Toon posts:

OneTel surfblok internet

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de perikelen van Wanadoo Hometime en Netsource Friaco heb ik surfblok van OneTel maar eens aangevraagd om dit te gaan proberen.
Voor €25 (FL55,-) kun je 50 uur op internet en het maakt niet uit of dit piek of daluren zijn.
Na wat rekenwerk is dit niet verkeerd aangezien 50 piekuren bij de KPN ongeveer €84 (FL185)kost!en daluren toch nog komen op €30 (FL66,- in het weekend of na 24.00uur!)
Dit is een gok wel waard dacht ik zo, vooral omdat als je buiten de 80 uren van Hometime komt (ik heb deze nog steeds) je in een daluur op €0,90(FL.1,98) zit en vergeet de starttikken niet(€0,035 of FL.0,07) want je word nog steeds om de 2 uur erafgegooid!! :(
Hier dus jullie ervaringen en vanaf vanavond hoor je die ook van mij als ik het thuis heb ingesteld.
Net al jullie blijf ik voordurend kijken en rekenen om goedkoper te kunnen internetten via de telefoon!! >:)

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Klinkt wel interessant, alleen vraag ik me af wat voor een netwerk Onetel heeft liggen. Hou ons op de hoogte :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 14:13 schreef rig0r het volgende:
Klinkt wel interessant, alleen vraag ik me af wat voor een netwerk Onetel heeft liggen. Hou ons op de hoogte :)
Absoluut!! wat wel mooi is is dat je er niet lang aan vast zit.
Dat heb ik gelijk gevraagd, als je belt blijf je wel bij Onetel aangemeld (schriftelijk opzeggen) maar telefonisch kun je surfblok gelijk weer stopzetten.
Langer als 2 maanden zit je er dus niet aan vast.
Dat vind ik een nadeel van Ladot: op zich niet duur hun Flatfee oplossing, maar wel voor een jaar een contract moeten afsluiten.
Stel je voor dat Kabel/ADSL toch na 6 maanden alsnog komt zit je mooi 6 maanden met hoge kosten!!

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb nu ongeveer 2 weken een abo bij One.Tel. Werkt prima, snelheid is ok. Minpunt is het mailen via One.Tel als je geen Outlook gebruikt.

Zie: [topic=472583]

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 14:37 schreef scubapro het volgende:
Ik heb nu ongeveer 2 weken een abo bij One.Tel. Werkt prima, snelheid is ok. Minpunt is het mailen via One.Tel als je geen Outlook gebruikt.

Zie: [topic=472583]
Dat klinkt alvast goed!
Dat mailprobleem is er dus niet met Outlook?
Das mooi want dat mailprogramma gebruik ik dus komt daar weer een mailaccountje bij :)
Snelheid ook ok? wat gebruik je ISDN of analoog?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ik heb het al een maandje, snelheid is goed.
alleen uren zelf bijhouden , binnenkort wel online te zien

• rig0r
Enig idee wat voor een netwerk er onder ligt dan ?

Enneh geef es een Speedtest rapportje ? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even de speedtest gedaan.
Analoog 56k modem:
downloaden NL :5.6k/s
downloaden USA :5.3k/s
ping gemiddeld 100ms
inbellen : 49200kb/s

niet verkeerd voor een 56k lijkt me.

• MoD_Legion
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09-2022
Hmm, je moet wel lid worden van dat spaarstand gebeuren voordat je die surfpakketen kan gebruiken, maar die tikken daar zijn veel duurder dan bij de KPN :?.

Verwijderd

Wij gebruiken op de zaak ook een Onetel pakket en bellen in met ISDN. Tot nu toe geen problemen. Echter heeft een collega van me het ook en die zegt regelmatig niet te kunnen inbellen op piekuren.

In ieder geval is het een mooie aanbieding, maar Zonnet had dezelfde contructie...totdat ze tóch overgingen op het in rekening brengen van het starttarief.... Onetel zal ongetwijfeld straks ditzelfde doen...

Verwijderd

Dit ga ik wel doen. En dan ook nog een Superweb abbotje erbij als die nog komt. Dus dan heb ik 100 uur per maand :)

• rig0r
Nog ff een speedtestje met ISDN :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 7 2002 om 13:19:51 UTC+0200)

Download : 7.6 KByte/sec
Internationaal VS : 7.5 KByte/sec
Upload : 6.6 KByte/sec
Connection : 219.0 Conn/min
Ping test Nederland : 63.0 ms

OneTel maakt trouwens gebruik van UUNet (net als Friaco).

