Toon posts:

[internetapplicatie] idee voor de overheid

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee over een internet applicatie die bruikbaar is voor heel nederland en waar heel nederland in geinterreseert zal zijn (of dit zo is moet natuurlijk nog blijken).

Waar kan ik terecht met zo'n idee? Het is niet iets kleins en iets wat altijd zal blijven als het er is.

Heeft iemand hier een idee over, hoe dit verder moet?

/me ziet nu dat ie wel vaak het woordje idee gebruikt.....

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
* Willem calls copyright guru cutter

Verder zou ik het heel erg sterk vinden als je een idee had wat nog niet eerder iemand heeft uitgevonden...
Ik ben stik benieuwd. Overtuig me zou ik zeggen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:14 schreef willem169 het volgende:
/me calls copyright guru cutter

Verder zou ik het heel erg sterk vinden als je een idee had wat nog niet eerder iemand heeft uitgevonden...
Ik ben stik benieuwd. Overtuig me zou ik zeggen.
Er is tegenswoordigz steeds meer mogelijk met internet, omdat de scripting enz. steeds beter wordt. En please :) believe me als ik zeg dat het origineel is....

Het voorkomt zelfs een veel besproken probleem. Waarom niemand hier op gekomen is? Omdat het moeilijk te realiseren is.
En om nou hier in het openbare GoT forum mijn idee te posten, neh, dat zal niet gebeuren....

/edit
komt trouwens ook nog bij kijken dat pas sinds een paar jaar in bijna elk huishouden internet te vinden is, wat dus inhoud dat je momenteel met een site heel nederland kan bereiken, mits het een site is die waardevolle informatie bevat voor heel nederland. En dat is het geval.

Verwijderd

Als je idee werkelijk van belang is voor de Neerlandsche bevolking en dus de overheid dan zou ik zorgen dat:
a) je idee op papier staat
b) je er octrooi (dat bedoel ik toch? of not: correct me) voor aanvraagt of anders zorgt dat het niet gejat wordt.
c) je met de overheid gaat praten over de ontwikkeling en financiering daarvan, in de regel doet onze overheid graag mee aan vernieuwende ict ontwikkelingen.
d) je de bovenstaande 3 punten in deze volgorde uitvoert.
e) je na puntje b op GoT uit de doeken doet wat je idee is, zodat we allemaal mee kunnen genieten van de ontwikkeling daarvan

:D

edit:
puntje e toegevoegd

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ivy:
En om nou hier in het openbare GoT forum mijn idee te posten, neh, dat zal niet gebeuren....
Als je 't nou eerst ff gauw patenteert, kun je het daarna wel posten. * drm is ook wel benieuwd.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:19 schreef drm het volgende:

[..]

Als je 't nou eerst ff gauw patenteert, kun je het daarna wel posten. * drm is ook wel benieuwd.
Het was zeker niet mijn bedoeling om de mensen nieuwschierig te maken, wat ik uiteraard wel had kunnen verwachten (en terecht uiteraard).

Zodra ik contact heb gehad met hetzij de overheid/andere belangrijke mensen (als het zover komt / kan komen) zal ik zeker melden wat het is, want hoe meer mensen er mee kunnen denken hoe beter. Vindt dit soort dingen ook zelf altijd reuze intresting!

Alleen patent erop zetten doe ik niet want dat kost wel heel errug veel centjes. Ben er van overtuigt dat ik ook zonder patent wel de ontwikkeling in handen kan krijgen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle graaft in zijn geheugen, gebruikte de search en vond het topic dat ivy al eens over een dergelijk geniaal idee had gepost:

[topic=385248/1/25]

Hebben we het hier over hetzelfde idee? Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen namelijk...

• Willem
  • Laatst online: 21:02
(Even tussendoor: Alles wat jij maakt moet je voorzien van een datum, en dan is het copyright van jou. Punt. Dan mag in principe niemand er aanzitten, omdat jij het copyright hebt. Moet je het wel vermelden. Correct me if I'm wrong...)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Op woensdag 01 mei 2002 15:23 schreef ivy het volgende:

[..]

Het was zeker niet mijn bedoeling om de mensen nieuwschierig te maken, wat ik uiteraard wel had kunnen verwachten (en terecht uiteraard).

