TV kaart alleen om digicambeelden te grabben

Pagina: 1
Acties:

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een TV kaart die ik alleen ga gebruiken om stilstaande beelden van een 4,1 Megapixel camera te grabben. Ik wil dus de AV out van de camera op de IN van de TV kaart aansluiten, verder niks. Geluid opnemen is ook niet nodig.

Maar tijdens mijn zoektocht kom ik zelden tegen in welke resolutie de verschillende TV kaarten kunnen grabben. Alleen van de Hauppage WinTV Go heb ik kunnen vinden dat deze max. 1600x1200 aankan.

De camera kan echter resoluties aan van 2272x1704. Kan iemand mij vertellen of er TV kaarten zijn die deze resoluties aankunnen en zo ja welke?

Verwijderd

Waarom zo`n dure rare oplossing?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Indeed... om welke camera gaat het? Want Canon camera's hebben er gewoon software bij zitten...

Voor andere merken zal ook wel zoiets meegeleverd worden of anders te krijgen zijn.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
:)

Het is een Olympus C-4040ZOOM en deze is gemonteerd op een microscoop van 20.000 euro, zo'n dure oplossing is het dus niet :P

De bedoeling is dus om een live beeld op de monitor te krijgen en dan een plaatje te grabben ipv een foto maken, Flashcard uit de camera, in reader stoppen enz. Andere mogelijkheden om een live beeld op de monitor te krijgen zijn er volgens mij niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 01 mei 2002 13:13 schreef uibeltje het volgende:
:)

Het is een Olympus C-4040ZOOM en deze is gemonteerd op een microscoop van 20.000 euro, zo'n dure oplossing is het dus niet :P

De bedoeling is dus om een live beeld op de monitor te krijgen en dan een plaatje te grabben ipv een foto maken, Flashcard uit de camera, in reader stoppen enz. Andere mogelijkheden om een live beeld op de monitor te krijgen zijn er volgens mij niet.
Ownee?

Er zijn zeer fraaie microscopen-camera's te koop.
Dingetje die niet te groot is, alleen zit je dan wel met die foto-functie; die zal van die dingen weer op TV-resolutie zijn. Dus wat dat betreft zal zo'n camera niet volstaan.

Staat er geen software op de CD die je bij je camera gekregen hebt?

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 13:22 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ownee?

Er zijn zeer fraaie microscopen-camera's te koop.
Dingetje die niet te groot is, alleen zit je dan wel met die foto-functie; die zal van die dingen weer op TV-resolutie zijn. Dus wat dat betreft zal zo'n camera niet volstaan.

Staat er geen software op de CD die je bij je camera gekregen hebt?
Probleem is niet de software maar de hardware, camera heeft alleen USB en AV out. Met USB kan je geen live beeld krijgen want zodra je die aansluit kan je niets meer met de camera, en met de AV out stekkers heb je een TV kaart nodig (of een TV :P).

Helaas heb ik de camera niet uit mogen kiezen, werd geleverd bij de microscoop en die is van Olympus, vandaar de Olympus camera.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Niemand meer? :'(

Zijn er dan mensen die een TV kaart hebben en kunnen aangeven wat de max. resolutie is ddat ding aankan om beelden mee te grabben?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Wat mij veel belangrijker lijkt: wat is de resolutie van die tv-out op die camera?

Lijkt mij dat die domweg PAL is (dus laag)

Edit: Als dat ding geleverd werd bij een telescoop, kan je dan niet beter even met de support van olympus bellen? Die zullen dan toch wel een oplossing hebben om die volledige resolutie te kunnen benutten?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:04

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Err, ik denk dat dat helemaal niet gaat werken (excuse me if I'm wrong hoor), immers de tv-out op je digicam volgt gewoon de PAL standaard en heeft dus al een standaard resolutie...

Je kan dus iedere tv-in kaart gebruiken maar je moet het dan dus wel doen met een standaard tv resolutie.

edit... ik....word....traag....

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Als je geen software erbij hebt gekregen die specifiek voor die camera is, wordt het waarschijnlijk een nogal prijzig geintje in dat soort resoluties (3,0 MegaPixel) heb je toch echt een professionele video-editing kaart nodig.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:25 schreef Lampje het volgende:
Wat mij veel belangrijker lijkt: wat is de resolutie van die tv-out op die camera?

Lijkt mij dat die domweg PAL is (dus laag)

Edit: Als dat ding geleverd werd bij een telescoop, kan je dan niet beter even met de support van olympus bellen? Die zullen dan toch wel een oplossing hebben om die volledige resolutie te kunnen benutten?
Hmz, daar zit wat in. Het is idd PAL volgens mij (hoe laag is laag?)

Volledige resolutie is te benutten door een foto te maken en dan gewoon de foto van het kaartje te halen dmv reader of USB maar dan zit je met het probleem dat je geen live beels hebt op de monitor. Misschien kan het ook wel niet wat ik wil; hoge resoluties via TV out.