Verwijderd

Er is nu ook 100 uur voor 50,- Euro beschikbaar. Ik hoop dat er ook nog een 200 uur komt >:) Of zou je 2 van die 100 uur kunnen nemen ? :)

Ik ga me iig aanmelden.

Verwijderd

ik heb zojuist onetel 100 aangevraagd telefonisch en nog geen 5 minuten later zat ik online met onetel.

Dit soort service kom je niet vaak meer tegen, klasse! :)

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:58
Zit er een newsserver (voor Usenet) in het pakket van OneTel ?

Groet,

Henk

Henk

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 12:50
Nog meer mensen problemen met inloggen ? kreeg net wrong login/pass... :(

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 12:50
Werkt weer :)

Verwijderd

Ik heb me nu ook aangemeld, aar je abbo gaat pas in op de 24e van de maand. Voor die tijd betaal je nog gewone tel. tikken. Dus nog eve w88 op me 100 uurtjes :)

Snelheid is ok :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 17:55 schreef G4s het volgende:
Ik heb me nu ook aangemeld, aar je abbo gaat pas in op de 24e van de maand. Voor die tijd betaal je nog gewone tel. tikken. Dus nog eve w88 op me 100 uurtjes :)

Snelheid is ok :)
dat is niet waar volgens mij, voor zover ik het heb begrepen betaal je tot de 23e mei het percentage van die 50 euro en heb je dus ook het percentage aantal uren.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:34 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

dat is niet waar volgens mij, voor zover ik het heb begrepen betaal je tot de 23e mei het percentage van die 50 euro en heb je dus ook het percentage aantal uren.
Neej volgens mij niet :) De 100 uren gaan elke maand de 24e in dus ook de eerst. Daarvoor betaal je gewoon tel tikke

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander opnieuw gevraagd en bevestigd gekregen.
Ik had zelf wat problemen met de aansluiting aangezien ik een geheim nummer heb.
Ik was weer afgesloten omdat OneTel niet bij KPN kon nagaan of mijn telefoonnummer klopte.
Dit is begrijpelijk en OneTel excuseerde zich dat zij dit niet aan me hebben gemeld.
Dit komt al beter over t.o.v. bijv. Wanadoo waar je nooit antwoord krijgt!!
Omdat ik de gegevens niet gelijk kon faxen maar mailen ( en die niet aankwam!! tsja Wanadoo mailserver ja!!) kreeg ik na een paar keer OneTel gebeld te hebben mijn aansluiting terug voor een week zodat ik de benodigde gegevens naar hun kan regelen.
Dat noem ik service! ze hoeven dit niet te doen natuurlijk!

Nu voor de duidelijkheid wat gegevens over de OneTel surfblok pakketten:

Mag in piek en dal gebruikt worden! Al gebruik je alleen maar piekuren!
Starttarief wordt NIET gerekend! (misschien later wel maar nu niet en dat zien we dan wel weer!)
Start van nieuwe periode is de 24e van de maand.
Op de 24e kun je dus ook een ander pakket kiezen (zoals ik van SB 50 naar SB 100).Door te bellen wordt het geregeld.
Als je een SB pakket telefonisch regelt kan het 24 uur duren voordat de aansluiting actief is.
Als je je via internet opgeeft gaat het SB pakket op de 24e pas in.
Zou je dus eerder verbinding kunnen maken betaal je dus tot de 24e (en dit is misschien wat de vorige gebruikers in hun reacties bedoelden)
Er wordt gekeken wanneer de aansluiting actief is en dat betekend dus wanneer je je dus aanmeldt een evenredig deel aan kosten en uren wordt berekend in de eerste maand.De start is altijd op de 24e van de maand.
Meldt je je dus rond de negende van de maand aan, betaal je de helft van je gekozen pakket en heb je de helft aan uren van je gekozen pakket.
De teller begint dus op de 24e weer bij dag 1 en inbeluur 0.
Op de 24e kun je bellen om het stop te zetten en dat gebeurt dan ook, je blijft wel lid van OneTel (schriftelijk opzeggen) maar je bent dan gelijk van surfblok af als je dat zou willen.
Nou, het is een heel verhaal geworden, als je nog meer wilt weten hoor ik dat wel of bel zelf naar OneTel (0800-1658)gratis nummer!! (ook niet onbelangrijk!!) :)

Verwijderd

aha. Das duidelijke praat ;) Ik heb me de 10e aangemeld. Dus ongeveer 50 uurtjes :)

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Volgens mij heb ik lang niet genoeg aan mijn 100 uur :(
wordt bijbetalen :'(

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:31 schreef IzoOoo het volgende:
Volgens mij heb ik lang niet genoeg aan mijn 100 uur :(
wordt bijbetalen :'(
achja ben allang blij dat onetel een 100 uur pakket heeft, is toch ruim 3 uur per dag, lijkt mij meer dan voldoende :)

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05-2023
Wanneer gaan mijn uren in?