Zodra ik contact heb gehad met hetzij de overheid/andere belangrijke mensen (als het zover komt / kan komen) zal ik zeker melden wat het is, want hoe meer mensen er mee kunnen denken hoe beter. Vindt dit soort dingen ook zelf altijd reuze intresting!

Alleen patent erop zetten doe ik niet want dat kost wel heel errug veel centjes. Ben er van overtuigt dat ik ook zonder patent wel de ontwikkeling in handen kan krijgen.
Vriend van me heeft iets soortgelijks. Hij is eerst naar
een ontwerpbureau gegaan. Met dat ontwerpbureau heeft ie het idee uitgewerkt en patent aangevraagd. Maar dat is niet hetzelfde uiteraard...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 01 mei 2002 15:27 schreef willem169 het volgende:
(Even tussendoor: Alles wat jij maakt moet je voorzien van een datum, en dan is het copyright van jou. Punt. Dan mag in principe niemand er aanzitten, omdat jij het copyright hebt. Moet je het wel vermelden. Correct me if I'm wrong...)
Volgens mij hoef je het niet eens te vermelden, dat is maar als extra vermelding over van wie de copyrights dan wel zijn.

Als auteur heb je automatisch copyrights over wat je schrijft, tenzij dit in loondienst gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
veel van jullie hebben het over het aanvragen van patent, maar als ik me niet vergis kost dit zeer veel centjes!

toch?

Gaat overigens over een ander idee, vele malen beter dan het 'vorige'. Ik denk vaak over dit soort dingen na, en nu heb ik echt het idee dat ik het heb!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 01 mei 2002 15:23 schreef ivy het volgende:
Ben er van overtuigt dat ik ook zonder patent wel de ontwikkeling in handen kan krijgen.
NOFI, maar is dat niet een beetje kortzichtig en zelfoverschattend? Als het iets wordt dat door alle Nederlanders nuttig is en gebruikt kan worden, kan ik me niet voorstellen dat het om iets dermate simpels gaat dat jij het ook daadwerkelijk zelf kunt bouwen. Of bedoel je dit niet?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je er copyright voor aan vraagt, en dat zo snel mogelijk, want voor dat je het weet gaat iemand anders ervan door met jouw idee. Post 't ff als het is gelukt, en wat het dan precies was :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:32 schreef Pelle het volgende:

[..]

NOFI, maar is dat niet een beetje kortzichtig en zelfoverschattend? Als het iets wordt dat door alle Nederlanders nuttig is en gebruikt kan worden, kan ik me niet voorstellen dat het om iets dermate simpels gaat dat jij het ook daadwerkelijk zelf kunt bouwen. Of bedoel je dit niet?
Ik zeg ook zeker niet dat het gaat lukken! Maar ik vindt dat ik op zijn minst moet proberen om het zelf te ontwikkelen, en om hier voor de opdracht te krijgen.
Ik denk dat als ik (of wie dan ook) het slim speel, ik zeker de ontwikkeling kan krijgen. Ik zei het eignelijk niet om me eigen op te hemelen, maar meer om te zeggen dat ik denk dat het kan!

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Pelle:
[..] kan ik me niet voorstellen dat het om iets dermate simpels gaat dat jij het ook daadwerkelijk zelf kunt bouwen.[..]
lol, eenvoud is troef :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

* crisp hoopt dat het een systeem is om online te kunnen stemmen voor de 2e kamer verkiezingen.
Hoef ik m'n huis niet meer uit :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:34 schreef drm het volgende:

[..]

Qua techniek is het niet zo heel moeilijk (pas wat je zegt ivy....) om te realiseren, maar het gaat erom hoe je het maakt. Je kunt een goed idee hebben voor een website, en deze door de vormgeving zodanig verkl*ten dat het een flop wordt. Terwijl het idee goed is!

