Toon posts:

mijn netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc met win xp en wil die gebruiken als host en een laptop met win me en wil die gebruiken als client.
ik wil ervoor een crosscable gebruiken ik heb em al
ik gebruik een prog die sygate home network of zoiets heet en heb een ip en een standaard gateway gekregen voor mijn host en heb mijn laptop handmatig moeten configureren.
mijn win xp geeft dat er een verbinding is maar als ik de client wil pingen zegt em time-out bij opdracht en vanaf de client krijg ik ook geen ping gegevens die zegt doelhost is niet berijkbaar ik heb mijn instellingen nagekeken op mijn pc en op mijn laptop en laten nakijken door een vriend maar het lukt niet hoe moet ik dat doen

Verwijderd

Heb je de FAQ's al gelezen? Guess not. Linkje:

[topic=309398]

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als beide pc's een IP hebben maar je kunt ze niet pingen, dan zou ik eerst eens kijken naar die kabel..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op woensdag 01 mei 2002 13:18 schreef TripleM het volgende:
Als beide pc's een IP hebben maar je kunt ze niet pingen, dan zou ik eerst eens kijken naar die kabel..
en zijn toetsenbord. De punt en de komma laten het af en toe afweten.

Overigens: meer info is altijd handig (ip adressen en dergelijke van de systemen)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al die kabel nagekeken en ik heb ook geen linux router ik wil alleen winxp en me aan elkaar verbinden maar met een crosscable.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je IP adressen ingesteld, en zo ja welke zijn dat dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
mijn intern netwerk ip(host met xp ) is 192.168.0.1 en die andere(client met me) 192.168.0.2 de subnetmasker 255.255.255.0 die van de gateway heb ik leeg gelaten en de dns ook niks wins is uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
mijn internet verbinding is ook nog adsl dus die wil ik sharen de modem is een Alcatel Speedtouch USB modem

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 13:25 schreef kma het volgende:
mijn intern netwerk ip(host met xp ) is 192.168.0.1 en die andere(client met me) 192.168.0.2 de subnetmasker 255.255.255.0 die van de gateway heb ik leeg gelaten en de dns ook niks wins is uitgeschakeld.
Heb je een firewall draaien? Zorg eerst dat je interne netwerk draait voor je met Sygate of iets dergelijks aan de slag gaat.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken svp

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

DIT is major FAQ stuff.... lezen...

-sygate home networkheb je bij XP niet nodig...
-zorgen dat je netwerk werkt
-bij XP de netwerk kaart van ADSL op deze verbinding delen een vinkje zetten
-client op automatisch zetten ...

deze gaat gegarandeerd op slot...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er die van juist de snars van verstaan

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat verbinding delen van da adsl

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 13:38 schreef kma het volgende:
hoe doe ik dat verbinding delen van da adsl
Misschien handig:
Op woensdag 01 mei 2002 13:18 schreef tjetta het volgende:
Heb je de FAQ's al gelezen? Guess not. Linkje:

[topic=309398]
Enne gebruik volgende keer even 't edit knopje.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:14

-ET-

Phone Home

Wat al eerste belangrijk is is dat je pc elkaar eerst moeten zien. Dus een ping van de een naar de ander kan sturen. Lukt dit dan ben je al een heel eind. Vervolgens staat in de FAQ hoe je een ADSL verbinding deelt.

word al gezegd zie ik.

En als je sygate home networking gebruikt dan moet je de client wel een gateway opgeven namelijk die van de server (server = de pc die sygate draaid)

Verwijderd

gebruik lekker internetsharing van xp

Verwijderd

Topicstarter
ok maar welke nummer moet ik aan de gateway geven

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 13:59 schreef kma het volgende:
ok maar welke nummer moet ik aan de gateway geven
:?

Als je onder XP ICS aanzet, springt ie automatisch naar 192.168.0.1 subnet 255.2552.55.0. Hij is dan tevens DHCP; oftewel zeg op de andere computers 'automatisch een IP-adres laten toewijzen' en 'automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen'.

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik dat ics
en hoe doe ik dat met dat dhcp nest

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 14:08 schreef kma het volgende:
en waar vind ik dat ics
en hoe doe ik dat met dat dhcp nest
je klinkt rechts op je internet-verbinding. Je kiest 'eigenschappen'.
Dan ga je naar 'geavanceerd'. Je zet het vinkje bij de 'firewall' aan, evenals 'deze verbinding delen' en 'opnieuw verbinden bij bla bla (middelste vinkje)'. Dan druk je op OK. Vervolgens ga je naar een andere PC toe (stap-stap), en open je de eigenschappen van netwerklocaties (rechts klikken op dat ding op je desktop, eigenschappen), en daarin de eigenschappen van je verbinding. Dan ga je naar eigenschappen van TCP/IP, waar je dus alles op automatisch zet (IP en DNS). Vervolgens OK je je een weg terug naar windows, en moet het werken. :)

[edit]
voor overige vragen moet ik je toch trouwens echt doorverwijzen naar dit stukje text: [topic=367939/1/100]

^^^^ klikken! :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor .. maar zou je niet eerst eens eventjes alle FAQ's en dergelijke lezen :?

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Misschien handig als je dat eventjes op je gemak doorleest.
NOFImaar er word toch wel enige basiskennis van netwerken verwacht hoor.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.