Toon posts:

DivX speelt een beetje vaag af....

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleempje als ik DivX afspeel.
De qualiteit enzo is niets mis mee geluid is ook prima ,maar soms op onregelmatige momenten, lijkt het net als of hij even heel snel naar voren spoeld, hij en soms zo snel dat het net lijkt dat hij een stuk of wat frames overslaat.

Nu heb ik van iemand gehoord dat dat aan WMP kan liggen maar ik heb het dus met alle spelers:

WMP
Bsplayer
Da playa
ETC.

Was ist lös..kan iemand me helpen ?

Verwijderd

Heb je het bij meerdere films? Het kan ook gewoon een slecht stukje in de film zijn. Of een slechte DivX :P

Verwijderd

Topicstarter
Neei heb het bij alle Films. En ze zijn allemaal goed ik heb dit probleem nog niet zolang..en wil het ook niet lang houden..

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 17:22
Draaien er nog andere apps? Het klinkt alsof de toevoer van data niet constant is waardoor de speler zo nu en dan een inhaal race houd om alles weer synchroon af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja dat zo kunnen..ik heb Deamon Tools Winamp Trillian power menu en stylexp draaien..

• Mr.Wop
Mmmm... zou moeten kunnen denk ik(niet dat ik weet op wat voor sysyteem je DivX afspeeld?!?!) Persoonlijk heb ik het wel eens als de film via het netwerk afgespeeld wordt en er nog het een en ander gecopieerd wordt(ook vie netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
NEe dat niet

Men systeem is niet echt nieuw meer maar moet het makkelijk aan kunnen

Athlon 900 Mhz
40 gb hd ultra DMA5 ata 100 scsi

G-force 2

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 22:27
Ik heb even een spelfout uit topictitel gehaald...

• Mr.Wop
Op woensdag 01 mei 2002 13:25 schreef Short_Cirquit het volgende:
NEe dat niet

Men systeem is niet echt nieuw meer maar moet het makkelijk aan kunnen

Athlon 900 Mhz
40 gb hd ultra DMA5 ata 100 scsi

G-force 2
Zou zeker moeten kunnen (heb zelf ook een Athlon 900). Anti-virus prog misschien?

Verwijderd

Topicstarter
ja Norton anti virus ja ...waarom zou dat het zijn dan ?

omdat hij constant zit te pollen en te scannen ?

• Mr.Wop
Background scan zou het kunnen zijn. Zou ik ff testen of films nogsteeds zo slecht gaan als je die uit heb staan.

Verwijderd

Speel je de divx vanaf harde schijf of CD-Rom?

• Mr.Wop
Edit:
O, was iemand... LoL Maar goed z'n systeem is volgens mij snel zat om het v/a cd of hd te kunnen spelen er van uit gaande dat er geen 1 speed cd speler in zit.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 01 mei 2002 15:19 schreef Mr.Wop het volgende:
...snel zat om het v/a cd of hd te kunnen spelen er van uit gaande dat er geen 1 speed cd speler in zit.
Ach... hoelang duurt een DivX? 90 minuten? Hoelang is een CD? 80 minuten?

Een 1x cd-speler is in principe voldoende om DivX te kijken dus. (ware het niet dat divx VBR is enzo...)

Siditamentis astuentis pactum.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 17:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Heb je je instellingen van de codec goed staan...

(Binnen da player en dan opties van DivX)

Anders probeer eens MicroDVD player, ik had een probleem met het geluid dat dat niet synchroon liep. (P2 400, 396mb 40, 9 en 20 gb hdd's... WinXP)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
dat heb ik ook altijd..

soms 1 keer..en soms 2 keer per film...d8 dat dat altijd zo hoorde...
(maar dat duurt maar een halve sec. ofzo)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• TommieNL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 11:55
Dit heb ik ook bij elke film dat af en toe het beeld eventjes sneller loopt dan de bedoeling is. Dit echter alleen onder Windows XP onder Windows 2000 heb ik hier geen last van.

Op een Amd Athlon XP 1700, Geforce 2MX enz.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Is waarschijnlijk je hardware-versnelling van de geluidskaart. Had ik dus ook last van (W2K, SB Live).

Ga naar Audio properties -> Audio -> Playback -> Advanced -> Performance -> Hardware Acceleration, en zet die schuifregelaar helemaal naar links (of het op één na meest linkse standje), en dan is je probleem verholpen.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

dit heb ik ook op mijn laptop. (tecra 8200). het lijkt wel of het beeld steeds langzamer loopt t.o.v. het geluid en dan een inhaal slag maakt.

ik heb een p3 850 met 16 mb videokaartje... moet toch wel voldoende zijn. ook ik heb die hardware versnelling bij mijn videokaart en in mediaplayer helemaal naar links verschoven maar dat maakt nix uit...

ik moet wel zeggen dat een enkele divx van 700 mb beter afspeelt als een film die uit 2 bestanden bestaat van 700mb.... het moet dus wel iets te maken hebben met de aanvoer van de data....

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Niet bij Mediaplayer, niet bij de videokaart, maar bij je GELUIDSKAART moet je die regelaar terugzetten.

Rechts-click dus op je luidsprekertje (of het icoontje dat daar over gaat) in de taakbalk, kies 'Adjust Audio Properties', of 'Eigenschappen van Audio Aanpassen', en doe wat hierboven staat.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
MAat ik dank je dat was het Opgelost :D me is happy again

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

OK dan.

Specs? Zie ondertitel...

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

DaDaJoker schreef op 01 mei 2002 @ 15:50:
Is waarschijnlijk je hardware-versnelling van de geluidskaart. Had ik dus ook last van (W2K, SB Live).

Ga naar Audio properties -> Audio -> Playback -> Advanced -> Performance -> Hardware Acceleration, en zet die schuifregelaar helemaal naar links (of het op één na meest linkse standje), en dan is je probleem verholpen.
Ok, ik zie dat deze post al vrij oud is maar ik had er nu pas last van. Het probleem is op deze manier opgelost. Mijn vraag is wat het uitzetten van de hardwareversnelling doet met mijn systeemprestaties?

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Pagina: 1