Op woensdag 01 mei 2002 13:48 schreef thaMini het volgende:
Ik wil voor een nieuw soort koeling mn harddisk oliedicht maken.
Ik heb gehoord dat harddisken dat niet standaard zijn ivm met gaatje om luchtdruk gelijk binnen/buiten te houden. Ben ook bang dat olie iets engs doet met de stofdichtheid van de hd
Ik dacht zelf aan sealen, alleen dan kom ik vanzelf in de knoop met de ide-kabel en voeding. Iemand een ander idee?
weet waar je aan begint,voor je het weet heb je spijt van je idee opdat je niet tevreden bent met de koeling,een lekkage,gebruiksvriendelijkheid(kabels,montage),vieze vette oliezooi.
je zegt :
Ik wil voor een nieuw soort koeling mn harddisk oliedicht maken. 
ik begrijp dat je delen van je comp in een 'oliebad' gaat leggen opdat er een betere koeling zal plaatsvinden?
>uitdagend project,niet zonder risico.
maar je zou het volgende kunnen doen :
een miniguide
1. ga naar de gamma/karwei
2. koop een plexiglasplaatje.bij voorbaat 5mm.of anders 3mm.(je zou dan 2 lagen op elkaar kunnen leggen)en transparante siliconenkit,het beste kun je denk ik permanente kit kopen ivm hechtbaarheid.
3. bereken welke afmetingen de 6 zijden moeten zijn om de HD.
(meten is weten)
je kunt het beste de 2 weerszijden van de HD tegen het plexiglas plaatsen zodat je later de schroefjes er doorheen kunt draaien(ff voorboren,en eventueel O-ring erachter ter voorkoming van lekkage) waarmee je normaliter de HD in de bay schroeft.zo blijft je HD stevig op z'n plek.
4. bereken en slijp/zaag 2 rechthoeken uit de achterkant van plexiglas voor IDEkabel en PSUkabel
5. met transparante siliconenkit kit je de zijden tesamen behalve de bovenkant.
6. drogen en dan bakje (zonder bovenzijde) onderdompelen in water en controleren op lekkage.
7.nu plaats je je hd erin en schroef je de schroefjes aan weerszijden in je HD zodat deze stabiel op ze plek zit.
8. bovenzijde plaatsen en dichtkitten
-het kitten moet secuur gebeuren
9. nu boor je een gaatje in het plexiglas zodat de luchtdruk in hd kan evenaren met de atmosferische druk.
je zou hiervoor een rietje,holle utp kabel,of plastic rubber slangetje,benzineslangetje voor brommers,whatever voor kunnen gebruiken.en je doet een beetje kit tussen contact slang en plexiglas.leidt het slangetje naar een plek waarvan jij weet dat er geen olie in kan komen
10. als ik nix vergeten ben is je harddisk-in-the-box nu af
succes 'r mee!