headphones advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
ik heb advies nodig voor een stel goede headphones, de draadloze.

Ik wil ze namelijk op m'n pc aansluiten en dan dat kastje ernaast, zodat ik in het huis kan rondlopen en gewoon nog muziek kan luisteren. Ik zoek een goede kwaliteit draadloze headphones.

Graag de adviezen inclusief URL's

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:27

Wildfire

Joy to the world!

Als je een goede kwaliteit draadloze koptelefoon wilt, moet je bereid zijn honderden euro's te betalen. Je moet namelijk digitale geluidsoverdracht hebben, bij analoge overdracht komt er altijd ruis bij en dat is in de meeste gevallen erg storend.

Probeer eens een duur model van Sennheiser ofzo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Koop GEEN draadloze koptelefoon! Koop desnoods eentje met 50m snoer, maar draadloos geeft zulke kutkwaliteit. Ik heb zelf een Philips SBC HC802 van f350,- ofzoiets volgens mij, maar de ruis overtroeft elk geluid, en dan het Auto Volume Limiter systeem |:(
Misschien dat je voor over de 300 euro iets goeds kan krijgen, maar ik zou er niet vanuit gaan.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ga inderdaad liever voor een headphone met draad.. kwalitatief veel beter.. zeker in verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wil je echt kwaliteit dan zal het zoiets als de AKG Hearo 888 Titan (€310 bij www.stassen.nl)of AKG Hearo 999 (€765 bij www.iemkeroos.nl) moeten worden...

• Carnagy
hmmz, zijn die dingen zo superduur. maybe dan maar eentje met draad. weet iemand daar een goed model dan van?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 01 mei 2002 13:39 schreef Carnagy het volgende:
hmmz, zijn die dingen zo superduur. maybe dan maar eentje met draad. weet iemand daar een goed model dan van?
Yep... ik heb een Sennheiser HD570, echt een toppertje. Moet je voor zo'n 100 euro wel kunnen scoren.

• Carnagy
url van de fabrikant of waar koop je die ergens?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 01 mei 2002 13:44 schreef Carnagy het volgende:
url van de fabrikant of waar koop je die ergens?
Ik heb het bericht ge-edit zodat de naam nu klikbaar is geworden... :)

Tsja, Sennheisers kun je in de betere electronicazaak kopen... of anders kunnen ze vaak wel voor je worden besteld...

<edit> Ik bedenk me juist dat je veel Sennheisers niet direct op je PC kunt aansluiten... te hoge impedantie waardoor er geen tot weinig geluid uitkomt. Beter is het de geluidskaart op je stereotoren aan te sluiten of een koptelefoonversterker te gebruiken... </edit>

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
De draadloze zijn zoals de meeste mensen hier al gezegd hebben meestal niet van de beste kwaliteit terwijl je toch al flink wat geld voor ze kwijt bent.

Ik zou zeggen kijk eens naar de goede hoofdtelefoons met kabel, want muziek luisteren doe je toch rustig, relaxed in de zetel liggend (hangend).

Om een goede keuze te kunnen maken raad ik je aan om veeel te lezen voordat je je geld ergens aan geeft.

site die kan helpen :
http://www.audioreview.com/Headphones/PLS_2750crx.aspx
de prijs zal je zelf wel ergens moete zoeken, maar met deze site heb je toch al een model in gedachte als je naar de lokale audiowinkel trekt.

• reskobon
  • Laatst online: 31-07 21:44
Op woensdag 01 mei 2002 13:39 schreef Carnagy het volgende:
Ik heb de sennheiser 280 Pro en dat is een dichte en dat is de 570 niet. Hij kostte 120 euro maar dan heb je ook wat.

Leeg

Verwijderd

De HD580 (€119) is net wat duurder dan de 570 (€100 volgens iemand hierboven) maar stukken beter. Het is misschien een kleine investering (was het voor mij wel) maar je zult er absoluut geen spijt van hebben.

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Eigenlijk moet je toch zelf gaan luisteren en eventueel de hoofdtelefoon nog mogen terugbrengen (binnen de week ofzo) als hij je niet bevalt.

Ik heb zelf ook een paar volledig gesloten types getest maar ik vond dat je altijd zo'n druk op je oren kreeg na een tijdje (precies als ik de hoofdtelefoon afzette dat ik ff terug moest gewend worden aan het geluid om me heen wat ik geen leuk gevoel vondt), terwijl het open design van sennheiser veel minder vermoeiend is (gewoon mijn eigen ervaring, andere mensen hebben misschien andere ervaringen).

Maar je zal toch, als je echt zeker wil zijn dat je iets goed kiest, een paar exemplaartjes moeten testen die in jouw interesserange vallen.
Advies : neem je tijd voor het testen en laat je niet opjutten door de verkopers ofzo (breng eventueel zelf je favoriete muziek, lees : muziek die je goed kent mee om te luisteren). Want het is jouw geld dat zal rollen en niet het hunne.

PS : er is wel een groot nadeel aan zo'n goede hoofdtelefoons : als je deze eenmaal gewend ben wil/kun je niet meer naar van die goedkopere dingen luisteren, ik dacht ook altijd dat men vorig modelletje (ook sennheiser) wel goed genoeg was maar nu wordt alleen nog maar gebruikt om te gamen. >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, de Sennheiser HD570 is idd een open koptelefoon. Persoonlijk vind ik dat beter klinken dan dichte, het is net alsof het geluid ietsjes helderder is.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Deze (RS 65) draadloze van Sennheiser is best goed hoor. kost iets van 150 euro (weet niet precies).

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/4953ger/$file/04952_pro2.jpg

Natuurlijk iets minder dan een top H.phone zoals HD600 (die ook het dubbele kost), maar altijd nog veel beter dan de meeste speakers van onder de 500 euro/stuk.

Het gemak van draadloos is ook wat waard (vind ik)

Ik zou zeggen, ga luisteren

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op woensdag 01 mei 2002 13:17 schreef Carnagy het volgende:
ik heb advies nodig voor een stel goede headphones, de draadloze.

Ik wil ze namelijk op m'n pc aansluiten en dan dat kastje ernaast, zodat ik in het huis kan rondlopen en gewoon nog muziek kan luisteren. Ik zoek een goede kwaliteit draadloze headphones.

Graag de adviezen inclusief URL's
Ik zou zeggen, ga zelf eerst eens zoeken, en kom dan met gerichte vragen....

Verwijderd

Beste J-W,

Inderdaad een draadloze hoofdtelefoon klinkt nooit zo goed als een draadgebonden. Een draadloze hoofdtelefoon werkkt op fm-golven. Het audiosignaal wordt via frequenty gemoduleerd en uitgestuurd naar de ontvanger = de hoofdtelefoon en weer omgezet in een audio signaal.
Je begrijpt misschien wel dat er een bepaald verlies kan optreden onderweg. Bij de draadgebonden versies loopt alles door een of meer geisoleerde kabels heen = weinig verlies = behoud van audio kwaliteit.
Een ander nadeel kan zijn dat externe bronnen op de draadloze hoofdtelefoon kunnen gaan storen b.v. tl-verlichting, magnetron en zelfs sommige slecht ontstoorde computers.
Mijn advies is dan ook DRAADGEBONDEN

Verwijderd

Een draadloze hoofdtelefoon werkkt op fm-golven.
Vroeger wellicht, maar tegenwoordig zijn er ook andere frequenties, kanaalbandbreedte en modulatietechnieken. ;)

Het heeft niet zoveel zin om te discussieren over de technieken die 2 jaar geleden gangbaar waren ter orientatie van koptelefoons nú :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 06:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.