Valt me op dat het euro-symbool in posts inééns een rraar tekentje is, een soort sterretje. Moet even naar gekeken worden denk ik.
Doet het hier prima hoor: €€€
Alleen het guldenteken doet wazig: ƒƒ (dan zie ik dus dit: "ƒƒ")
Virussen? Scan ze hier!
draai je win98? Zo ja, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
Hier staat tekst
Wat is daar mis mee?Op woensdag 01 mei 2002 13:18 schreef wildhagen het volgende:
lolOp woensdag 01 mei 2002 13:19 schreef ACM het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Hmm, in jouw quote zie ik hem dus WEL goed, maar in mijn eigen post zie ik dit dus:Op woensdag 01 mei 2002 13:19 schreef ACM het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
code:
1
| ƒƒ |
op die 2 f-jes
Virussen? Scan ze hier!
Nee, ik draai ME, maar ik zal voor de zekerheid eens op een van de andere zes computers kijken.
Even gekeken: Moet inderdaad op deze machiene iets fout zitten. Eventjes kijken of tie eurogeconverteerd is.
Even gekeken: Moet inderdaad op deze machiene iets fout zitten. Eventjes kijken of tie eurogeconverteerd is.
Ik draai Windows XP en heb hetzelfde probleem.
w00t
Hij hebt gewoon te kw00t veranderd, *KLIK*.Op woensdag 01 mei 2002 13:20 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Hmm, in jouw quote zie ik hem dus WEL goed, maar in mijn eigen post zie ik dit dus:
code:
1 ƒƒ
op die 2 f-jes
🌞🍃
nee joh 
ACM heeft HTML rechten
ACM heeft HTML rechten
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Nee dit heet htmlOp woensdag 01 mei 2002 13:24 schreef DataBeest het volgende:
Hij hebt gewoon te kw00t veranderd, *KLIK*.

Doe eens View -> Encoding in Internet Explorer. Staat deze op Latin9 (ISO) ?Op woensdag 01 mei 2002 13:24 schreef Robbie007 het volgende:
Ik draai Windows XP en heb hetzelfde probleem.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Sinds wanneer hebben Regulars HTML rechten?Op woensdag 01 mei 2002 13:26 schreef ddc het volgende:
[..]
Nee dit heet html
🌞🍃
ACM is dan ook geen Regulaar, maar een HGM, volledige moderatorfunctie dusOp woensdag 01 mei 2002 13:30 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben Regulars HTML rechten?
Virussen? Scan ze hier!
Neeehee, ik ben wel regular, zie .sigOp woensdag 01 mei 2002 13:33 schreef wildhagen het volgende:
ACM is dan ook geen Regulaar, maar een HGM, volledige moderatorfunctie dus
Magoed, jij kan die html-dingetjes idd niet gebruiken. En ik was zo flauw jou te quoten waardoor ik jouw html automatisch wel 'gebruik'.
Aha, ACM wil ook graag groen kruisje. Kan je toch zelf wel fixen? ("ik kan alles"Op woensdag 01 mei 2002 13:39 schreef ACM het volgende:
[..]
Neeehee, ik ben wel regular, zie .sig
Magoed, jij kan die html-dingetjes idd niet gebruiken. En ik was zo flauw jou te quoten waardoor ik jouw html automatisch wel 'gebruik'.
maar waarom de € wel en de ƒ niet? Zit er nog logica in dan?Op woensdag 01 mei 2002 13:39 schreef ACM het volgende:
[..]
Neeehee, ik ben wel regular, zie .sig
Virussen? Scan ze hier!
Omdat ƒ HTML code is, en een euroteken niet?Op woensdag 01 mei 2002 13:40 schreef wildhagen het volgende:
[..]
maar waarom de € wel en de ƒ niet? Zit er nog logica in dan?
Jij tikte toch geen € in?Op woensdag 01 mei 2002 13:40 schreef wildhagen het volgende:
maar waarom de € wel en de ƒ niet? Zit er nog logica in dan?
