Op donderdag 02 mei 2002 00:10 schreef Gordijnstok het volgende:
Of neee.... ik heb het... De Nationale Doofpot Database.. toegankelijk en veel gebruikt door alle politici.
Rotfl
ivy:
Als het iets is dat over gevoelige zaken gaat, waarbij fraude absoluut ontoelaatbaar is (stemmen, referendum), dan kun je de ontwikkeling zowiezo wel op je buik schrijven. Dan praat je echt over hele complexe materie, over secure verbindingen met encryptie, over 100% geoptimaliseerde scripting, en over mega-webservers met nog grotere databases erachter.
Het voldoet niet om zoiets even bij vuurwerk te planten ofzo, je zult advies moeten geven over aan te schaffen hardware, over operating systemen, over de inrichting van web- en database servers, het hele zwikkie mega-goed dicht moeten timmeren en daarnaast ook nog eens een dusdanig goed testprogramma hebben dat je voorbereid bent op miljoenen gebruikers in een korte tijd. Als je zegt zoiets te kunnen bouwen, dan gaan ze je er ook aan ophangen als het straks faalt op een kritiek moment.
Ik wil je niet ontmoedingen, ik weet bovendien niet wat je idee is, maar ken alsjeblieft je eigen beperkingen. Want op het moment dat je dingen gaat beloven die wellicht wel werken, maar niet voldoen aan veiligheids- en load-eisen, dan kun je het shaken. Als je er zeker van bent dat je idee écht goed is, én nog niet bestaat, én zeker weten een toegevoegde waarde heeft ten opzichte van reeds bestaande (semi-)alternatieven, dan zou ik zorgen dat je je idee ergens deponeert, hetzij bij de belastingdienst (wist niet dat dat kon...), bij een of ander patenten- of octrooibureau of bij een notaris.
En ja, dat kost geld. Maar in de grotemensenwereld zul je zelden of nooit geld kunnen verdienen zonder er eerst in te investeren.