De uren van uw pakket gaan in op het moment dat u voor het eerst inbelt op 0676070707. Dit nummer is eenvoudig te installeren via de aanwijzingen die aan het eind van deze pagina volgen.

http://www.onetel.nl/dutch/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou af en toe wat ervaringen posten hier.
Tot nu toe geen problemen gehad met OneTel.
Inbellen gaat goed en de snelheid is okay met mijn 56k modem.
Ik ontdekte wel een vervelend geintje met het versturen van E-mail via OneTel en dat was dat je de account voor versturen met de extra optie van "voor deze server is verificatie vereist" moet instellen.
Hier vul je je gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in.
Dit zal waarschijnlijk iedereen wel weten maar voor mij was dit nieuw.

Wat ik ook nog zou willen weten is het volgende:
Het is met TCP/IP niet nodig om een DNS server op te geven.
Dit is mij bekend aangezien dat vroeger met Zonnet ook al niet hoefde.
Weet iemand welke DNS servers OneTel gebruikt?
Dit kan ik bij OneTel niet vinden en ik zou het graag willen weten.
Ik hoef niet te weten van wie deze DNS servers zijn maar ik zou graag het IP adres van deze DNS server(s) willen weten.

Verwijderd

Topicstarter
In de tussentijd ben ik eruit wat de IP adressen zijn van de DNS servers van One.Tel.
Morgen wordt mijn analoge telefoonlijn omgezet naar ISDN (he he eindelijk!) en dan moet het weer wat sneller gaan.
Ook het connecten via ISDN wordt dan relaxed natuurlijk.
Ik hou het analoge modem er nog even bij voor Wanadoo maar ongetwijfeld gooi ik Hometime er toch binnenkort uit en mijn analoge modem dan ook!
Wat betreft One.Tel:Het aanmelden en direct internet opkunnen schijnt niet meer te gaan.
Een vriend van me heeft ook een abbo bij Onnie aangevraagd en gaat pas op de 23ste in (Het begin van een nieuwe Onnie cyclus).
Blijkbaar loopt het bij Onnie storm met aanmeldingen en zullen ze dit doen vanwege de administratieve rompslomp o.i.d.
Ik kon het toch niet laten om One.Tel maar weer eens te bellen.
Ten eerste gevraagd of de instellingen e.d. nog anders zijn als je ISDN gaat gebruiken.
Dat is niet het geval, het "inbelnummer""(kun je niet zeggen met een ISDNverbinding,maar goed) blijft gelijk en ook je inlog blijft gelijk.
ISDN 64k is het en niet zoals bij sommige ISP's ISDN 56k wat ik wel eens hoor en lees.

Er werd ook gezegd dat One.Tel nog steeds aan het uitbreiden is met hun surfblokpakketten en dat pakketten die nog groter zijn dan 100uur ook misschien komen.
Ook zijn ze aan het denken aan ISDN 128k.
Nogmaals, zekerheid is het niet maar wel de moeite van het afwachten waard dacht ik zo.

Nog een andere vraag: weet iemand trouwens wanneer One.Tel het abbo van je rekening afschrijft?
Nou, vanaf morgen dus ISDN via Onnie en ik post mijn ervaring daarvan wel weer hier. ;)

Verwijderd

2-3 dagen nadat ik van friaco geschopt was, kreeg ik dus ook onetel te horen.

Was toen alleen 50 uur pakketje, maar ja, beter als niks. Opgebeld, alles werd geregeld, vroeg of ik 2*50 kon maar toen zeiden ze dan krijg je gewoon 1*100 :) Scheen dus dat er net die dag een 100-uur pakket was ingevoegd :P, kon meteen inbellen...

verder geen inbelproblemen, ping is goed, download normaal (download niet meer zo veel, heb wel betere dingen te doen in die 100 uurtjes dan :P)

Mijn ervaring met One.Tel dus dat de verbinding goed is, en de service prima!!! Ze helpen je daar meteen als je opbelt en kunt meteen online :)

• xxxMaverick
behalve het mail probleem het volgende:

Ik had eerst een 15 uur abo omdat ik friaco nog had. toen omgezet. Maar nu hebben ze ook de eerste maand me al 50 euro laten betalen, ze zijn echter wel vriendelijk daaro en ik zou het terug krijgen. Dus.....