Als je dat wel doet, zal je zien dat ie niet werkt:
€: €
alt+0128: €
Op woensdag 01 mei 2002 13:33 schreef wildhagen het volgende:
[..]
ACM is dan ook geen Regulaar, maar een HGM, volledige moderatorfunctie dus
Oké, nu hou ik op.

🌞🍃
Door ACM (HGM Devschuur®) - woensdag 01 mei 2002 13:43
Om even ontopic te blijven:
€ geen euro teken!?
Ik tikte idd geen €, maar via ctrl-alt-5, en voor de ƒ deed ik ALT-159 op het NumPad, dus ook geen html-code.Op woensdag 01 mei 2002 13:43 schreef ACM het volgende:
[..]
Jij tikte toch geen € in?
Als je dat wel doet, zal je zien dat ie niet werkt:
€: €
alt+0128: €
Nou ja, de ƒ bestaat toch niet meer, dus ik ben nu een beetje aan het mierenneuken
Virussen? Scan ze hier!
Ahzo 
Maar inderdaad, die zit niet in de standaard tekensets, wederom alleen in die van MS gok ik zo...
Maar inderdaad, die zit niet in de standaard tekensets, wederom alleen in die van MS gok ik zo...
Nee, want jij mag geen HTML doen.Op woensdag 01 mei 2002 13:45 schreef blackd het volgende:
Om even ontopic te blijven:
€ geen euro teken!?
Aannames zijn fataal.
PreciesOp woensdag 01 mei 2002 13:46 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Nee, want jij mag geen HTML doen.
Thanks, that did the trick, maar wel vreemd dat ik dat nog nooit eerder heb hoeven toepassen. Ik zit hier dus met een kersverse installatie van ME, en het eerste wat ik dan uit gewoonte doe is alles updaten met windows-update, ik snap er dus even geen flikker van, maar goed, het werkt.Op woensdag 01 mei 2002 13:18 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
draai je win98? Zo ja, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
Die staat er niet bijOp woensdag 01 mei 2002 13:27 schreef blackd het volgende:
[..]
Doe eens View -> Encoding in Internet Explorer. Staat deze op Latin9 (ISO) ?
w00t
Bij mij staat de encoding op Auto select en daardoor kiest ie zelf Latin9 (ISO) die overigens grijs is. Misschien kan je dat Auto Select proberen?Op woensdag 01 mei 2002 14:02 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Die staat er niet bij
En daaar moet je dus die patch voor uitvoeren waar Sjaak_Afhaak naar verwijst. Wat daar trouwens niet staat is dat je dat HCR dingetje even moet dubbelklikken om die reg-entry te doen.Op woensdag 01 mei 2002 14:02 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
Die staat er niet bij
Die patch is voor Win98, niet voor XP.Op woensdag 01 mei 2002 14:05 schreef aad123 het volgende:
[..]
En daaar moet je dus die patch voor uitvoeren waar Sjaak_Afhaak naar verwijst. Wat daar trouwens niet staat is dat je dat HCR dingetje even moet dubbelklikken om die reg-entry te doen.
Hij werkt tenslotte ook in ME, eventueel zou het ook in XP kunnen werken, maar dat moet Robbie dan maar eens uitproberen.Op woensdag 01 mei 2002 14:07 schreef blackd het volgende:
[..]
Die patch is voor Win98, niet voor XP.
Denk het ook wel...Op woensdag 01 mei 2002 14:19 schreef ddc het volgende:
De oplossing is iedereen html rechten geven.
![]()
![]()
![]()
</table>
![]()
![]()
![]()
Dan wordt het wel leuk in de HK.Op woensdag 01 mei 2002 14:19 schreef ddc het volgende:
De oplossing is iedereen html rechten geven.
(maar na 2 dagen 2 uur is het er een pokke zooitje).
Dat weet ik wel zekerOp woensdag 01 mei 2002 14:26 schreef Jake het volgende:
(maar na 2 dagen 2 uur 2 minuten is het er een pokke zooitje).
