE is de Hercules met 1 ramdac dus weg twinview, die wil je niet
de OEM (ook wel LE genoemd) is de 250Mhz versie
en de PRO of Ati Retail is de 275 versie

gewoon voor de Club3d Pro gaan, heb ik ook gedaan en geen spijt van

En TV rockz echt! vooral die theater mode
dan kun je filmpje draaien en je comp gewoon op standaard res en refresh houden, wat wil je nog meer :)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:39 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat dit niet werkte op de 64Mb, alleen dat de 128Mb versie op deze resolutie sneller is dan de 64Mb, ook al heeft de 64Mb sneller geheugen.

• D-Three
Op woensdag 01 mei 2002 16:32 schreef Choller het volgende:
Staat de LE voor "Light Edition" en dus goedkoper ?

Is dit aan te raden voor een AMD XP 1800+ met 512 DDR Geheugen ?

Ik wil graag rond de 200euro blijven (liefst lager:))
En ik wil gebruikmaken van twinview en tvout.

Iemand advies ? Ik ben helemaal verdwaald in de videokaartenoerwoud :(
Tja, koop vandaag een videokaart en morgen is ie al verouderd. Een keuze maken tussen prijs/kwaliteit/snelheid is niet gemakkelijk! Maar laten we ff jouw geval bekijken. TV-Out kan je tegenwoordig op de meeste kaarten terugvinden. TwinView zoals jij het noemt, heeft bij ATI een andere naam (maar die ontglipt me even). De Hercuels 8500LE is een degelijk kaartje, maar het is een LE. Lagere kloksnelheden, trager geheugen en GEEN TwinView (laat ik het maar ff zo noemen). De "gewone" 8500 is sneller, heeft beter geheugen en "TwinView". Dus als je die TwinView echt nodig hebt, dan raad ik jou een ATI RADEON 8500 64Mb aan met een core- en mem-frequentie van 275MHz (275/275). Je kan deze kaart ook vinden aan een frequentie van 250/250, deze zijn dus ietsje trager maar wel iets goedkoper en nog steeds sneller dan een 8500LE. Door een voltage-mod (en betere koeling) kan je de frequentie van deze kaarten opschroeven naar 275/275. De 128Mb versies van deze kaarten hebben ook een frequentie van 250/250. Maar deze kaart vind ik niet nuttig als je geen al te grote monitor hebt en 4xFSAA niet gebruikt. Dus indien ik in jouw plaats zou zijn: ATI RADEON 8500 64Mb 275/275, tenzij hier iemand nog iets aan toe te voegen heeft?
Op woensdag 01 mei 2002 16:34 schreef miessie het volgende:
ja dan wel, sneller is natuurlijk beter omdat je een vrij snelle pc hebt.....maar de tvout van ati is heerlijk en ach..je pc is dan toch wel snel genoeg. ik zou dan niet oz moeilijk doen, ikzelf heb maar een 1ghz dus ik heb een dikkere plank nodig
???
Omdat je "maar" een 1 GHz hebt, moet je een snellere plank hebben?? Vind ik maar een rare redenering. Stop er de snelste 3D-videokaart in die je op dit moment kan vinden en je zal deze kaart zeker niet optimaal benutten, dus waarom er dan het geld aan uitgeven?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb een ati radeon 8500le en kan toch me tv aansluiten hoor :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• D-Three
Er schiet me net binnen dat TwinView (nVidia) bij ATI HydraVision heet!
Op woensdag 01 mei 2002 18:21 schreef chucky666 het volgende:
ik heb een ati radeon 8500le en kan toch me tv aansluiten hoor :)
TV-Out is niet hetzelfde als HydraVision. Met HydraVision is het mogelijk om 2 beeldschermen aan te sluiten en het beeld te "klonen" zodat je 2 x hetzelfde beeld hebt of om jouw bureaublad uit te breiden. Zo kan je dus met jouw muis van het ene scherm naar het andere gaan en kan je bijvoorbeeld op het ene scherm internetten of chatten terwijl je op het andere het mailen of "werken" bent. Ook handig als je wil photoshoppen, dan maximaliseer je de foto op het ene beelscherm en sleep je alle menuutjes en tools naar het andere.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 01 mei 2002 18:47 schreef Laagvliegerke het volgende:
Er schiet me net binnen dat TwinView (nVidia) bij ATI HydraVision heet!
[..]

TV-Out is niet hetzelfde als HydraVision. Met HydraVision is het mogelijk om 2 beeldschermen aan te sluiten en het beeld te "klonen" zodat je 2 x hetzelfde beeld hebt of om jouw bureaublad uit te breiden. Zo kan je dus met jouw muis van het ene scherm naar het andere gaan en kan je bijvoorbeeld op het ene scherm internetten of chatten terwijl je op het andere het mailen of "werken" bent. Ook handig als je wil photoshoppen, dan maximaliseer je de foto op het ene beelscherm en sleep je alle menuutjes en tools naar het andere.
ff gekeken maar werkt hier ook :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Je kunt gewoon in : [topic=455075/1/50] verdergaan, er zijn wel zat R8500 topics dacht ik zo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.