Toon posts:

Kan ik de fan van mn v8200 loshalen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Subject zegt het al eigenlijk,

Kan ik de fan van mn Asus v8200 Deluxe T5 gewoon loshalen ?
De rest van de cooling verder laat ik gewoon zitten, maar die fan maakt een beetje een pokkegeluidje...
In mn systeem is niets overgeklokt verder.
En als het niet bij een T5 kan, kan het wel bij een T2 ?
En als ik het doe en het kan toch niet, hoe merk ik dan dat het fout gaat ? (heb natuurlijk geen zin in een doorgebakken kaartje..)

Verwijderd

Nee dat zou ik niet doen met zo'n warme GF3.

Ook niet met een T2.

Zet er gewoon een grotere fan op dan ;)

Verwijderd

Ja tuurlijk kan je je fan eraf halen en je kan zelfs een andere erop schroeven. Ik heb zelfs iemand gezien die waterkoeling op zijn GeForce had gebouwd :D

Maar ga hem natuurlijk niet aanzetten zonder fan >:)

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
kzou het niet doen als ik jou was, het is niet slim natuurlijk. Die dingen zitten er niet voor niets op.
Maar als je het zo graag wilt kan je het wel doen, maar je moet de temp dan wel heel erg in de gaten houden.

En het ligt er natuurlijk ook aan wat je met de grafische kaart doet. renderen, gamen, kantoorwerk?

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:58 schreef jbalk het volgende:
Ja tuurlijk kan je je fan eraf halen en je kan zelfs een andere erop schroeven. Ik heb zelfs iemand gezien die waterkoeling op zijn GeForce had gebouwd :D
Wow, amazing ;)

Dat gebeurt wel vaker hoor.

Maar alleen passief kan je een GF3 niet koelen (of hij word iig heel heet)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke dat is duidelijk :)
En mn kaartje doet niet extreem veel zware dingen.
Games natuurlijk, maar niet megaveel, en verder een hoop normale windows dingen.

Maargoed, ik ga wel ff kijken of ik een hele stille fan kan vinden ergens, dan doe ik die er wel op :)

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Of een grote heatsink+stille fan op 5 volt.

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 08:41
Op woensdag 01 mei 2002 14:00 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Wow, amazing ;)

Dat gebeurt wel vaker hoor.

Maar alleen passief kan je een GF3 niet koelen (of hij word iig heel heet)
Ik heb een GF3 en die is gewoon passief gekoeld, en ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, dus passief koelen kan wel, maar dan moet er wel een grote HS op zitten(die van mij is aardig groot)

Verwijderd

Aangezien het hier om een T5 gaat, is het zeker noodzakelijk koeling aan te brengen of te laten zitten. Op de GeForce 3 "original" is het actief koelen niet noodzakelijk: enkele merken hadden standaard geeeen koeling op de chipset zitten noch op het geheugen. De betere merken deden het echter wel, en ik zou het ook zeker aanraden.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:26 schreef grooviee17 het volgende:

[..]

Ik heb een GF3 en die is gewoon passief gekoeld, en ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, dus passief koelen kan wel, maar dan moet er wel een grote HS op zitten(die van mij is aardig groot)
Ik bedoel ook juist met de standaard heatsink. Dan kan je em niet passief koelen ;)

Met grotere blokken wel natuurlijk :)

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 08:41
Op woensdag 01 mei 2002 19:57 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Ik bedoel ook juist met de standaard heatsink. Dan kan je em niet passief koelen ;)

Met grotere blokken wel natuurlijk :)
Dat grote blok zat er bij mij standaard op, maar hij wordt wel aardig warm(warmer dan me heatsink van me proc)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hmmmm dit is toch wel een 8200 Deluxe kwaal

Ik heb net 2 dagen dezelfde kaart gehad (geleend van werk *D) en zo uit de doos ook pokkeherrie.
Die fan is echt gaar!

Nog ff voor de duidelijkheid: Ja hij mag eraf maar plaat wel een andere fan.

Ding wordt echt wel heet!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Wat gek. Ik heb ook een v8200T5 Deluxe, en ik hoor hem echt niet (de andere fans op 7v maken daarvoor teveel lawaai)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik had om dezelfde reden laatst mijn fan van mijn TNT2 ultra afgesloopt.

resultaat een hopeloos instable PC, inmiddels zit er weer een fan )andere( op. en nu is die weer stable.

maw FAN erniet afhalen :) of vervangen door andere :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan je fan op wat lagere voltage zetten, of idd een betere...
volgens mij kan je de fan der wel af laten, als je maar de temps in de gaten houd, het kan behoorlijk warm worden (vooral als je kast dicht zit :))

let er gewoon goed op, hij mag ongeveer 60 graden worden, om et veilig te houden, dat is zo dat je je vinger er tegenaan kan houden dat je je nog niet brand...
Als je ff op je vinger kwijlt en dan afveegt aan je te koelen opppervlak en het "kookt"(hard sissend) weg, moet je em meteen uitzetten...

Electronics development

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Hmmz die Asus dingen hebben toch van die idioot grote heatsinks :?
Gewoon een (stille :P) 8cm fan eronder hangen.
Edit: of je doet gewoon net als ik met m'n Geforce2 Pro heb gedaan >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/videomod2/IMGA0259.jpg

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Die ik had liep aan, en als ie warm was hoorde je 'm nog steeds vervelend geluid maken.
Pagina: 1