• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een rare vergelijking. Maar ik kan voor 400 euro een S10 krijgen. Deze camera kwam destijds als een van de beste uit de testen. Maar inmiddels zijn die kwaliteitseisen natuurlijk alweer aangepast..
In ieder geval wil ik gewoon een simpel antwoord.. S10 of A40..dan kan er meteen een slotje op deze topic. thanx

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:33

LopeZ

Too much is never enough

Volgens mij is dit toch echt een Gadget, dus move van OH -> GT

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 20:24

Floor-is

5.2

(jarig!)
Zet ze naast elkaar hier:

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=fuji_finepix1300&method=sidebyside

En zie dat de A40 een betere keus is (IMHO).

Bericht hierboven

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47
Op woensdag 01 mei 2002 14:12 schreef XeNoBiTe het volgende:
Misschien een rare vergelijking. Maar ik kan voor 400 euro een S10 krijgen. Deze camera kwam destijds als een van de beste uit de testen. Maar inmiddels zijn die kwaliteitseisen natuurlijk alweer aangepast..
In ieder geval wil ik gewoon een simpel antwoord.. S10 of A40..dan kan er meteen een slotje op deze topic. thanx
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

Alstublieft!

edit:

Was je me voor Floris :+ Maar inderdaad, ik zou ook voor de A40 gaan!

Aan de specs te zien zou ik voor de A40 gaan. 3 redenen:

* de algoritmes van de fabrikant om de informatie uit de CCD te halen worden in de loop der tijd steeds verder geoptimaliseerd. (ik weet niet of dat met een firmware-update verholpen kan worden)
* de A40 gebruikt AA batterijen ipv accupack. Heb zelf een S30 en zo'n accupack gaat niet lang mee. Voor de prijs van een extra pack koop je heel wat 1800 MaH AA batterijen.
* de A40 heeft gewoon betere specs (3x zoom ipv 2x, langere sluitertijd, meer iso-waarden).

Succes!

Verwijderd

Zou de A40 nemen. Nieuwer en heeft betere specs. dan de S10.

• XeNoBiTe
  • Niet online
relaxt jongens.....dat die s10 duurder is wil inderdaad niet perse zeggen dat ie beter is.
Leuke topic ook over die aldi camera.. :-)...maar ook ik vind die kleuren niet echt geweldig..beetje wazig en flets..helaas..
Nu wordt eht een a40 en heeeeeeeeeeeel misschien zo'n Sony 3.1 MP apparaat...kon ik ook voor een mooie prijs krijgen. Maarja, maybe is dat wel zo'n My First Sony kwaliteit?? Wel onwijs mooi en klein design...hmmm

• kleinelievewolff
Op woensdag 01 mei 2002 15:18 schreef XeNoBiTe het volgende:
relaxt jongens.....dat die s10 duurder is wil inderdaad niet perse zeggen dat ie beter is.
Leuke topic ook over die aldi camera.. :-)...maar ook ik vind die kleuren niet echt geweldig..beetje wazig en flets..helaas..
Nu wordt eht een a40 en heeeeeeeeeeeel misschien zo'n Sony 3.1 MP apparaat...kon ik ook voor een mooie prijs krijgen. Maarja, maybe is dat wel zo'n My First Sony kwaliteit?? Wel onwijs mooi en klein design...hmmm
Sony is ook leuk ja. Inderdaad reteklein! Maar weinig tot geen handmatige instellingen, echte een 'point & shoot' ('richt en schiet' :+ )

• XeNoBiTe
  • Niet online
en kwaliteit??....enig idee? Vond zelf de kleuren erg "dik" erop liggen...maarja aan de andere kant..Het is voor mij ook vooral bedoeld als klik en shoot aangezien ik voor de mooie foto's met een spiegelreflex werk

• kleinelievewolff
Op woensdag 01 mei 2002 16:06 schreef XeNoBiTe het volgende:
en kwaliteit??....enig idee? Vond zelf de kleuren erg "dik" erop liggen...maarja aan de andere kant..Het is voor mij ook vooral bedoeld als klik en shoot aangezien ik voor de mooie foto's met een spiegelreflex werk
Ik heb zelf geen ervaring met Sony. Kwaliteit is van de meeste camera's wel in orde. Houd er wel rekening mee dat Sony Memorystick gebruikt en dat is iets duurder dan CF en Smartmedia. Kleuren is een persoonlijke smaak.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Yep, dat is wel een goeie ja...eens kijken in PW wat een memory stokje kost...
En over kleur en kwaliteit valt altijd te twisten...behalve dan die medion..heb nog geen een keertje een mooie foto ertussen zien zitten in de topic.