Dat is met mijn idee ook een beetje zo. Veel mensen kunnen dit maken, en vooral mensen hier, maar het gaat erom hoe ik het ga brengen en hoe het eruit komt te zien!\

edit

je hoort wel eens zo'n gezegde, iets als 'een goed verkoper kan alles verkopen!' wat voor produkt het ook is.
nou is dat niet helemaal te vergelijken, want dat zou inhouden dat het een slecht idee is, en dat is het dan weer niet. Maar hoe goed je idee ook is, je moet het goed presenteren anders verkloot je het misschien door de presentatie, en dat zou jammer zijn.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De overheid is opgedeeld in ministeries dus kijk ook eerst eens even bij welk ministerie je moet zijn :)

Eventueel patent aanvragen en ff dat ministerie bellen en vragen naar de internet-verantwoordelijke. Vervolgens je verhaal doen en hopen dat ie het wat vindt.

Patent hoeft in dit geval denk ik niet aangezien de doelgroep alleen dat ministerie is. Willen zij het niet dan is het toch voor niemand anders interessant?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07
Op woensdag 01 mei 2002 15:32 schreef Pelle het volgende:

[..]

Ja, idd misschien overschat je jezelf een beetje. Hoe weet jij trouwens dat geen enkel bedrijf daar nu aan werkt? Denk jij dat je zomaar ff'tjes achter je simpele pc'tje iets in elkaar kan frutselen wat grote bedrijven niet kunnen. Ik gun het je van harte hoor, daar niet van...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 01 mei 2002 15:37 schreef crisp het volgende:
* crisp hoopt dat het een systeem is om online te kunnen stemmen voor de 2e kamer verkiezingen.
Hoef ik m'n huis niet meer uit :)
Aan dat systeem wordt al een heeeele tijd gewerkt, o.a. door een aantal ex-studiegenoten van me. Het blijft tot nu toe onmogelijk om je goed te identificeren en voor een goede beveiliging te zorgen..

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op woensdag 01 mei 2002 15:40 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Aan dat systeem wordt al een heeeele tijd gewerkt, o.a. door een aantal ex-studiegenoten van me. Het blijft tot nu toe onmogelijk om je goed te identificeren en voor een goede beveiliging te zorgen..
Tsja, als 300.000 Nederlanders nog niet eens hun electronische handtekening goed in kunnen voeren bij hun belastingaangifte dan heb je hier nog wel een uitdaging aan.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:39 schreef inquestos het volgende:

[..]

..Denk jij dat je zomaar ff'tjes achter je simpele pc'tje iets in elkaar kan frutselen wat grote bedrijven niet kunnen?...
Ik hoop dat ik niet arrogant overkom, maar ja, dat denk ik.

elk internet bedrijf kan dit maken, maar het gaat erom dat ik het idee heb! En of er meer mensen mee bezig zijn weet ik niet, kan ik niet raden, daarom moet ik juist snel zijn met het presenteren van dit plan! Maar de hamvraag was, naar wie moet ik toe met mn plan.....

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 01 mei 2002 15:34 schreef drm het volgende:
Tsja, dat weet ik, de meest succesvolle internet-ideeen zijn ook de simpelste. Denk aan startpagina. Maar op de een of andere manier kun je mij niet aan m'n verstand praten dat het idee van ivy iets is waar geen serverside acties bij komen, en databases bij gebruikt worden.
En als straks alle Nederlanders van die site gebruik gaan maken, lijkt het me zinnig om voldoende verstand van dat soort zaken te hebben om het allemaal onderhoudbaar en geoptimaliseerd op te kunnen leveren. Nogmaals, misschien onderschat ik ivy nu ook wel weer of heeft dit idee helemaal niks van doen met serverside technieken, maar ik zal toch sceptisch blijven voordat ik weet wat het idee precies is.

* Pelle gaat nu even heel hard wat werk afmaken voor 17:15 :(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 01 mei 2002 15:41 schreef crisp het volgende:

[..]

Tsja, als 300.000 Nederlanders nog niet eens hun electronische handtekening goed in kunnen voeren bij hun belastingaangifte dan heb je hier nog wel een uitdaging aan.
lol precies.. maar hoe zorg je ook dat mensen niet meermalen kunnen stemmen? Ok.. een unieke code hoor ik men zeggen. Maar die moet je dan opsturen naar iedereen? Dat is vragen om misbruik. Ze moeten hem net als bankpassen met identificatie ophalen bji het postkantoor? Tja dan kunnen ze net zo goed gelijk gaan stemmen :P

Etc etc.. is bijna geen goede oplossing voor te vinden met de huidige beperkte techniek...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet precies uitleggen wat het is, maar er is wel database gebruik voor nodig, en heel veel zelfs.