Verwijderd

Topicstarter
De ISDN verbinding is een feit.
Na een paar uurtjes bouwen en sleutelen (ik heb het doe-het-zelf ISDN pakket genomen via KPN) werkt alles.
NT1 kastje opgehangen, Quattrovox opgehangen en alles aangesloten.
ISDNadapter in PC gebouwd en ingebeld via One.Tel.
Wauw, dat ging lekker snel t.o.v. een analoog modem.
De snelheid zelf is prima, rond de 8k/s bij speedtest en upload rond de 7k/s, prima cijfers lijkt me.
Lekker een downloadje starten van een paar MB en gewoon fatsoenlijk kunnen blijven surfen, een hele verbetering.
Ook het inbellen met het analoge modem werkt nog steeds goed.
Die blijf ik gebruiken omdat ik Wanadoo Hometime nog erbij heb en dat werkt niet met ISDN (ja natuurlijk geprobeerd!,connectie zoeken gaat wel maar je kunt niet aangemeld worden,jammer hoor!!!!)
Een tijdje on-line via One.Tel met ISDN gebleven en het loopt prima!
Ik hoop maar dat Onnie binnenkort met nog grotere pakketten komt van b.v. 150 uur ofzo , kan eindelijk dat modem het raam uit gegooid worden!
Superdail eens geinstalleerd en via ISDN een verbinding in 8sec terwijl het modem 35 seconden nodig had!
Ik ben tevreden en ik hoop dat dat zo blijft

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment nog steeds prima verbinding met Onnie.
Wel eindelijk de brief de deur uitgedaan om Wanadoo Hometime op te zeggen.
Ik word er gek van, de verbindingssnelheid is al lager als daarvoor (ipv 48k nu vaak op 45k en het is al zo snel! :( ).
Ik heb dus nu maar de knoop doorgehakt en het opgezegd zodat ik er hopenlijk op 1 augustus vanaf ben.
Als je eenmaal ISDN gewend ben en ook lekker eens overdag wilt internetten is One.Tel een verademing.
Ik hoop dat Onnie gauw met nog meer mogelijkheden komt zoals nog groter Surfblok en 128k connectie.

We wachten maar weer af

• xxxMaverick
Op zaterdag 15 juni 2002 01:51 schreef pinolief het volgende:
opgezegd zodat ik er hopenlijk op 1 augustus vanaf ben.
Als je eenmaal ISDN gewend ben en ook lekker eens overdag wilt internetten is One.Tel een verademing.
helemaal mee eens. dan wil je niet eens meer terug naar die oplichters van friaco!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 12:33 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

helemaal mee eens. dan wil je niet eens meer terug naar die oplichters van friaco!
Ehhhh, Maverick, ik bedoel Hometime van Wanadoo, je weet wel die samen met Friaco de gebruikers in de kou laten staan.
Nou ja, Hometime of Friaco...het verschil is tegenwoordig alleen de naam nog... >:)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik ben helemaal tevree met dit pakket van OneTel. Even voor de duidelijkheid, ik heb een pakket van € 25 voor 50 uur internetten per maand. Het bevalt me prima. Ik kom altijd meteen het internet op, dus geen gezeur dat het nummer bezet is. Alleen de aanmelding ging fout. Ik heb twee keer naar OneTel moeten bellen om aan dit pakket te komen. De tweede keer werkte het binnen een kwartier na aanmelding.

Hierbij een testje van de snelheid:

Download : 3.9 KByte/sec
Upload : 2.5 KByte/sec
Connection : 214.0 Conn/min
Ping test Nederland : 193.0 ms

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 23:22 schreef liquid-orange het volgende:

Is dit met isdn ?

Verwijderd

Topicstarter
LOLBROEK
AMD ZUIGT
Door LOLBROEK - donderdag 20 juni 2002 00:09

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 19 juni 2002 23:22 schreef liquid-orange het volgende:

Is dit met isdn ?

Ik denk niet dat dit ISDN is maar het zou kunnen dat het op dat moment even langzaam was.
Als ik speedtest doe kom ik netjes aan de 8k aan download en 7k aan upload.
Prima cijfers voor ISDN 64 lijkt me.
Deze test een paar keer gedaan en veranderd nauwelijks..prima One.Tel!
Een pingtest naar de server gedaan waar ik op dat moment mee verbonden was en 1 keer zelfs een ping van 40!! en dat met ISDN64!! perfect toch?
Downloaden gaat lekker, eindelijk een beetje fatsoenlijk bestanden binnenhalen, dat scheelt toch aanzienlijk met analoog.
Voorlopig ben ik uitermate tevreden met ISDN en Onnie en ik hoop dat dat zo blijft. :)

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999

BitBit3r

Lid

En hoe zit het met het inbellen naar een andere provider (Wanadoo Hometime) via dezelfde ISDN lijn als waar One Tel op zit?

