Toon posts:

Zelf wizard maken, stijl??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten wij in C++ een applicatie maken alleen nu wil men dat het zich voordoet als een wizard.

Lettertype en stijl moeten dus overeenkomen. Er is gezegd dat je dat op internet kunt vinden maar ik kan dat dus echt niet vinden.

Daarom stel ik hier de vraag weet iemand het standaardlettertype en stijl van een wizard á la de wizards van microsoft (dat wilde ze echt ;)). Of desnoods een plek waar ik het kan vinden ik heb al op de site van microsoft gekeken bij dev.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maak eens een printer aan in win2k, dat is de wizardstyle van Microsoft. Documentje kan ik zo snel niet vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Lettertype is gewoon windows instelling, de rest is inderdaad wat je ziet als je bv een printer aanmaakt via de wizard.
Of bedoelen ze soms zo'n gezellige aggressieopwekkende paperclip?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat bedoelen ze niet en zo ja dan hebben ze pech want daar ga ik geen tijd aan besteden als ze zelfs bij microsoft al doorhebben dat het irritant is.

Tja ik zal wel even de wizards in windows (zijn er genoeg) bekijken en daar de stijl uithalen, ik was al bang dat het niet ergens kant en klaar op internet zou staan.

Verwijderd

misschien dat zoiets handig is? de microsoft answer wizard builder
haha :D

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:22 schreef extrafriss het volgende:
Nee dat bedoelen ze niet en zo ja dan hebben ze pech want daar ga ik geen tijd aan besteden als ze zelfs bij microsoft al doorhebben dat het irritant is.

Tja ik zal wel even de wizards in windows (zijn er genoeg) bekijken en daar de stijl uithalen, ik was al bang dat het niet ergens kant en klaar op internet zou staan.
Heeft M$ zelf geen progsel om een (installatie neem ik aan)
wizard te maken? Ik meende dat ik zoiets laatst tegenkwam... :?

Anders --> bill.gates@microsoft.com

Mijn grote vriend heeft mij eerder ook al geholpen aan iets
onvindbaars. Dat adres weet ik trouwens niet zeker meer :+
Op woensdag 01 mei 2002 15:20 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Of bedoelen ze soms zo'n :r :r :r gezellige aggressieopwekkende paperclip?
Welke paperclip bedoel je? >:) Die ene die ik als eerste
doodmaak, als ik office weer es heb geïnstalled? Ik ga
overigens ook es aan dat StarOffice denken, en er was net
nog wat uit, stond op de portal:
15:18 OpenOffice 1.0 is uit!!!
Hmm... Ja, ik sluit de offtopic mode nu maar... sorry

Verwijderd

However, the Answer Wizard Builder will only work on a computer that has Microsoft Office XP installed...

mmm echt weer zo'n billstreek...

en volgens mij was het askbill@microsoft.com

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34

The End

!Beginning

Met CPropertySheet uit de MFC kan je een wizard maken (exact dezelfde als die van Microsoft zelf)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch00a.asp voor de guidelines van Microsoft ( die moeten we volgen frank ;) )

Echter ik weet niet of wizzards er in beschreven staan, maar een hele uitleg hoe je dingen aan de gebruiker moet voorleggen en vragen.

En jou kennende heb je dit NIET doorgelezen :P

[edit]Microsoft heeft er zelfs een hele beschrijving van staan: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnwue/html/ch13h.asp?frame=true

[edit2]Whehehe is dit om depressieve pplz niet op de feiten te drukken?
Do not use the words "failed" or "failure" to indicate that the completion was unsuccessful. End the Completion page with "To close this wizard, click Finish."

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 15:48 schreef Glimi het volgende:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch00a.asp voor de guidelines van Microsoft ( die moeten we volgen frank ;) )

Echter ik weet niet of wizzards er in beschreven staan, maar een hele uitleg hoe je dingen aan de gebruiker moet voorleggen en vragen.

En jou kennende heb je dit NIET doorgelezen :P
Uhm, ik moet ook zulke guidelines volgen van Frank, waar werk jij :? :D

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op woensdag 01 mei 2002 15:49 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Uhm, ik moet ook zulke guidelines volgen van Frank, waar werk jij :? :D
Frank == extrafiss == klasgenoot van <font color="#df040f">* Glimi
</font>
Over wie denk jij dat ik het had dan?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op woensdag 01 mei 2002 15:11 schreef extrafriss het volgende:
Daarom stel ik hier de vraag weet iemand het standaardlettertype en stijl van een wizard á la de wizards van microsoft (dat wilde ze echt ;)). Of desnoods een plek waar ik het kan vinden ik heb al op de site van microsoft gekeken bij dev.
Office 2K, Win2k, OfficeXP en WinXP gebruiken allemaal Tahoma 8-punts. Buttons zijn altijd 75*25 pixels. Voor de rest kun je alles zo kopieren uit de Add Printer wizard idd.

Professionele website nodig?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 15:50 schreef Glimi het volgende:

[..]

Frank == extrafiss == klasgenoot van <font color="#df040f">* Glimi
</font>
Over wie denk jij dat ik het had dan?
Mijn baas, die begint ook altijd over die guidelines :)

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan. Het is een freeware ActiveX wizard componentje. Ontzettend makkelijk in gebruik :), er er zitten ook een aantal standaard plaatjes bij.

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 09:33
Misschien heb je hier wat aan: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/commctls/samples/wiz97/wiz97.asp
Een voorbeeldje van Microsoft zelf voor de 'Wizard 97' style zoals ze het zelf noemen

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Pagina: 1