Advies gevraagd over aankoop AsusA7v333 etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34
Ik wil (zeer) binnenkort ongeveer het volgende systeem kopen:

Asus A7V333 moederbord (on board sound)
AMD 1800+
Kingston 512 MB DDR333 pc2700
HD maxtor plus U133/7200 60 Gig
Creative Audigy Player

Heeft er iemand nog tips of advies over dit systeem? Er zijn nogal wat geheugenproblemen als ik het goed heb begrepen. Mocht er nog iemand zijn met een tip voor een acceptabele videokaart, hoor ik dat ook graag, want de TI 4600 is me nog een beetje te duur.
Bedankt!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 12:48
Wacht nog even totdat de GF4 TI 4200 op de markt komt die is iets duurder dan de mx versie, alleen stukke sneller

en meeste geheugen problemen kunnen opgelost worden dmv biosupdates

Verwijderd

http://www.xbitlabs.com/mainboards/kt333-sis745/

ik zou de asus niet nemen, omdat ie simpelweg niet de snelste is.....

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik heb zelf een AsusA7V333 en om eerlijk te zijn valt hij mij een beetje tegen. Ten eerste vallen bij de sandra hd-benchmark tegen, dit zowel voor een normale hd als voor raid.

Daarnaast kom ik niet ver met het omhoog schroeven van de fsb. Maximum fsb bij mij is 145.

Ten opzichte van 266 is 333 geen super verbetering. De extra geheugenbreedte kan niet benut worden omdat de processor nog steeds op 2x133=266 loopt.

Verder lees je dat mensen met een Asus veel geheugenproblemen hebben. Zelf heb ik 512Mb van Apacer en dit loopt super stabiel op 2:2:5:T1 met de geheugeninstelling "optimal". Wanneer ik deze op turbo zet heb ik af en toe een blauwe scherm. In Sandra is het verschil tussen 3:3:6:geen T1 en 2:2:5:T1 niet zo groot.

Asus gebruikt een oude voorraad van de KT333 chipset. Deze is niet goed te overclocken en daarnaast zit hierin de PCI-latency bug in.

Als ik zo her en der lees over de Epox, lijkt mij de Epox een betere keuze.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Op woensdag 01 mei 2002 16:48 schreef Brakius het volgende:
Ik heb zelf een AsusA7V333 en om eerlijk te zijn valt hij mij een beetje tegen. Ten eerste vallen bij de sandra hd-benchmark tegen, dit zowel voor een normale hd als voor raid.

Daarnaast kom ik niet ver met het omhoog schroeven van de fsb. Maximum fsb bij mij is 145.

Ten opzichte van 266 is 333 geen super verbetering. De extra geheugenbreedte kan niet benut worden omdat de processor nog steeds op 2x133=266 loopt.

Verder lees je dat mensen met een Asus veel geheugenproblemen hebben. Zelf heb ik 512Mb van Apacer en dit loopt super stabiel op 2:2:5:T1 met de geheugeninstelling "optimal". Wanneer ik deze op turbo zet heb ik af en toe een blauwe scherm. In Sandra is het verschil tussen 3:3:6:geen T1 en 2:2:5:T1 niet zo groot.

Asus gebruikt een oude voorraad van de KT333 chipset. Deze is niet goed te overclocken en daarnaast zit hierin de PCI-latency bug in.

Als ik zo her en der lees over de Epox, lijkt mij de Epox een betere keuze.
Waar haal je in godsnaam de instelling turbo vandaan op een A7V333....en een latency bug in de KT333?????? Die zat in de KT133 en daarna (voor zover bekend) niet meer.. En oude versie van de KT333??? Ze zitten nog steeds in dezelfde batch productie run...Dus "oude" KT333 bestaan niet volgens mij.

Maar goed mijn A7V333 loopt op 155 FSB met memory op CAS2 getimed...Pas de probleem, en die extra geheugenbandbreedte merk je wel degelijk..Aangezien ook andere apparaten in het mobo (bv AGP) dit geheuegen aanspreken tegelijkertijd met de processor...Dit houdt in dat de processor 99% van zijn tijd de zijn violledige bandbreedte kwijt kan op de memory bus ipv te moeten wachten op bv een AGP call

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Nou aangezien mijn topic op slot is gegaan vraag ik het hier maar :P, waar zijn Corsair CAS 2.0 modules te koop voor dit bord?

• Brakius
Turbo instelling kun je instellen i.p.v. optimaal. Zie in jouw bios (anders flash even naar 1006).

Ok, wanneer 333 wel veel beter is, hoe kan ik dit testen?

En wat wordt verstaan onder veel beter? 3% vind ik niet veel beter.

En het verhaal over dat Asus een oude voorraad van de chipset gebruikt heb ik ergens gelezen in een moederbord vergelijking. Je weet het verschil tussen KT333 en KT333CE?

Voordat ik de latency patch geinstalleerd had, had ik een Sandra hdbenchmark van 17.853 voor normale hd en 19.758 voor raid. Daarna 22.385 / 23.105. Wanneer er geen PCI latency bug in zou zitten, hoe verklaar jij dit verschil?

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:34
@Killer:
wat voor merk geheugen en wat voor videokaart heb je?
Ik wou eigenlijk Kingston kopen.
Ik wou een Asus omdat Asus toch bekend staat om stabiliteit. Ik haat het als een systeem onstabiel is.
En wat videokaart betreft: Ik gebruik of mijn oude GF2pro DDR of ik koop een nieuwe Ti4600. Alleen: er zijn al minimaal 3 merken, dus welke heeft de voorkeur? Creative, heb ik nu en bevalt prima of toch maar Asus, want is dezelfde fabrikant als mijn moederbord.

• Brakius
Ik gebruik Apacer, stabiel op 2:2:5:t1.

Om eerlijk te zijn: de moederbord is rock stabiel. Dat is zeker een pluspunt! Maar ik denk dat dit ook voor andere moederborden geld, of niet?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
[topic=218256/1/25]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

[topic=218256/1/25]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.