[Viper2]temperatuur meten

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik heb last van texture fouten met mijn Viper2, hij is niet over gecklocked, en oook nog nooit geweest. Er zit passief koeling op (standaard) zou het een temperatuur probleem zijn?

Als ik gewoon in windows de resolutie instel op 32Bit, krijg ik dit (let op de titelbalk):
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3083244342

In 16 Bit heb ik er geen last van, maar dit lijkt mij echter niet normaal.
In 3D is het beeld al helemaal crappie, allemaal texture fouten enzo. Ik heb de Diamond Driver al geprobeerd (ook de allerlaatste) en die van JGC, maar geen van allen helpt.

Is er een progje VOOR de Viper2 die de temperatuur meet?

Als iemand een oplossing weet, dan word deze groooooot beloond, want dit beeld is echt te gek voor woorden :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
ik geloof dat er geen programma's voor zijn om deze temp te lezen, je zal de goede oude kwikthermometer erbij moeten pakken denkik

Verwijderd

Hoezo denk je aan een tempprobleem ? Stel eens een ander font in voor je vensterbalk, of kies een heel ander vormgevingsschema, en kijk of het dan beter is.

Verwijderd

Viper II heeft geen tempsensor voor zover ik weet.

Doe even wat Courage zegt of laat een fan op je kaart blazen, weet je meteen of dat het is, ik denk het ook niet eigenlijk.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 14:09 schreef Courage het volgende:
Hoezo denk je aan een tempprobleem ? Stel eens een ander font in voor je vensterbalk, of kies een heel ander vormgevingsschema, en kijk of het dan beter is.
2D boeit mij eigenlijk niet zo, maar omdat in 3D ik allemaal crappe textures en beeld krijg (bekant met alle spellen) denk ik aan een te hoge temperatuur. Ik zal ff een van mijn case fans ertegen aan laten blazen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Heb je een fan dicht in de buurt van die kaart? (anders dan je CPU fan)
De Viper2 wordt nogal snel gestoord door de magnetische velden van casefans :(

Mocht je een optie in je BIOS hebben om het I/O voltage aan te passen, zet deze dan op 3.3V, alles daarboven is niet lekker voor de Viper2.

Verder kan FSB overclocken, AGP 4X en AGP Sideband dit probleem veroorzaken, probeer het eens zonder deze settings

Rust nog 1 ding: zet de hardwareversnelling in advanced display properties eens een tikje terug, kan nogal eens helpen bij de Viper2 (ik had in Win2K altijd last van gescheurde animated GIFs, was ook op deze manier verholpen)

Welk moederbord met welke chipset heb je eigenlijk?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Hmmz, dit is mij maar 1 keer gelukt, m'n AGP deed het ff niet lekker meer en toen zat ik te werken op een S3 ViRGE met 2 MB, ingesteld op 1024*768 @ 16 bits kleur. Toen had ik ff geprobeerd wat van m'n tv-kaart te cappen en toen kreeg ik ook zoiets (maar dan bij alle letters).

Volgens mij heeft het iets met het geheugen van doen.. En temperatuur kun je ook met je vinger meten, gewoon op die heatsink voelen, als je je vinger er 10 sec tegenaan kunt houden is het ok ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 14:58 schreef _JGC_ het volgende:
Heb je een fan dicht in de buurt van die kaart? (anders dan je CPU fan)
De Viper2 wordt nogal snel gestoord door de magnetische velden van casefans :(

Mocht je een optie in je BIOS hebben om het I/O voltage aan te passen, zet deze dan op 3.3V, alles daarboven is niet lekker voor de Viper2.

Verder kan FSB overclocken, AGP 4X en AGP Sideband dit probleem veroorzaken, probeer het eens zonder deze settings

Rust nog 1 ding: zet de hardwareversnelling in advanced display properties eens een tikje terug, kan nogal eens helpen bij de Viper2 (ik had in Win2K altijd last van gescheurde animated GIFs, was ook op deze manier verholpen)

Welk moederbord met welke chipset heb je eigenlijk?
Aah, duidelijk uitleg :) AGP sideband, wat doet dat eigenlijk? Via S3Tweak heb ik hem aanstaan, ik zal eens AGP op 2x en 1x proberen.

