Blaat...
Waar zie je dat?Op woensdag 01 mei 2002 13:19 schreef mokumouse het volgende:
windows NT herkent echter maar 16 mb
loopt het systeem sloom ja of nee ? want als dat zo is dan kan het idd zo zijn dat ie maar 16 mb ram ziet.
mja tis een oude server met een dual 200mhz, dus het systeem loopt traag. Waar ik zie dat NT maar 16mb herkent??
rechtermuisklik deze computer --> properties.
en
bij het opstarten staat het ook n het blauwe NT screen.
maar bij de POST zit ie dus wel 192
en
Blaat...
Vreemd. Is dit al van begin af aan? Of zag NT eerst wel de 192MB's?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Inderdaad vaag..
Sinds wanneer deed dat zich voor? Heb je iets aan hard/software veranderd? Uit welke reepjes is je geheugencollectie opgebouwd? Indien meerdere reepjes, dan kun je eens proberen ze allemaal één voor één te testen
Sinds wanneer deed dat zich voor? Heb je iets aan hard/software veranderd? Uit welke reepjes is je geheugencollectie opgebouwd? Indien meerdere reepjes, dan kun je eens proberen ze allemaal één voor één te testen
Bij Control Panel => System kan je in de onderste regel zien hoeveel geheugen NT ziet.Op woensdag 01 mei 2002 13:46 schreef mokumouse het volgende:
mja tis een oude server met een dual 200mhz, dus het systeem loopt traag. Waar ik zie dat NT maar 16mb herkent??
en
Wanbeleid is ook beleid.
sinds kort, ik ben bezig met RISServer te testen op me werk, dus heb ik deze oude als slachtoffer te gebruiken. eerst deed al het geheugen het wel. maar op de een of andere manier denk ik dat het niet aan brakgeheugen ligt, anders zou hijbij de POST ook al geen 192 zien.
Blaat...
sinds kort, ik ben bezig met RISServer te testen op me werk, dus heb ik deze oude als slachtoffer te gebruiken. eerst deed al het geheugen het wel. maar op de een of andere manier denk ik dat het niet aan brakgeheugen ligt, anders zou hijbij de POST ook al geen 192 zien.
dat is hetzelfde als rechtermuisknop op deze computer en dan propertiesBij Control Panel => System kan je in de onderste regel zien hoeveel geheugen NT ziet.
Blaat...
mmm winnt heeft er iig wel ondersteuning voor, daar kan he tniet aan liggen, heb je niet die functie ingeschakeld datie maar een bepaalde hoeveelheid gebruikt ( want dat kan ook ergens ) en datie daardoor ook maar 16 meg aangeeft?
Alle BIOS instellingen naar defaults getrokken?
het leuke is dat als ik een reinstall probeer, dat ie zegt dat ik te weinig geheugen heb.... Bios staat alles op defeault
Blaat...
Deed je die reinstall vanuit Windows NT? Dan is dat inderdaad niet zo'n vreemde mededeling.. Als je wil herinstalleren, dan zou ik schoon beginnen
nope gewoon install vanaf CDtje
na te hebbuh geformateerd..
Blaat...
Pagina: 1