Ik moet zeggen dat ik nog niet eens aan het idee gedacht heb dat als echt heel NL er gebruik van gaat maken hoe de server(s) hier op gaan reageren.

En ik denk inderdaad niet dat ik over de kennis beschik om een site te optimaliseren voor groot-gebruik. Wel om een site te ontwikkelen met alles wat daar bij komt kijken.

Ik wil het best uitbesteden, maar ik stap niet zomaar naar een applicatie-boer om vervolgens te horen te krijgen dat ik naar huis kan en dat hun het zelf gaan ontwikkelen en daarbij vermelden dat het hun idee is.
De zakenwereld is hard en ik weet er helaas alles van!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus je hebt eigenlijk geen probleem?

Je wilt patent aanvragen? Nou ga dat doen dan! En je weet neit wat dat kost? Nou een mooi moment om daar achter te komen dan!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hoeft niet altijd patent aan te vragen.

Als het om een idee gaat (helemaal uitgewerkt uiteraard), dan kan je het ook bij de belastingdienst ook een formulier aanvragen (ben ff kwijt welk formulier; de belastingdienst kan je daarbij verder helpen).

Op dit formulier beschrijf je het idee en de belastingdienst bestempeld dit document met de indieningsdatum. Hierdoor kan je aantonen dat jij het idee op een bepaalde datum hebt "vastgelegd".

Dit wordt voornamelijk gebruikt, net zoals in jouw geval, indien je een nieuw idee hebt en daarmee een potentiële klant bezoekt. Jouw idee is dan beschermd, zodat die lead niet kan zeggen dat ze geen interesse hebben en vervolgens het idee zelf gaan uitwerken / ontwikkelen.

Je moet er volgens mij wel ondernemer voor zijn, maar de belastingdienst kan je uiteraard verder helpen.

* BtM909 weet dat bovenstaand misschien een beetje blaat-achtig is geschreven, maar ik ben nog een beetje brak van K-dag...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:52 schreef BtM909 het volgende:
Je hoeft niet altijd patent aan te vragen.

Als het om een idee gaat (helemaal uitgewerkt uiteraard), dan kan je het ook bij de belastingdienst ook een formulier aanvragen...

[heel veel tekst]

....* BtM909 weet dat bovenstaand misschien een beetje blaat-achtig is geschreven, maar ik ben nog een beetje brak van K-dag...
Ik zeg dank! Als dat klopt dan ben ik al een heel eind verder dan dat ik was, want zoiets heb ik zeker nodig!

/me gaat op zoek naar dat formulier....

Ik moet nu weg (onverwachts helaas!) maar ik kom hier zeker op terug. Kheb al een hoop geleerd van dit topic :) !!!!

Verwijderd

BtM909 heeft volgens mij gelijk, zo werkt het bijvoorbeeld ook met muziekstukken, namelijk....

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op woensdag 01 mei 2002 18:59 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
BtM909 heeft volgens mij gelijk, zo werkt het bijvoorbeeld ook met muziekstukken, namelijk....
Is dat zo? Dan ga ik ook ff bellen :)

Intentionally left blank

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Laat me raden, verkiezingen over het internet :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:20
..iets met referendum te maken?

Verwijderd

Een webbased interface waarmee je de springveren onder de stoelen van de 2de kamer leden kunt activeren. ...*denk aan de cupasoup reclame* ...

Zo kan ik vanuit mijn luie stoel is een keer die Netelenbos de flit.. schrik van haar leven bezorgen.

