Toon posts:

Vraagje over Asus A7V333 plank.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een plank met de nieuwe KT333 chipset te kopen, nu las ik laatst een review van de Soyo KT333 Dragon Ultra (is deze ook maar ergens in Nederland te krijgen?? :?) en er stond het volgende:

For the RAID controller, the Dragon Ultra make a switch from using Promise to an HighPoint HPT372 RAID controller.
The HPT372 is basically a UDMA/ATA133 RAID controller. You can use the HPT372 as a RAID controller or a regular IDE3 and 4 controller by making the switch via the BIOS. As RAID, this controller support RAID 0, 1, 0+1 and Span. And to make it easier for you to make your RAID array, Soyo included a Windows based software for RAID management which is certainly much more friendly and easier interface than to do it through the BIOS.

De Asus plank heeft een Promise 20276 RAID controller, kun je deze ook gebruiken als extra IDE kanalen?

Heeft iemand verder nog ervaringen die hij/zij wil delen over KT333 borden?

Dan ga ik nu maar eens effe een }:O worden 8-)

Edit: Btw wil ik nog 256 meg Corsair CAS2 geheugen hiervoor kopen, is dat zn prijs waard?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Ik heb zelfs sinds een weekje of 2 een A7V333 met RAID. Op het ogenblik gebruik ik ze ook gewoon als extra IDE kanalen en dat werkt prima. In mijn servertje zit een A7V133 met dezelfde Promise controller als de A7V333 en die draait probleemloos een stripe setje...Dus dat werkt niet.

Ik zou wel CAS2 geheugen kopen, Als je CAS2.5 koopt had je net zo goed je geld kunnen besparen en een KT266 borje kunnen halen met meer geheuegen op CAS2 wat dan net zo snel was geweest. Heb zelf CAS2 van Twinmos erin en ik moetzeggen, het board loopt als een lier en overclockt prima...Tot nu toe geen klachten en rete stabiel.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
dat windows proggie om raid arrays te maken is gewoon raid administrator wat je gratis van de highpoint site kan vissen :D

je hebt er alleen NIKS aan als je een raid array wil bouwen waar je vanaf gaat booten (wat de meeste dus doen).

verder is die raid controller gewoon zonder bios optie omzetten te gebruiken als gewone ide controller dus ik weet niet waar die soyo gasten over blaaten :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, nog een vraag: waar zijn Corsair modules te koop?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Zie ook: [topic=483143/1/25]

Een van de twee topic kan m.i. een slotje op.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
^^^ Helemaal mee eens. Keuvel maar gezellig door in dat andere topic, die was ook vijf minuten eerder geopend :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.