Toon posts:

WC op LAN, geeft dat geen problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn PC wat stiller wil maken, het is nu echt een herrie bak geworden, ben ik op zoek naar een oplossing om hem wat stiller te maken. Nu zijn daar al meerdere topics over, maar ik wil echt niet gaan klooien met schuim in mijn kast enzo.

Nu gingen mijn gedachten richting waterkoeling, maar nu vraag ik me af of dit geen problemen gaat geven op LANparty's? Vind aan de ene kant het zelf maken best leuk, maar dan heb ik straks zo'n veelste lompe kast waarbij ik met vervoer altijd moeilijk moet gaan doen.

Was verder aan het kijken naar zo'n compleet oplossing van Koolance, maar is dat wel te doen op LANparty's? (Lekkage, water meenemen?)

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij dus niet om overclocken. Als mijn PIII op zijn standaard snelheid draait vind ik dat ook goed.

Verwijderd

Ik denk niet dat het echt problemen zal geven. Ik zou wel een gesloten systeem nemen dan, dus niet met een water tank ofzo.

Ik denk dat je gewoon je kast recht moet houden en iets meer zor eraan moet bestenden als normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is dat ik vaak met meerdere heen ga en ik wil het dan gewoon goed voor elkaar hebben. Niet dat ik me echt zorgen om mijn systeem moet gaan maken omdat het misschien zou kunnen gaan lekken.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03
nou..
lekken.. als hij lekt bij het vervoer lekt hij ook bij het gebruiken lijkt mij..
tenzij je reservoir lekt..
maar ik neem aan dat je dat wel waterdicht maakt :p

goed ik ben zelf ook bezig met WC setupje en ik neem me pc in de zomervakantie mee naar campzone.. dat is zon 150km hier vandaan.. dus dan hoop ik ook maar da ie niet gaat lekken :p

Verwijderd

je zou hem gewoon leeg kunnen laten lopen. op de LAN ff naar het toilet met een meegomen bakje en vullen maar weer.

als ik mijn slang uit het reservoir haal loopt alles zo leeg. In ieder geval zo leeg dat ik me niet meer druk zou maken over het water.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Dan zou ik het gewoon niet doen met waterkoeling, maar met eeen paar stille fans op 5 of 7 volt. Waterkoeling is stoerder, beter en mooier, maar het neemt volgens mij wel erg verrot mee....

Koope een stille proc/voedingfan, knal er twee 80 mm fans bij en je bent ook klaar....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• cryptapix
Op woensdag 01 mei 2002 13:39 schreef Juggernaut het volgende:
je zou hem gewoon leeg kunnen laten lopen. op de LAN ff naar het toilet met een meegomen bakje en vullen maar weer.

als ik mijn slang uit het reservoir haal loopt alles zo leeg. In ieder geval zo leeg dat ik me niet meer druk zou maken over het water.
1) weg watterwetter cq koelvloeistof
2) in de plee vind je geen gedeminiraliseerd water
:p

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:43 schreef cryptapix het volgende:

[..]

1) weg watterwetter cq koelvloeistof
2) in de plee vind je geen gedeminiraliseerd water
:p
dus? alsof een paar dagen draaien met gewoon water slecht is? Je kunt je waterwetter gewoon thuis bewaren en koelvloeistof doe je er niet in want dat koelt niet beter.

/me gebruikt al maanden hetzelfde leidingwater en het koelt prima

• cryptapix
jah
maar door gewoon water verhoog je de kans op algengroei..
ik houd me wc setup liever zo schoon mogelijk..

een paar dagen met gewoon water kan waarschijnlijk niet veel kwaad.. maar gewoon watterwetter erin houde is altijd beter :p

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb me reservoir e.d. loszitten van het systeem zodat ik deze appart kan vervoeren. Ik moet het nog testen voor naar lanparty's, maar denk dat het wel gaat werken :)

Alles in 1 kast moet ook kunnen, alleen moet je dan beetje meer oppassen dat alles goed vastzit.

Zo'n standaard coolance kast zou je genoeg aan moeten hebben denk ik. Als je daar geen gekke dingen mee doet zal die goed mee te nemen zijn naar party's

Verwijderd

dan moet je gewoon niet gaan LANnen :{

Verwijderd

maak je geen zorgen over wc. als je maar de tijd en geld neemt om alles netjes te bouwen. Verder is Koolance leuk instap systeem maar persoonlijk denk ik dat je het veeel beter zelf kan bouwen. Zeker als je voor een robuust LAN bakkie gaat.

[sub]
offtopic:
Ik ben een frequent lanner (inmiddels stuk of 12 lan achter de rug? (varierend van 1 dag to bijna 2 weken) en bezig met waterkoeling in een midi tower. gewoon alles heel netjes klussen, overal de tijd voor nemen tijdens het bouwen en evt een inline systeem nemen ivm het gewicht. Er staan al vrij veel test setups van me op got.
[/sub]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 13:43 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Dan zou ik het gewoon niet doen met waterkoeling, maar met eeen paar stille fans op 5 of 7 volt. Waterkoeling is stoerder, beter en mooier, maar het neemt volgens mij wel erg verrot mee....

Koope een stille proc/voedingfan, knal er twee 80 mm fans bij en je bent ook klaar....
Dan moet ik op zoek naar stillere fans en dergelijke en wil het eigenlijk meteen goed aanpakken.

