Hallo, ik heb thuis twee computers, de gastcomputer heeft een onboard netwerkkaart, en hostcomputer (server) heeft een Realtek RTL8139/810X netwerkkaartje + WOLfunctie. Wat ik wil graag wil hebben is dat, ik op de gastcomputer (client(win98)) wil gaan internetten, dan moet de server server(win2k) opstarten, en hij mag niet continue blijven draaien, dus zoiets configureer je met een Wolfunctie.
Mijn probleem is dat de server niet van zelf opstart.
Ik heb voor de netwerkkaart van de server het WOLkabeltje verbonden met de netwerkkaart en het moederbord, ook heb ik in de bios ingesteld: wake on lan= enabled, moet er misschien nog iets meer ingesteld worden in de bios??
Drivers zijn de kaart zijn ook goed geinstalleerd.
Vergeet ik iets in te stellen dat het niet werkt? Of moet er een speciaal programaatje zijn die de server aan zet?
Wie kan mij helpen??
Mijn probleem is dat de server niet van zelf opstart.
Ik heb voor de netwerkkaart van de server het WOLkabeltje verbonden met de netwerkkaart en het moederbord, ook heb ik in de bios ingesteld: wake on lan= enabled, moet er misschien nog iets meer ingesteld worden in de bios??
Drivers zijn de kaart zijn ook goed geinstalleerd.
Vergeet ik iets in te stellen dat het niet werkt? Of moet er een speciaal programaatje zijn die de server aan zet?
Wie kan mij helpen??