Voorproefje:Op woensdag 01 mei 2002 14:28 schreef ACM het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/428107
And that's just the Mods&Admins...Op woensdag 01 mei 2002 14:33 schreef blackd het volgende:
Voorproefje:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/428107
One could only guess what the crew-fora look like
Maar om even op het originele probleem terug te komen. Ik zie in de source van dit threadje, dat Topix de euro dus inderdaad als 1 teken output, in plaats van &euro . Why? Toen Topix werd gemaakt was het allang bekend dat de Euro eraan zat te komen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
De tekenset die GoT gebruikt ondersteund de Euro gewoon, dus hoef je geen HTML code te gebruiken (je gebruikt toch ook geen HTML voor $, of wel soms?)
Mjah, dat het standaard zou moeten werken weet ik ook wel, maar feit is dus dat het blijkbaar bij veel users niet werkt. Dus dan vraag ik me af, waarom zou Topix niet gewoon een output geven die altijd werkt (tenzij je browser niet HTML-compatible isOp woensdag 01 mei 2002 14:44 schreef Jake het volgende:
De tekenset die GoT gebruikt ondersteund de Euro gewoon, dus hoef je geen HTML code te gebruiken (je gebruikt toch ook geen HTML voor $, of wel soms?)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik heb het vermoeden dat het ook te maken kan hebben met het al of niet installeren van MS-Word, dat is namelijk datgene wat ik nog niet had gedaan.
Je zegt het zelf al...Op woensdag 01 mei 2002 14:46 schreef intoxicated het volgende:
(tenzij je browser niet HTML-compatible is).
Nahja, niet euro-compatible
Waarom zouden we de lelijke html-oplossing gebruiken terwijl het tekenset het gewoon accepteerd? (en helaas kunnen we door php en mysql niet echt utf-8 gebruiken

Ghehe, dan zou die helemaal mooi gaan worden. MS Word nodig hebben om een forum te lezen, dat zich voor een groot deel richt op mensen die juist geen MS-software gebruikenOp woensdag 01 mei 2002 14:49 schreef aad123 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het ook te maken kan hebben met het al of niet installeren van MS-Word, dat is namelijk datgene wat ik nog niet had gedaan.
- Pastor Richards @ VCPR
Of een andere tekstvverwerker.Op woensdag 01 mei 2002 14:51 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ghehe, dan zou die helemaal mooi gaan worden. MS Word nodig hebben om een forum te lezen, dat zich voor een groot deel richt op mensen die juist geen MS-software gebruiken
Je hebt gewoon bepaalde tekensets nodig waar die Euro ingeprut zit, anders zie je hem niet. Of je MS Word of een andere tekstverwerker hebt geinstalleerd, zou in principe niet uit moeten maken. Je OS hoort die tekensets gewoon bij zich te hebben. Win98 had 'm niet (zie patch eerder in dit topic)Op woensdag 01 mei 2002 14:54 schreef aad123 het volgende:
[..]
Of een andere tekstvverwerker.
Misschien is het een bijverschijnsel van installen MS-Word, maar je moet gewoon "iso-8859-15" tekenset hebben. Zit (volgens mij) bij allen recente browsers).
Het is alleen jammer dat het forum ook andere tekens accepteerd, die je dus met "iso-8859-15" als blokje ziet (de poster heeft blijkbaar geen "iso-8859-15" en ziet zijn teken wel).
Het is alleen jammer dat het forum ook andere tekens accepteerd, die je dus met "iso-8859-15" als blokje ziet (de poster heeft blijkbaar geen "iso-8859-15" en ziet zijn teken wel).
Dat is een fout van de browser/OS/whatever. Het forum krijgt gewoon een serie tekens opgestuurd en die moeten op een bepaalde manier aan de tekenset voldoen. Alles wat daar niet aan voldoet zou best wel al es door de browser eruit geknikkerd kunnen worden (en anders ergens in het proces van verwerking door php/apache).Op woensdag 01 mei 2002 14:57 schreef Jake het volgende:
M'n reactie was ook niet helemaal serieus hoorOp woensdag 01 mei 2002 14:54 schreef aad123 het volgende:
Of een andere tekstvverwerker.
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1