Verwijderd

Je kan het beste een digitale foto camera kopen van het merk dat zich echt met foto's bezighoud zoals Kodak, Fuji, minolta en ook Canon.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 18:49 schreef Gerke2002 het volgende:
Je kan het beste een digitale foto camera kopen van het merk dat zich echt met foto's bezighoud zoals Kodak, Fuji, minolta en ook Canon.
Ik heb een Sony DSC S75 en ben er dik tevreden mee :9~, dus mij hoor je in iedergeval niet klagen over een camera van een producent die zich misschien wat minder richt op fotografie

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ja, maar dat is meteen een camera van ruim 650 €...ik wil eigenlijk aan de camera zelf niet meer als 400 € uitgeven!
IN ieder geval ga ik ff bij die winkel langs om eens een paar foto's van die sony te zien...kan ik w.s. wel voor een mooi prijsje meenemen. En anders, tsja..die Canon....eigenlijk was dat altijd al m'n 1e keus

Verwijderd

Dan moet je die ook kopen anders kun je er later spijt van krijgen dat je voor een andere (goedkoper) model bent gegaan.

De powershot A40 maakt haarscherpe foto's zelf een paar van gezien.

Van de S10 weet ik het niet maar die zullen ook wel zeer goed zijn canon kennende.

Grotte voordeel van de S10 is dat het een Accu heeft, is een stuk gemakkelijker dan steeds batterijen verwisselen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op woensdag 01 mei 2002 20:50 schreef Gerke2002 het volgende:

Grotte voordeel van de S10 is dat het een Accu heeft, is een stuk gemakkelijker dan steeds batterijen verwisselen.
Het grote nadeel van de S10 is dat die een accu heeft, terwijl de A40 gewoon op oplaadbare penlites werkt. 4 oplaadbare penlites zijn stukker goedkoper dan een accu. Bovendien kun in je geval van nood, als je even geen stopcontact bij de hand hebt, gewone (niet-oplaadbare)batterijen gebruiken.

(Ik zie trouwens niet in wat het verschil is tussen batterijen verwisselen of accu verwisselen..., je moet de accu toch ook uit de s10 halen om hem op te laden.)

• XeNoBiTe
  • Niet online
batterijen vind ik ook wel gemakkelijk gezien eht feit dat je deze gewoon op de hoek van de straat kan halen...maar een accu is ook wel metjes natuurlijk.
Ach...S10 of A40.....wordt A40 of Sony inmiddels..Sony eigenlijk grotendeels om het kleine formaat,..echt niet normaal klein dat ding..

Verwijderd

S10 is nogal verouderd model, en heeft maar 2x optische zoom tov 3x bij de A40

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nog een tevreden A40 gebruiker zo te zien..haha...Ik ben al zo goed als overtuigd...alleen nu nog de prijs..hmm..in Duitsland megagoedkoop...hier in Nederland helaas nog redelijk prijzig...nog iemand een leuk alternatief??..Of zal ik gewoon van het weekend ff naar Duitsland knallen met de auto...??(rij gratis)

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Op donderdag 02 mei 2002 12:21 schreef XeNoBiTe het volgende:
Nog een tevreden A40 gebruiker zo te zien..haha...Ik ben al zo goed als overtuigd...alleen nu nog de prijs..hmm..in Duitsland megagoedkoop...hier in Nederland helaas nog redelijk prijzig...nog iemand een leuk alternatief??..Of zal ik gewoon van het weekend ff naar Duitsland knallen met de auto...??(rij gratis)
Rij ook "gratis", maar zou effe bellen. Mijn "gratis" ritje naar de mediamarkt in Herzogenrad (of zoiets) heeft mij enkel een bestelling opgeleverd (wel tegen de prijs van € 333).

• XeNoBiTe
  • Niet online
\Dat is inderdaad wel een goeie ja...anders rij ik voor Joep Kanari.. :(
Maar nog heel ff een ding. Ik ben gisteren voor het eerst(jaja) gaan kijken hoe groot die Canon is, maar dat is nog best een aardig grote machine in vergelijking tot bijvoorbeeld zo'n Sony Digishot!! Dat is toch wel een klein minpuntje. Alleen is het design van die Canon wel onwijs mooi daarentegen.

Verwijderd

Heb de A40 wel een keer gezien en de grootte valt wel mee. Het design is inderdaad wel strak van de A40!!

Verwijderd

Voor mensen die nog een site zoeken met een review en sample pics van de Canon A40:

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html
Pagina: 1