2 soorten SSH?

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Als ik met F-secure SSH naar school SSHt dan kan ik ook file transfer doen. Als ik het naar mijn lokale rh 7.0 server doe niet. Is dat een andere protocol ofzo? en hoe krijg ik deze extra functionaliteit?

if broken it is, fix it you should

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
SSH1 en SSH2 misschien?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bedoel je scp of sftp ?
De eerste is default aan, de 2e in principe ook maar kan uitgezet zijn.

Echter gok ik idd dat je verschillende versies gebruikt.

• elgringo
F-secure maakt een verbinding mbv het SSH2 protocol. En ik weet niet wat F-sceure gebruikt scp of sftp....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij een standaard RedHat install krijgt de sshd het set-uid-root-bitje, waardoor het uitgevoerd wordt als root.
Op die manier wordt er voor elke connectie een nieuwe poort gebruikt, vanaf 1023 naar beneden getelt (dus 1023,1022,1021... etc.)
Mijn firewall liet dat niet toe en dus heb ik dat bitje weggehaald en nu gaat 'ie vanaf 4096 telkens een poortje hoger kiezen voor een nieuwe connectie.

Mischien dat dit ook wel speelt bij de topicstarter (meerdere connecties tegelijk lukken niet)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• elgringo
Op woensdag 01 mei 2002 13:41 schreef TD-er het volgende:
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij een standaard RedHat install krijgt de sshd het set-uid-root-bitje, waardoor het uitgevoerd wordt als root.
Op die manier wordt er voor elke connectie een nieuwe poort gebruikt, vanaf 1023 naar beneden getelt (dus 1023,1022,1021... etc.)
Mijn firewall liet dat niet toe en dus heb ik dat bitje weggehaald en nu gaat 'ie vanaf 4096 telkens een poortje hoger kiezen voor een nieuwe connectie.

Mischien dat dit ook wel speelt bij de topicstarter (meerdere connecties tegelijk lukken niet)
euhm ik heb gen firewall draaien, dus lijkt me sterk. maar ik moet bij sshd het set-uid-root-bitje uitzetten?

newbee vraagje welke chmod code was dat?

• elgringo
exit value 127 returned
zegt f-secure

ik heb bij mijn sshd_config subsystem sftp aangezet. (# weghalen). Moet ik hier nog wat configgen?

edit:
sftp staat er niet op, vandaar de fout. Deze hoort toch standaard bij openssh te zitten?

Pagina: 1