• Raymond
Op woensdag 01 mei 2002 18:31 schreef uibeltje het volgende:

[..]
Volledige resolutie is te benutten door een foto te maken en dan gewoon de foto van het kaartje te halen dmv reader of USB maar dan zit je met het probleem dat je geen live beels hebt op de monitor. Misschien kan het ook wel niet wat ik wil; hoge resoluties via TV out.
Bij de sony S85 die hier ligt, kan je wel beide tegelijk. Je kan als het ware een tv als zoeker gebruiken en dus tegelijk fotoos maken.
De tv vervangt dan het lcd scherm achterop de camera.

Je kan dan alles live volgen via de monitor en af en toe een hi-res plaatje schieten en die eens in de zoveel tijd (wanneer kaartje vol zit) downloaden.

Lijkt mij wel een mooie oplossing :)

• Raymond
OW, enne:

PICS!!!

:P

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:34 schreef Lampje het volgende:

[..]

Bij de sony S85 die hier ligt, kan je wel beide tegelijk. Je kan als het ware een tv als zoeker gebruiken en dus tegelijk fotoos maken.
De tv vervangt dan het lcd scherm achterop de camera.

Je kan dan alles live volgen via de monitor en af en toe een hi-res plaatje schieten en die eens in de zoveel tijd (wanneer kaartje vol zit) downloaden.

Lijkt mij wel een mooie oplossing :)
DSC-S85 heb ik ook voor privégebruik :) Datzelfde kan ook met die Olympus, geen probleem verder maar ik wil dus niet een plaatje opnemen met de camera maar direct via de AV out van de camera.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:34 schreef Lampje het volgende:
OW, enne:

PICS!!!

:P
van wat?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 01 mei 2002 18:31 schreef uibeltje het volgende:

[..]
Misschien kan het ook wel niet wat ik wil; hoge resoluties via TV out.
En daar gaat het jammerlijk mis... High res tv out ? nah 768 X 576 dat is alles wat je uit pal reso kunt trekken.. jammer..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:01

BreeeZe

Devt

Geeft die tv out wel het beeld wat je op je lcd scherm ziet?

Heb je al dat al getest?

Het kan nl zijn dat ie alleen in foto kijk modus werkt.

Verwijderd

Bij alternate verkopen ze hauppauge ImpactVCR, dit is een pci kaartje met alleen een tulip en svhs ingang, en een bt878 (analoog video digitaliseerder), het stomme is dat dat kaartje 69 euro kost, terwijl een Hauppauge Wintv-nova maar 58 euro kost (en daar zit een tuner op :?) maar goed zal toch wil verschil tussen zitten. Overigens, die camera kan stilstaande beelde op een 4.1 megapixel graben, maar video zal er hoogstens maar op 768x576 uit gespuwd worden, hoger is ook niet mogelijk.

• Raymond
Op woensdag 01 mei 2002 18:35 schreef uibeltje het volgende:

[..]

DSC-S85 heb ik ook voor privégebruik :) Datzelfde kan ook met die Olympus, geen probleem verder maar ik wil dus niet een plaatje opnemen met de camera maar direct via de AV out van de camera.
Waarom?!?

Je hebt een telescoop van 20Keur, dan wil je toch ook een beetje resolutie in je plaatjes?

Je kan mooi direct kijken op een tvtje/peeceetje met een beperkte reso van 750xnogwattes, maar de echte pics schiet je dan met de camera.

Als die camera ook maar een beetje werkt als de Sony, kan je fotoos maken met de tvout ingeschakeld (zoals ik al zei: de tv als zoeker gebruiken)

Wat is er zo erg aan het eens in de zoveel tijd wisselen van een flashkaartje?

Lijkt me als een enorme geldverspilling als je genoegen zou nemen met zulke lage resolutieplaatjes uit je scoop.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Hmz, ik denk dat ik toch maar gewoon een card reader aanschaf dan. Jammer dat die camera alleen met die PAL standaard werkt op de AV out. Ik kan het zo nog ff testen heb ik zojuist ontdekt, er staat hier ook ergens een PC met een TV kaart :)

Verwijderd

Kijk eens naar een MSI G4 Ti4600, video in/out op je videokaart aanwezig en gaan!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Op woensdag 01 mei 2002 18:30 schreef lief-meisje het volgende:
Als je geen software erbij hebt gekregen die specifiek voor die camera is, wordt het waarschijnlijk een nogal prijzig geintje in dat soort resoluties (3,0 MegaPixel) heb je toch echt een professionele video-editing kaart nodig.
Ehm... ook de meest professionele video-editing kaarten werken met PAL 768*576 hoor. Tenzij je richting HDTV gaat, maar da's echt niet te betalen...
Pagina: 1