Is dit extra duur ofzo?
Omdat ik gehoord heb dat lokaal bellen met onetel duur is.
Of is een 06760 nr geen lokaal nummer?
En wat is het starttarief van een 06760 nr dan? 25 eurocent?

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 16:30 schreef BitBit3r het volgende:

in principe nie, tarieven staan online bij onetel. start tarief is wel hoger, maar niet 25 euro cent, dat zou wel een beetje zot zijn niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 16:30 schreef BitBit3r het volgende:
En hoe zit het met het inbellen naar een andere provider (Wanadoo Hometime) via dezelfde ISDN lijn als waar One Tel op zit?

Is dit extra duur ofzo?
Omdat ik gehoord heb dat lokaal bellen met onetel duur is.
En wat is het starttarief van een 06760 nr dan? 25 eurocent?
Inbellen via One.Tel naar Wanadoo????
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt, je maakt voor Wanadoo toch een account aan?
Wat heeft dit met One.Tel of ISDN te maken?????
Lokaal bellen met One.Tel duur? Dat zal best kunnen maar ik gebruik alleen het internetten van One.Tel en meer niet.
De inbelnummers die gebruikt worden (06760) zijn speciale internetinbelnummers die providers van KPN huren of leasen o.i.d.
Zij kunnen dan zelf bepalen wat zij met deze lijnen doen en One.Tel doet het dus met het aanbieden van surfuren.
One.Tel rekend geen starttarief (tot nu toe) als je in de uren zit die je ingekocht hebt.

Verwijderd

Nou lekker is dat ik bellen van morgen om 9:30 ze zouden zo snel mogelijk terug bellen heb nu nog niks gehoord.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op maandag 01 juli 2002 13:01 schreef Jansoe het volgende:
Nou lekker is dat ik bellen van morgen om 9:30 ze zouden zo snel mogelijk terug bellen heb nu nog niks gehoord.
Tsja ik had ook om 12:00 gebelt en ze zouden me zo snel mogenlijk terug bellen, om 14:00 hadden ze nog niet terug gebelt dus heb ik zelf maar weer gebelt , Nu heb ik dus mn account gegevens .. Kan er alleen nog niet op ik las dat sommige er na een kwartier al op konden :? Dat mens vroeg mn telefoon nummer dus ik zeg, najah ik wil met ISDN inbellen dus moet ik dan niet het nummer geven waar ik mee in ga bellen dus NIET het hoofdnummer , maar volgens haar moest ze gewoon het hoofdnummer hebben , maar is dat wel zo ¿¿¿ :?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Misschien moet ik ook maar OneTel gaan nemen, wil de KPN liefst niet spekken. :(

Verwijderd

Heb vandaag ook OneTel accountje genomen en ben er nu mee ingebeld :)
Netjes afgehandeld en gratis helpdesk, ze zeggen zelf dat ze als het volraakt nieuwe lijnen inkopen dus dat is ook prima.

Maar tog vraag ik me af of dit dan eindelijk een levensvatbare service is of weer een nieuwe 'eendagsvlieg'.
100 uur voor 50 euro is te doen en zeker voordeliger dan KPN, dus vooralsnog geef ik ze het voordeel van de tweifel!

.... :P en overdag internetten is ook wel weer es leuk! :P

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Ik heb me ook vandaag aangemeld en ben al ingelogd! :)
Hier nog ff een speedtestje (56k):

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jul 2 2002 om 18:26:07 UTC+0200)

Download : 5.8 KByte/sec
Upload : 2.6 KByte/sec
Connection : 108.0 Conn/min
Ping test Nederland : 154.0 ms

Lijkt me redelijk :)

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Waar is dat 100 uur pakket gebleven? staat niet meer op de website :'(

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op dinsdag 02 juli 2002 19:30 schreef bommetje het volgende:
Waar is dat 100 uur pakket gebleven? staat niet meer op de website :'(
Ze hebben de hele site net aan gepast en inderdaad het grootste pakket dat ik nog maar zie staan is een surfpakket 50 ? :?.. Ben ik blij dat ik me gisteren aangemeld heb voor een surfpakket 100 :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Nou begint al lekker.. kom er niet op :(

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:35 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Ze hebben de hele site net aan gepast en inderdaad het grootste pakket dat ik nog maar zie staan is een surfpakket 50 ? :?.. Ben ik blij dat ik me gisteren aangemeld heb voor een surfpakket 100 :)
Sjeemz, ik heb me gisteren ook aangemeld voor het 100 uur pakket :). Je kunt er meteen op trouwens. Vaag dat ze dat nu opeens niet meer hebben. Er zullen wel teveel aanmeldingen binnengekomen zijn >:). Doet me denken aan Friaco, die ook opeens stopte met Thuisnet en iedereen een 'gelijke kans' gaf om zijn of haar abonnement te upgraden naar het €50 abo |:(.

