Moet server achter Smoothwall via Orange?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
red = internet
green = thuisnetwerk
orange = publieke thuisnetwerk

als ik het goed begrijp moet je in smoothwall voor je uberhaupt een ftp of webserver op kan zetten zowieso 3 nic's gebruiken en de server moet op het orange netwerk. klopt dit of is hier een truukje voor? (ik vind het allemaal erg onpraktisch)

ik wil namelijk gewoon mijn eigen pc af en toe als webserver instellen met xitami. bovendien heeft smoothwall echt geen trek in nog een nic, ik heb al een middag lopen pielen om 2 realteks draaiend te krijgen, en als ik een 3com koop ofzo kan ik prijstechnisch gezien zowat beter meteen een hardware router halen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is inderdaad zo, de zogenaamde DMZ valt bij SmoothWall onder Orange.

• smvs
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 15:03 schreef |HunterPro| het volgende:
is inderdaad zo, de zogenaamde DMZ valt bij SmoothWall onder Orange.
nou het hoeft niet via dmz, het mag ook gewoon via de port forwarding, maar die valt ook onder orange?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Nope, het MOET niet via orange, ze raden het alleen aan. Ik doe het ook niet (server op orange) omdat bij mij om 1 of andre vage reden mijn servertje niet wil werken 8er orange..
Dus gewoon poorten forwarden..klaar.

• smvs
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 18:53 schreef Solosmots het volgende:
Nope, het MOET niet via orange, ze raden het alleen aan. Ik doe het ook niet (server op orange) omdat bij mij om 1 of andre vage reden mijn servertje niet wil werken 8er orange..
Dus gewoon poorten forwarden..klaar.
dus jij hebt een server draaien op het green network?

wat ik uit de site opmaak is dat namelijk niet mogelijk:
bij orange:
'but also allowing access to a public network of machines'

dit sugerreert dat groen helemaal afgesloten is van de buitenwereld.

ik heb dus zo'n beetje alles al geprobeerd op green, en ik dacht al dat ik debiel aan het worden was, tot ik op de zaak vandaag een hardware router configureerde zoals het zou moeten (us robotics) en daarachter kon ik wel ftp en http draaien.

ik ga waarschijnlijk een linksys hardware router halen.

• Solosmots
Groen is normaal idd afgesloten, maar door die port forwarfing stuff, kan je dus wel poorten openzetten, en zo servers draaien op je groene netwerk.

• smvs
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 23:14 schreef Solosmots het volgende:
Groen is normaal idd afgesloten, maar door die port forwarfing stuff, kan je dus wel poorten openzetten, en zo servers draaien op je groene netwerk.
dat heb ik dus al 3 dagen lang geprobeerd

maar heb jij zelf een server op 'green' draaien dan?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 02:46 schreef smvs het volgende:

[..]

dat heb ik dus al 3 dagen lang geprobeerd

maar heb jij zelf een server op 'green' draaien dan?
Ook ik heb een webservertje op 'green' draaien.
Kwestie van even op de smoothwall site kijken naar de documents, daar staat exact in wat je daarvoor moet doen.
Is niet zo'n moeilijke klus.
Succes

• smvs
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 11:28 schreef Twilight67 het volgende:

[..]

Ook ik heb een webservertje op 'green' draaien.
Kwestie van even op de smoothwall site kijken naar de documents, daar staat exact in wat je daarvoor moet doen.
Is niet zo'n moeilijke klus.
Succes
ik heb dus niet kunnen vinden hoe.
ja porten forwarden etc maar dat heb ik al 3 dagen zonder succes gedaan.
ik vraag het dus hier omdat ik het in de manual niet kan vinden, of ik kijk ergens overheen.

• smvs
  • Niet online
oke dit is de laatste tijd die ik aan die zooi verspil voordat ik een hardware router haal.

ik heb nu achter de us robotics router op de zaak een ftp server draaien op poort 7000. (serv-u) in deze hardware router heb ik port forwarding aanstaan van de poorten 7000 en 7002 t/m 7006 voor passive mode. ik heb serv-u op de zaak exact zo ingesteld als hier. daar werkt alles.

nu heb ik hier thuis dus ook serv-u. alles goed ingesteld. ik heb serv-u draaien op het green network van smoothwall. volgens de handleiding van ipcop (broertje van smoothwall) is het mogelijk om een server te draaien op je green network, door gewoon poorten te forwarden. ik heb dus in smoothwall de benodigde poorten geforward:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/smooth3.gif

bij de external access heb ik niets open staan, in de manual staat namelijk:

Also note: Ports above 1024 are allowed through automatically. For this reason, it is not recommended that you forward these ports if you require restricted access by source IP address.

ik heb wel geprobeerd wat voor effect het heeft als ik de poorten daar ook open zet.

volgens mij doe ik niks fout, maar toch werkt het niet.

het ligt dus echt aan de router aangezien ik het op de zaak met een hardware router in 5 min aan de praat had.

• Solosmots
Ik denk dat je dan een ander probleem hebt, je ISP die misschien de hele mikmak blokt ofzo. Je settings zijn goed, ervanuit gaande dat je je Serv-U ook goed hebt staan, en dat je je adressen allemaal goed intikt.
Kan je die router niet 'ff' thuis neerzetten? Dan weet je gelijk of dat wel zou werken.
Die external acces hoef je idd nix bij in te stellen.

• smvs
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 18:52 schreef Solosmots het volgende:
Ik denk dat je dan een ander probleem hebt, je ISP die misschien de hele mikmak blokt ofzo. Je settings zijn goed, ervanuit gaande dat je je Serv-U ook goed hebt staan, en dat je je adressen allemaal goed intikt.
Kan je die router niet 'ff' thuis neerzetten? Dan weet je gelijk of dat wel zou werken.
Die external acces hoef je idd nix bij in te stellen.
nou mijn isp zit ook wel goed want de zaak is 200 meter van hier in dezelfde straat met dezelfde kabelaar. (quicknet)

• Solosmots
Hmm dan is het wat lastiger denk ik. Maybe reinstall van SW? Ben ik ook nie zo'n voorstander van, maar mijn SW is wel es gaar geweest en toen moest ik em dus ook reinstallen om em weer goed te laten werken.

• smvs
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:13 schreef Solosmots het volgende:
Hmm dan is het wat lastiger denk ik. Maybe reinstall van SW? Ben ik ook nie zo'n voorstander van, maar mijn SW is wel es gaar geweest en toen moest ik em dus ook reinstallen om em weer goed te laten werken.
nou dan weet ik het ook niet meer. reinstall heb ik geen zin in dan moet ik de monitor weer aansluiten enzo. ik koop wel een linksysje.

• smvs
  • Niet online
ik ben aan het pielen gegaan met freesco. zelfde probleem.

wat blijkt lees ik nou in de handleiding van freesco?

HET IS ONMOGELIJK OM EEN SERVER OP JE EIGEN NETWERK TE BEREIKEN DOOR JE INTERNET IP IN TE TIKKEN OP 1 VAN JE CLIENTS !!

dammit. ik heb een vriend laten proberen en die kon gewoon op mijn webserver!

het gekke is dus dat ik wel mezelf kon bereiken als ik dezelfde opstelling had maar dan met usr hardware router.

nou, opgelost.

• Solosmots
Lol, ik d8 dat je dat wel wist :P
Pagina: 1