Toon posts:

[PHP] includen, wat werkt sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het in elkaar zetten van een administratie systeem voor mn nieuwe website. Alle functies heb ik opgedeeld in groepen die in includes zitten. Alle gebruikersfuncties zitten bijvoorbeeld in users.in.php en alle nieuws functies in nieuws.inc.php. Nu ga ik de website ook op die manier bouwen, en vind ik snelheid erg belangrijk, evenals de druk op de processor.

Nu is het logisch om aan het begin van het script alles te includen. Hierbij zal hij (neem ik aan) alle includes in het geheugen laden. Hij heeft dus echter niet altijd alle includes nodig. Nu was mijn idee om in de switch() die ik gebruik die functies aan te roepen als er door het script om gevraagd word;
PHP:
1
<?  switch ($C) {    case viewadminusers:      include("users.inc.php");      viewadminusers();      break;    case detadminuser:      include("users.inc.php");      detadminuser();      break;    case addadminusers:      include("users.inc.php");      addadminusers();      break;    case addadminuser:      include("users.inc.php");      addadminuser();      break;    case addadminrights:      include("users.inc.php");      addadminrights();      break;    case addadminright:      include("users.inc.php");      addadminright();      break;    case adduserrights:      include("users.inc.php");      adduserrights();      break;    case adduserright:      include("users.inc.php");      adduserright();      break;    case deladminuser:      include("users.inc.php");      deladminuser();      break;    case del2adminuser:      include("users.inc.php");      del2adminuser();      break;    case mailarchive:      include("mail.inc.php");      mailarchive();      break;    case createmail:      include("mail.inc.php");      createmail();      break;    case sendmail:      include("mail.inc.php");      sendmail();      break;    case maillist:      include("mail.inc.php");      maillist();      break;    case maillist2:      include("mail.inc.php");      maillist2();    default:      welcome();  }?>

werkt dit beter of juist niet? En waarom niet?

Verwijderd

ik denk dat de snelheidswinst verwaarloosbaar is... of in je includes moeten honderdduizenden regels staan.. phph parsed behoorlijk rap hoor :) en ik neem aan dat er standaard geen output naar de browser in je includes zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zitten enkel functies in waarmee de output gemaakt moet worden. Maar ik vind het toch leuk om te weten of er snelheidswinst in zit. Of het nu verwaarloosbaar is vind ik niet heel erg. Het gaat gewoon om het idee.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Op woensdag 01 mei 2002 15:12 schreef eldeejee het volgende:
Alle functies heb ik opgedeeld in groepen die in includes zitten. Alle gebruikersfuncties zitten bijvoorbeeld in users.in.php en alle nieuws functies in nieuws.inc.php. *KNIP*
Is OOP niet wat voor jou?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 mei 2002 15:35 schreef elviver het volgende:
Das vaak slomer :+

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 15:35 schreef elviver het volgende:

[..]

jah, dan krijg je user.class.inc.php en nieuws.class.inc.php
:+

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Jou switch methode is waarschijnlijk sneller, aangezien het parsen van een beetje grote file 'n significante hoeveelheid tijd kost.

Maar dan nog, PHP gebruikers die willen optimaliseren vind ik altijd een beetje 'raar'. Normaal gesproken zou je PHP moeten gebruiken voor zaken waarvoor performance niet van het grootste belang is. Meestal is het dus alleen zinnig om queries en algoritmes te optimaliseren.
Pagina: 1