• Octopus

Octopus

Woei! Poeh hé!

Hmm.. heb ik me nog net op tijd aangemeld, nl vanmiddag :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 18:07 schreef ChRiZzie het volgende:
Heb vandaag ook OneTel accountje genomen en ben er nu mee ingebeld :)
Netjes afgehandeld en gratis helpdesk, ze zeggen zelf dat ze als het volraakt nieuwe lijnen inkopen dus dat is ook prima.

Maar tog vraag ik me af of dit dan eindelijk een levensvatbare service is of weer een nieuwe 'eendagsvlieg'.
100 uur voor 50 euro is te doen en zeker voordeliger dan KPN, dus vooralsnog geef ik ze het voordeel van de tweifel!

.... :P en overdag internetten is ook wel weer es leuk! :P
Hier zit een duidelijke limiet aan, 100 uur en daarboven ga je extra betalen. Daarom zal het wel een langer leven hebben dan Superweb, Quickonline, Wish Click&Dial en Friaco. Ja ik heb ze allemaal gehad :D. Je zult bijna denken dat je om het half jaar een nieuwe provider moet nemen, als je geen kabel of ADSL kunt krijgen |:(. Dan gaan ze weer failliet, stoppen ze met hun dienst, kan het 'opeens' niet meer en dat soort onzin :(.

• BitBit3r

BitBit3r

Lid

Op zondag 30 juni 2002 19:57 schreef pinolief het volgende:

[..]

Inbellen via One.Tel naar Wanadoo????
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt, je maakt voor Wanadoo toch een account aan?
Wat heeft dit met One.Tel of ISDN te maken?????
Je moet eerst je (ISDN) lijn omzetten naar One.Tel. En daarmee ga ik dus ook naar Wanadoo bellen.
Lokaal bellen met One.Tel duur? Dat zal best kunnen maar ik gebruik alleen het internetten van One.Tel en meer niet.
De inbelnummers die gebruikt worden (06760) zijn speciale internetinbelnummers die providers van KPN huren of leasen o.i.d.
Zij kunnen dan zelf bepalen wat zij met deze lijnen doen en One.Tel doet het dus met het aanbieden van surfuren.
One.Tel rekend geen starttarief (tot nu toe) als je in de uren zit die je ingekocht hebt.
En als je dus met je idsnadapter naar Wanadoo belt, betaal je dus wel starttarief...
Alle tarieven in eurocenten en luiden per minuut (inclusief 19% BTW). Telefoongesprekken worden per seconde berekend. Starttarief binnen de regio per gesprek 3,5 eurocent voor Spaarstand. Starttarief buiten de regio per gesprek 10 eurocent. Starttarief per internetverbinding 25 eurocent. Starttarief naar een mobiele telefoon 25 eurocent. Wijzigingen, en/of zetfouten voorbehouden.
En dok je dus 25 eurocent starttarief dan?

Verwijderd

Als je hun eigen internet inbelnummer gebruikt (zoveel uur per maand) dan heb je geen starttik.

• BitBit3r

BitBit3r

Lid

Op dinsdag 02 juli 2002 20:53 schreef SySasZ het volgende:
Als je hun eigen internet inbelnummer gebruikt (zoveel uur per maand) dan heb je geen starttik.
Ja duh.
Maar als je dus naar een andere provider (ander 06760 nr) belt, dan wel?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen meld zich. :+

Hier is ook een One.Tel Surf 100uur gebruiker. :)
Heb me gisterenavond gebeld met het 0800 nummer van One.Tel.... direct daarna kon ik het internet al op.

Prima service! :9

ik wacht af hoelang deze service zich stand houdt...

Whatever.

• BitBit3r

BitBit3r

Lid

Ik schop em ff omhoog, wel toch echt wel even weten hoe het zit :)

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:38

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

volgende week ga ik het ook aanvragen voor iemand van me werk zodat hij ook via vpn kan inbellen.

Zal me bevindingen ook hiero posten.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag een 100 uurs- abo'tje >:) . Je kunt die verkrijgen door gewoon naar onetel zelf op te bellen. Mijn bevindingen: ik ben wel tevreden over de downloadsnelheden, maar ik speel tog wel vaker UT, maar daar heb ik héél erg last van lag, wat ik niet heb, als ik bijvoorbeeld bij zonnet inbel :'( . Weet iemand misschien waar dit aan ligt? Want als ik op speedtest heb ik een ping van ~150 (56k).