Over die hardwareversnelling, word dan mijn D3D versnelling niet uitgeschakeld? :7

Ik heb een ECS K7S5A met SIS chipset. (welke was et nouw, iets met 35 :))

• ND863

ND863

Topicstarter
GVD loopt ie weer vast :( Als die Viper2 iets van 3D op het beeld moet toveren begint ie meteen te schijten :( Nou geprobeerd op 2x AGP, ga nu proberen op 1x AGP, maar klopt het dat je in de laatste S3 Tweak (versie 1.16) geen sideband meer kun aan/uitzetten?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 01 mei 2002 18:11 schreef ND het volgende:
GVD loopt ie weer vast :( Als die Viper2 iets van 3D op het beeld moet toveren begint ie meteen te schijten :( Nou geprobeerd op 2x AGP, ga nu proberen op 1x AGP, maar klopt het dat je in de laatste S3 Tweak (versie 1.16) geen sideband meer kun aan/uitzetten?
* Mentalist heeft de helpfile van s3tweak gelezen.

Sideband was geloof ik niet bepaald nodig... Zet maar uit :P

Ik heb ook nog even die 486 fan die op mijn viper 2 runt eens uitgezet. Ff aan laten staan en een beetje knoeien met 3D (zonder OC) en FOK wat wordt dat ding heet! (stilstaande fan hing er nog aan) Nauwelijks vast te houden zeg... Zou de hitteverspreiding nu tegengehouden worden door die fan (stilstaand) of is dat ding echt zo heet?

Hij bleef wel keurig doorwerken overigens *D

• _JGC_
ECS K7S5A heeft een speciale behandeling nodig:

- Kaart jumperen op AGP 4X
- AGP 4X uitzetten in je BIOS
- AGP 2X forceren met S3Tweak
en vervolgens draaien als een tierelier. Ik draai hier nu met mn tweakdrivers gemixt met de nieuwe driverfiles van S3.
En dat ie vastloopt zodra ie 3D mag schijten heb ik hier ook gehad: je start UT op, je start een spel, je klikt de muis om te beginnen en je mag maar 1 stap lopen. Wel vaag dat mn MP3'tje die ik nog had draaien gewoon doorloopt en uiteindelijk aan't eind ook nog eens verder gaat in mn playlist :+

• ND863

ND863

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 09:11 schreef _JGC_ het volgende:
ECS K7S5A heeft een speciale behandeling nodig:

- Kaart jumperen op AGP 4X
- AGP 4X uitzetten in je BIOS
- AGP 2X forceren met S3Tweak
en vervolgens draaien als een tierelier. Ik draai hier nu met mn tweakdrivers gemixt met de nieuwe driverfiles van S3.
En dat ie vastloopt zodra ie 3D mag schijten heb ik hier ook gehad: je start UT op, je start een spel, je klikt de muis om te beginnen en je mag maar 1 stap lopen. Wel vaag dat mn MP3'tje die ik nog had draaien gewoon doorloopt en uiteindelijk aan't eind ook nog eens verder gaat in mn playlist :+
AGP 4x op de kaart, done
AGP 4x op de mobo uitzetten, not done, je kan hem niet uitzetten, je kan alleen kiezen tussen 1x, 2x, 4x agp :7
AGP2x forceren met S3Tweak, welke versie van S3Tweak gebruik jij? Ik kon hem alleen zetten op "force 1x AGP" :? :7

Verwijderd

om die temp te meten zou je (heb ik gedaan) je temp sensor van je mobo afsolderen en deze verlengen met een draadje en dan op je videokaart plakken. :7

• _JGC_
Op donderdag 02 mei 2002 11:02 schreef ND het volgende:

[..]

AGP 4x op de kaart, done
AGP 4x op de mobo uitzetten, not done, je kan hem niet uitzetten, je kan alleen kiezen tussen 1x, 2x, 4x agp :7
AGP2x forceren met S3Tweak, welke versie van S3Tweak gebruik jij? Ik kon hem alleen zetten op "force 1x AGP" :? :7
Bij de ECS K7S5A kan je gewoon kiezen of je AGP 4X wilt gebruiken, zet die op disabled.
Verder gebruik ik S3Tweak 1.10a, die is vele malen beter dan dat stuk troep van S3Tweak 1.15 en hoger.

• ND863

ND863

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:20 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Bij de ECS K7S5A kan je gewoon kiezen of je AGP 4X wilt gebruiken, zet die op disabled.
Verder gebruik ik S3Tweak 1.10a, die is vele malen beter dan dat stuk troep van S3Tweak 1.15 en hoger.
ik kan em niet disablen hoor, onder welk menu staat die danin je BIOS? Ik kan alleen de speed, zetten, das dus 1x,2x of 4x, moet ik em dan instellen op 2x AGP?