Of neee.... ik heb het... De Nationale Doofpot Database.. toegankelijk en veel gebruikt door alle politici.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 02 mei 2002 00:10 schreef Gordijnstok het volgende:
Of neee.... ik heb het... De Nationale Doofpot Database.. toegankelijk en veel gebruikt door alle politici.
Rotfl >:)

ivy:
Als het iets is dat over gevoelige zaken gaat, waarbij fraude absoluut ontoelaatbaar is (stemmen, referendum), dan kun je de ontwikkeling zowiezo wel op je buik schrijven. Dan praat je echt over hele complexe materie, over secure verbindingen met encryptie, over 100% geoptimaliseerde scripting, en over mega-webservers met nog grotere databases erachter.
Het voldoet niet om zoiets even bij vuurwerk te planten ofzo, je zult advies moeten geven over aan te schaffen hardware, over operating systemen, over de inrichting van web- en database servers, het hele zwikkie mega-goed dicht moeten timmeren en daarnaast ook nog eens een dusdanig goed testprogramma hebben dat je voorbereid bent op miljoenen gebruikers in een korte tijd. Als je zegt zoiets te kunnen bouwen, dan gaan ze je er ook aan ophangen als het straks faalt op een kritiek moment.

Ik wil je niet ontmoedingen, ik weet bovendien niet wat je idee is, maar ken alsjeblieft je eigen beperkingen. Want op het moment dat je dingen gaat beloven die wellicht wel werken, maar niet voldoen aan veiligheids- en load-eisen, dan kun je het shaken. Als je er zeker van bent dat je idee écht goed is, én nog niet bestaat, én zeker weten een toegevoegde waarde heeft ten opzichte van reeds bestaande (semi-)alternatieven, dan zou ik zorgen dat je je idee ergens deponeert, hetzij bij de belastingdienst (wist niet dat dat kon...), bij een of ander patenten- of octrooibureau of bij een notaris.
En ja, dat kost geld. Maar in de grotemensenwereld zul je zelden of nooit geld kunnen verdienen zonder er eerst in te investeren.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Patenten gaan je echt niet helpen al afgezien of je het geld ervoor heb om het juridisch goed te regelen, maar ook om juridische strijd te voeren als het geschonden wordt, beste bescherming van een idee is om het gewoon als eerste te presenteren, kijk naar de gene die het overleven in internetland, dat zijn niet de mensen die alles goed patenteren, maar juist snel een product neerzetten en dit goed profileren, juridische afscherming kan je altijd nog achteraf goed regelen.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 02 mei 2002 00:46 schreef raptorix het volgende:
kijk naar de gene die het overleven in internetland, dat zijn niet de mensen die alles goed patenteren, maar juist snel een product neerzetten en dit goed profileren
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat gaat dus alleen op voor producten die je zelf kunt maken en waar je zelf profijt van kunt hebben. Ideeen voor andere bedrijven of instellingen, zoals ivy nu claimt te hebben, kun je natuurlijk onmogelijk zelf gaan realiseren, aangezien je het bedrijf waar je voor voorziet dat het nuttig en eventueel winstgevend kan zijn, nodig hebt om het product te maken.
En dus zul je ze moeten vertellen over het idee. En dan loop je dus het risico dat ze ermee aan de haal gaan buiten jouw toestemming om, en daarom kan het handig zijn om je idee ergens vast te laten leggen.

Enne, ivy, als je cutter eventjes lief aankijkt, wil die je misschien wel op basis van no-cure, no-pay bijstaan in de rechtzaal.. hij rijdt toch al mercedes, dus die paar centen kan 'ie wel makken ;)

• brooks123
  • Laatst online: 12-07 21:25
misschien dat www.projectx.nl nog iets voor je kan doen. Een bedrijfje dat goede ideeen begeleid in de vorm van patenten etc.

signature

Verwijderd

Topicstarter
ik ga in zee met Project X. Ik heb hun site grondig bekeken en ben er van overtuigd dat hun mij kunnen begeleiden, mits ze het idee goed vinden... Dat ga ik zsm horen. Als ik reactie van hun heb, zal ik het idee met jullie delen!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Deze gaat helemaal nergens meer over....
[topic=385248/1/25]
We hebben het hier al een keer over gehad en ik geloof dat er niets uit is gekomen. Fijn dat je een idee hebt, maar kom dan niet hier, 'ik heb HET idee: help mij.' .... ik vind het op aandachttrekkerij beginnen te lijken... we zijn niet geinteresseerd in hun reactie, we zijn geinteresseerd in W&G niet in Ideeen&Plannen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.