Verwijderd

wat wil je met 56kb

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 18:53 schreef x-boxer het volgende:
wat wil je met 56kb
wel lezen jochie, zonnet is dus beter he....

Verwijderd

Ja, zoals ik al zei..., de ping is normaal in ut met zonnet (130-160), maar met onetel komt ie naar de 1000+. En dat is volgens mij tog echt niet goed, want als ik gewoon naar www.tweakers.net ofzo ping, dan is mijn ping wel weer normaal ~150 ofzo. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 20:55 schreef BitBit3r het volgende:

[..]

Ja duh.
Maar als je dus naar een andere provider (ander 06760 nr) belt, dan wel?
Ja natuurlijk! maar niet als je nog een account hebt zoals Wanadoo Hometime.
Of je daar nu mee belt heb je gewon die voorwaarden die Wanadoo stelt, of je nu analoog of ISDN hebt thuis.
Je kan met ISDN niet inbellen naar Wanadoo Hometime omdat die ISDN niet ondersteunen.
Voor dit account heb je dus een gewoon modem nodig en als je die niet hebt een telefooncentrale maar die heb je met ISDN bijna altijd wel voor je oude normale telefoons.
Techniek zoals analoog of ISDN heeft helemaal niets te maken met de provider.
Het enigste belangrijkste is dat de provider het ondersteunt en in geval van Wanadoo Hometime is er dus geen ISDN mogelijk.Ik denk dat zij ook zowat wel de enigste daarmee zijn.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 16:52
Zijn er hier mensen met een E-Tech Motorola modem?? Ik kan namelijk maar met 33k connecten terwijl het een 56k-modem is. Dat zuigt natuurlijk heel erg :(. Misschien zijn er mensen met hetzelfde probleem??

Verwijderd

Beetje jammer dan onetel wou me aanmelde krijg ik te horen u bent nog geen 18 dus helaas nemen we u niet aan !!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Jansoe het volgende:
Beetje jammer dan onetel wou me aanmelde krijg ik te horen u bent nog geen 18 dus helaas nemen we u niet aan !!
tja, dan moet je je ouders even laten bellen he :) wat is het probleem nou? als je nog geen 18 bent moeten je ouders overal voor tekenen......jammer jochie :+

Verwijderd

Topicstarter
Belangrijk detail is dat ik net via de mail antwoord heb gekregen op enkele vragen.
Die mail met antwoord was er binnen een uur. Dat was wel errug snel van Onnie!
De 100uur abbo blijft gewoon bestaan, de website is nog niet helemaal goed en One.Tel wil het vandaag nog aangepast hebben.
De prijsstijging van onze KPN "vrinden" heeft geen invloed op de prijs of voorwaarden van de One.Tel abbo's.
Voorlopig blijft alles hetzelfde dus dat was een vermelding waard dacht ik zo. ;)

Verwijderd

Hier meld zich nog een tevreden gebruiker!

Ok jongens ik heb me net even aangemeld voor het 100 uur surfpakket, blijft inderdaad gewoon bestaan.

Nou echt in 2 minuten zit je online, en download nu al lekker met snelheden van 7.7KB/S. Dus over snelheid niks te klagen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef Jansoe het volgende:
Je hoeft ook niet altijd eerlijk te zijn :+

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:14 schreef Xof het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet altijd eerlijk te zijn :+
Nee denk dat ik maar weer effe ga bellen :P Maar Friaco deed nergens moeilijk over. En heb eigenlijk nog nooit gehad dat ze moeilijk deden ja behalve gsm abbonement.

• BitBit3r

BitBit3r

Lid

Iig bedankt voor je reply, maar ik bel toch echt gewoon met Hometime in met m'n ISDN hoor...

En je zit dan met onetel als ik daarheen inbel dus met die 25 eurocent starttarief...
Op donderdag 04 juli 2002 08:23 schreef pinolief het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! maar niet als je nog een account hebt zoals Wanadoo Hometime.
Of je daar nu mee belt heb je gewon die voorwaarden die Wanadoo stelt, of je nu analoog of ISDN hebt thuis.
Je kan met ISDN niet inbellen naar Wanadoo Hometime omdat die ISDN niet ondersteunen.
Voor dit account heb je dus een gewoon modem nodig en als je die niet hebt een telefooncentrale maar die heb je met ISDN bijna altijd wel voor je oude normale telefoons.
Techniek zoals analoog of ISDN heeft helemaal niets te maken met de provider.
Het enigste belangrijkste is dat de provider het ondersteunt en in geval van Wanadoo Hometime is er dus geen ISDN mogelijk.Ik denk dat zij ook zowat wel de enigste daarmee zijn.