• _JGC_
Voor zover ik weet is dat in het PCI/PNP menu. Kan je ook aangeven of je een IRQ wilt voor je videokaart (natuurlijk wil je dat)

Overigens: heb je wel de meest recente SiS AGP drivers geinstalleerd?

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
temperatuur kan gekke dingen veroorzaken, ook als je je cpu overclocked, dan kan je video kaart wel eens flink flippen >:)

• _JGC_
Temperatuur kan dat ding niet zoveel schelen. Extra koeling helpt niets. Heb een keer een voltmod gedaan op mn viper2, was ik de cooler vergeten aan te sluiten. Kaart werkte gewoon probleemloos op 170MHz ECLK/190MHz MCLK, lekker relaxed.
Toen ik na een paar uurtjes UT spelen mn computer weer openmaakte om een harddisk aan te sluiten, zag ik dat die fan niet aangesloten was. Het stonk verschrikkelijk naar geschroeid plastic, omdat er toch altijd wel een fan op zat.

• ND863

ND863

Topicstarter
Nou ff, over die SIS AGP drivers, die heb ik een keer al eerde geinstalleerd 9die van de CD van ECS) maar toen kreeg ik juist MEER vastlopers, maar gauw die driver er weer afgeflikkert, en mijn backup van de c:\ schijf terug gezet...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 02 mei 2002 09:11 schreef _JGC_ het volgende:
Wel vaag dat mn MP3'tje die ik nog had draaien gewoon doorloopt en uiteindelijk aan't eind ook nog eens verder gaat in mn playlist :+
Sonique toevallig? Ik ken het verschijnsel :D
Op donderdag 02 mei 2002 11:02 schreef ND het volgende:

[..]

AGP 4x op de kaart, done
Ik gok dat ie dan op AGP 2x moet, en dan in S3tweak nog eens op AGP2x zetten... Baat het niet, dan schaad het ook niet ;)
Op donderdag 02 mei 2002 11:10 schreef Multisync het volgende:
om die temp te meten zou je (heb ik gedaan) je temp sensor van je mobo afsolderen en deze verlengen met een draadje en dan op je videokaart plakken. :7
De temp van je videokaart meten kan ook met een objectieve vinger ;). Zo weet ik dat mijn Viper 2 zonder fan....WARM wordt.
Op donderdag 02 mei 2002 12:20 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ik heb nu die 1.15 draaien (naja, al gedisabled), vond het al een kloteprogje! Heeft 1.10 eigenlijk wel nut :? (met 1.15 kreeg ik na een hoop geknoei eindelijk 1 fps extra in Q3 ofzo, vrij nutteloos..)
Op donderdag 02 mei 2002 13:11 schreef richardkraal het volgende:
temperatuur kan gekke dingen veroorzaken, ook als je je cpu overclocked, dan kan je video kaart wel eens flink flippen >:)
Als je OC't met je FSB kan je videokaart daar ook ziek van worden ja, want dan wordt de AGP bus ook opgefokt... Maar dat heeft dan niks met de temp te maken. Waarom zou een hete cpu je videokaart verrotten?
Op donderdag 02 mei 2002 13:24 schreef _JGC_ het volgende:
Temperatuur kan dat ding niet zoveel schelen. Extra koeling helpt niets. Heb een keer een voltmod gedaan op mn viper2, was ik de cooler vergeten aan te sluiten. Kaart werkte gewoon probleemloos op 170MHz ECLK/190MHz MCLK, lekker relaxed.
Toen ik na een paar uurtjes UT spelen mn computer weer openmaakte om een harddisk aan te sluiten, zag ik dat die fan niet aangesloten was. Het stonk verschrikkelijk naar geschroeid plastic, omdat er toch altijd wel een fan op zat.
Geschroeid plastic? Van de fan? Koel 8-)
Wordt de levensduur trouwens niet korter als ie zo warm draait :? (overgeclockt of niet)

• ND863

ND863

Topicstarter
GVD, heb ik net ff s3Tweak 1.10 enzo geisnatllerd, sideband uit, agp shit ingesteld, MOET mijn zus weer DivX kijken :( (jah DivX loopt ie nie vast...)
Nog ff over de prestaties, merken jullie verschillen tussen wel of geen tripple buffering? Kan de Viper2 trilinear filteren? ennuh, automapping, aan of uit?

• _JGC_
Ik kon op mn MSI K7TTurbo-R met 157MHz FSB op AGP4X draaien met sidebanding aan. Nu met mn ECS K7S5A is het bij 107MHz op AGP2X zonder sidebanding al afgelopen. Klopt hier iets niet :?
Pagina: 1