Die nieuwe koolance PC2-601, is dat wat? Vind alleen die Antec kast niet mooi, maar die koolance dingen hebben wel een helemaal gesloten systeem en dat zou geen problemen moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 13:47 schreef Juggernaut het volgende:
dan moet je gewoon niet gaan LANnen :{
Is dit niet meer een reactie voor http://www.onzinforum.nl? :)

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Op woensdag 01 mei 2002 13:19 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Omdat ik mijn PC wat stiller wil maken, het is nu echt een herrie bak geworden, ben ik op zoek naar een oplossing om hem wat stiller te maken. Nu zijn daar al meerdere topics over, maar ik wil echt niet gaan klooien met schuim in mijn kast enzo.

Nu gingen mijn gedachten richting waterkoeling, maar nu vraag ik me af of dit geen problemen gaat geven op LANparty's? Vind aan de ene kant het zelf maken best leuk, maar dan heb ik straks zo'n veelste lompe kast waarbij ik met vervoer altijd moeilijk moet gaan doen.

Was verder aan het kijken naar zo'n compleet oplossing van Koolance, maar is dat wel te doen op LANparty's? (Lekkage, water meenemen?)

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij dus niet om overclocken. Als mijn PIII op zijn standaard snelheid draait vind ik dat ook goed.
Ik heb zelfs PIII's gezien die passief waren gekoeld, zij het met een ENORM blok, maargoed, ik neem aan dat ze op elke standaardlanparty wel stromend water hebben, dus je kan wel gewoon daar het water erin doen toch :)? en je moet gewoon je kast rechtop houden of op je schoot in de auto, dan schudt het niet zo hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 13:58 schreef J-rom het volgende:
...je moet gewoon je kast rechtop houden of op je schoot in de auto...
Lekker als je twee uur onderweg bent naar een LAN. Helemaal fijn als je zelf moet rijden :)

Verwijderd

ik heb ook w.c en voor een lan heb ik een mooie koffer waar mijn vloeistof inzit :9~ gewoon van die sluiters er tussen (een richtingsventielen) en er kan niks lekken
of een p.c.v buis en dan afkitten staan genoeg topic's over hier op GoT

/me vraagd zich toch af waarom iederen zo w.w freak is gewoon water doet ook wonderen

als je op een lan een beetje water er in gooid kan ECHT gen kwaad ik heb zo een klein jaar gedraaid en 1x per jaar met van die koffiezet antikal reinigen klaar is schroef

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:54 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:

[..]

Is dit niet meer een reactie voor http://www.onzinforum.nl? :)
nee. ik heb je al een goede oplossing gegeven maar daar doe je niks mee, dus ja.. dan houdt het op

Verwijderd

zodra je andere metalen in je waterkoelin systeem hebt krijg je op termijn toch problemen. Ik had een weekje een aluminium slangklem in m'n tijdelijk reservoir hangen, die was toen al leuk beschadigt. Om maar een ilustratief voorbeeld te geven.

Ik neem liever het zekere voor het onzekere en pleur er lekker waterwetter en demiwater in. Het gehele grapje heeft de afgelopen 4 maanden vrij veel geld gekost dus waarom niet investeren in het behouden van je systeem?

Ik garandeer neit dat je systeem kapot gaat van puur water maar op lange termijn zou ik toch het een en aander aan maatregelen nemen tegen algen en corosie.

Verwijderd

Ik heb nooit problemen gehad met mijn WC op LANs. Het was gewoon een gesloten systeenm, dus kast op z'n zijkant, op z'n kop, scheef, het maakte allemaal niets uit.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:21 schreef Peltier het volgende:
zodra je andere metalen in je waterkoelin systeem hebt krijg je op termijn toch problemen. Ik had een weekje een aluminium slangklem in m'n tijdelijk reservoir hangen, die was al leuk beschadigt.

Ik neem liever het zekere voor het onzekere en pleur er lekker waterwetter en demiwater in. Het gehele grapje heeft de afgelopen 4 maanden vrij veel geld gekost dus waarom niet investeren in het behouden van je systeem?

Ik garandeer neit dat je systeem kapot gaat van puur water maar op lange termijn zou ik toch het een en aander aan maatregelen nemen tegen algen en corosie.
enige wat bij mij in contact komt met het water is koper.
nergens ww voor nodig.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

WC vormt geen probleem op lanparties hoor. Gewoon tijdens het maken van je resevoir lekker scheutig met de kitspuit :)
Dan krijg je het geheel heel goed waterdicht.
Ik heb laatst voor de grap m'n case (toen de pc uitstond en de pomp wel liep) op z'n kop gezet. En er lekte nergens iets.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik op zoek naar de mooiste manier om het zelf te bouwen. Iedereen bedankt voor hun reacties.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:23 schreef Devil het volgende:
WC vormt geen probleem op lanparties hoor. Gewoon tijdens het maken van je resevoir lekker scheutig met de kitspuit :)
Dan krijg je het geheel heel goed waterdicht.
Ik heb laatst voor de grap m'n case (toen de pc uitstond en de pomp wel liep) op z'n kop gezet. En er lekte nergens iets.
Hahaha das wel een hele vervelende test als het fout gaat :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 01 mei 2002 14:29 schreef Peltier het volgende:

[..]

Hahaha das wel een hele vervelende test als het fout gaat :)
Nou eigenlijk was het meer om te testen of er geen dingen naar beneden zouden vallen, want m'n resevoir had ik vantevoren al uitgebreid getest op lekken. Het zal je maar gebeuren dat je dop losschiet en er 2 liter water in je case drijft :)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik ga ook regelmatig naar lans; mijn waterkoeling lekt op 1 plek en dat is aan de bovenkant van m'n reservoir ... maar zolang ik mijn pc'tje rechtop houd (zet ik gewoon op passagiersstoel of achterbank) dan gaat alles prima.

Ik heb nu 'm nu al zo vaak vervoerd dat ik 'm niet eens meer test als ik aankom; gewoon aansluiten en spelen maar :7

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Pagina: 1