Verwijderd

Ik gebruikte eerst tmfweb en heb me nu opgegeven voor het onetel surfblok van 50 uur voor €25,00 per maand.

Het surft dus echt een berg sneller als tmfweb. De pagina's komen veel sneller tevoorschijn etc..
Alleen m'n mail van ladot kan ik niet versturen.. Dat gaak nu maar via webmail doen,

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 04 juli 2002 21:02 schreef BitBit3r het volgende:
Iig bedankt voor je reply, maar ik bel toch echt gewoon met Hometime in met m'n ISDN hoor...

Inbellen met ISDN bestaat niet, dat doe je met een analoog modem.
Zit je niet gewoon achter een analoge centrale die tussen je PC en je NT1 kast zit?
Ik weet dat Hometime via ISDN in het begin mogelijk was, zat jij daar al niet bij?(deze vraag had ik al eerder aan je gesteld).

En je zit dan met onetel als ik daarheen inbel dus met die 25 eurocent starttarief...
Hoe kom je daar nu bij? Ja als je een gratis account met teltikken bij OneTel neemt dan kost het starttarief 25 eurocent ja.
Neem je een abbo zoals hier in dit topic beschreven betaal je geen starttarief als je naar OneTel verbindt.
Dat je een tweede account erbij hebt op je PC is logisch, Wanadoo en OneTel zijn twee aanbieders met verschillende nummers en gebruikersnaam/wachwoord zijn ook verschillend.
Je hebt gewoon twee internetaanbieders dat is toch niet zo raar?

Nou ja ik ben dik tevreden met OneTel en op 1 augustus ben ik van dat achterlijke Hometime af met hun 2 uurs disconnect! :r

• Chocovla
  • Laatst online: 05:29
Gebruiken ook veel mensen de e-mail faciliteit van Onetel ? IK heb nou al een paar keer meegemaakt dat mail die ik verstuurd heb niet is aangekomen en vice versa. Heb uit nood maar eerst een ander adres in gebruik genomen maar ik blijf dit een vaag verhaal vinden.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier BTW ook gebruikers die een groter abbo zouden willen dan de 100uur? Ik heb er weer om gevraagd maar er werd gezegd dat ik tot nu toe de enigste ben die daarom vroeg???
Ook werd mij verteld dat als je het Flatfee abbo zou nemen van 250 euro je deze ook met 2 ISDN lijnen mag gebruiken!! Leuk want voor die prijs kan niemand anders het bieden (je betaalt meestal het dubbele bij andere Flatfee providers als je 128k/s zou willen hebben.
Hier iemand ervaring mee??

• scubapro
  • Laatst online: 21-11-2022
Chocovla schreef op 17 juli 2002 @ 10:13:
Gebruiken ook veel mensen de e-mail faciliteit van Onetel ? IK heb nou al een paar keer meegemaakt dat mail die ik verstuurd heb niet is aangekomen en vice versa. Heb uit nood maar eerst een ander adres in gebruik genomen maar ik blijf dit een vaag verhaal vinden.
Nee ik gebruik geen mail faciliteit van Onetel omdat ik ze niet eens kan versturen. Ik gebruik Eudora en deze kan niet bij het versturen userid en password van OneTel meesturen. Hierdoor houdt Onetel ze tegen. Mailen doe ik via een andere provider. Op halen natuurlijk wel via Onetel.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

kan je met die surfblokken ook gebruik maken van nieuwsgroepen? Zo ja wat is dan hun newsserver?

• Chocovla
  • Laatst online: 05:29
Hmm die newsserver heb ik ook al naar lopen zoeken nergens ook maar een melding over te vinden bij Onetel...

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

als die niet bestaat is het ook nog geen ramp, maar het zou wel fijn zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In de tussentijd is er hier een en ander veranderd en valt onze Gemeente ook in de ADSL uitrol van KPN!
Dus nog even met One.Tel verder en dan weg ermee en weer terug naar een analoge telefoonlijn.
Toch ben ik tot nu toe best tevreden over One.Tel en ik hoop voor diegene die nog steeds geen alternatief hebben dat dat zo blijft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 00:12:
In de tussentijd is er hier een en ander veranderd en valt onze Gemeente ook in de ADSL uitrol van KPN!
Dus nog even met One.Tel verder en dan weg ermee en weer terug naar een analoge telefoonlijn.
Toch ben ik tot nu toe best tevreden over One.Tel en ik hoop voor diegene die nog steeds geen alternatief hebben dat dat zo blijft.
hier ook, maar waarom daarvoor een oud topic omhoog trappen :?
Pagina: 1