Toon posts:

Mini audiosetje vor een rug...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft laatst zijn minisetje laten mollen door de bliksem, en nu mag hij voor 1000 pike iets nieuws kopen. War raden jullie aan??? Losse componenten, of toch een miniset?
Een CD speler is gewenst, radio ook wel, tape hoeft niet. Echt veel herrie hoeft het niet te maken, gewoon een slaapkamer flink vol blazen is genoeg.

Any ideas???

Ik dacht aan een recievertje, el-cheapo cd-deck, en dan goedkope mission boxjes ofzow (kan je die zo goedkoop krijgen??)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb niet zo heel lang geleden voor mijn ouders een set van 1300,- uitgezocht (legt hijzelf wat bij).
Bestond uit receiver van Kenwood, aanbieding 400,-.
Cd-speler van Kenwood voor 300,-.
En JBL MK1000 speakers, 3-weg zuiltjes, ook een aanbieding. Alles bij Staffhorst (goede zaak).

Dan heb je echt een redelijke set, met genoeg laag en hoog. Verwacht geen audiofiel verantwoord midden, maar als je vriend eerst een miniset had, zal hem dat waarschijnlijk niet eens opvallen (kan ik ook goed inkomen).

Kortom, ik zou een receiver kopen, dan een cd-speler erbij, voor zo'n 250,-. En dan de rest van het budget uitgeven aan speakers. met speakers in die prijsklasse geldt ook nog echt dat duurder is meestal beter. Voor versterkers in die prijsklasse geldt dat ze ongeveer gelijk zijn, en verschil in cd-spelers zal denk ik niet waarneembaar zijn.

En nog een advies: ga je niet blindstaren op vermogensspecs. Het is volledig onbelangrijk! Dus zowel de rated power van de amp als de power handling van de speakers doen er niet toe (binnen redelijke grenzen natuurlijk). En ook een versterker met meer of minder vermogen dan de speakers is geen probleem. Laat ook de verkoper je niet ompraten om een duurdere amp te kopen die meer vermogen levert, dat haalt namelijk niets uit voor het geluid, kwalitatief niets, en kwantitatief niet waarneembaar.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
K, tnx jag! Dit is ongeveer wat ik wilde horen :)

btw, relaxte icon, jammer dattie en beetje geresized is!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ff over dat vermogen:

M'n broer heeft een Pioneer Dolby Pro Logic receiver staan (kon ie goedkoop krijgen) van 4x50 watt met daaraan 5 relatief goede speakers en een subwoofer...

Nou dat BLAAST :P, ondanks die 50 watt per kanaal!

Geef mij maar een Warsteiner.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vergeet geen Minidisc!

20*350ZO45°

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Minidisc?? Neuh...

• Jag

Jag

<a href="http://www.smr-home-theatre.org/Interface.html">Klik hier voor een interessant artikel over vermogen en gevoeligheid van luidsprekers, en selecteer vervolgens: Power, how much do you really need?</a>

Dat maakt een einde aan een heleboel mythen die er rondzwermen over "Watts".

Over dat logo, cool he? Inderdaad helaas dat ie geresized wordt, dit is het enige logo dat ik heb kunnen vinden zo snel van EAW. Dat logo heb ik trouwens omdat ik zelf EAW speakers heb staan, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/36747">kijk maar eens</a>.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we hem maar in de FAQ zetten, die link ovet watts / gevoeligheid??

/me wordt zolangzamerhand ook een beetje moe van al die mensen met hun 2000W amps....

Jag: Damn, das echwel smullen die topic! Doe mij ook zo'n setje, sjeez!

/me is ook een beetje PA-verslaafd, maar dan passief :-).

Ik heb nl geen geld voor ook maar iets wat op boxen lijkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Jag: hoe vind je deze???

Afbeeldingslocatie: http://jaapvr.tripod.com/eaw.jpg

Wat een beetje fotosjop al niet kan doen!

edit: Als je wilt kan ik ook ee duidelijkere maken, dat je die txt aan de onderkant wat beter kan lezen. Dan ben je wel die background en die lighting enzow kwijt vrees ik....

• Jag

Jag

Hij is heel mooi! Alleen het zou inderdaad wel prettig zijn als je text eronder kan lezen, maak er maar wat moois van als je zin/tijd hebt.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, eigenlijk is die txt er nix leesbaarder op geworden, maarjah. Hij valt gewoon vanzelf weg bij het downsizen naar 60*60 :(

Hier is iig een tweede, kijk maar welke je toffer vindt, dan neem ik de ander ;)

Afbeeldingslocatie: http://jaapvr.tripod.com/eaw2.jpg

edit: Grrr, ooit zal het me lukken zo'n img in een keer goed te posten :P

Verwijderd

Ik zou losse componenten nemen, bijvoorbeeld van Technics met de goedkoopste Missions.
Moet lukken voor rond de duizend piek.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* ^JaapvR^ wordt zolangzamerhand ook een beetje moe van al die mensen met hun 2000W amps[/quote]Men vergeet nog wel eens dat het vermogen logoritmisch is...;)

• Jag

Jag

Ok, ik heb mijn keuze gemaakt :). Was wel moeilijk trouwens. Dus van af nu twee mensen met een EAW icon?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Inderzactly!

Het icoon is er, nu de rest nog :P

• Jag

Jag

Hier nog misschien een goed idee:
Aangeboden NAD-geluidsinstallatie: NAD-7100 receiver, NAD-6100 cassettedeck, NAD-515 multiple CD-player. Met B&W DM14 boxen. 6 jaar oud. Prijs: ƒ 1.000
Email: m.j.mol23862@freeler.nl

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Toeter!

Is dat hetzelfde NAD als het merk met een behoorlijke reputatie? en is B&W het B&W met die reputatie? das dan best lekker voor 1000 piek....

• Jag

Jag

Ja, dat is zeker de NAD en de B&W, maar dat zijn geen heiligverlaringen meteen hoor. Ik heb geen ervaring met die DMx (vul voor x een getal in) dingen, laat staan met die NAD spullen. Misschien dat iemand ander er meer over kan vertellen (Rob?)? Het leek mij in ieder geval op het eerste gezicht een mooie aanbieding.

Jag

Verwijderd

2ehands kun je inderdaad erg leuk spul krijgen. Alles is beter dan een miniset, hoe duur zo'n setje ook is.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 21:48 schreef Jag het volgende:
Hier nog misschien een goed idee:
Aangeboden NAD-geluidsinstallatie: NAD-7100 receiver, NAD-6100 cassettedeck, NAD-515 multiple CD-player. Met B&W DM14 boxen. 6 jaar oud. Prijs: ƒ 1.000
Email: m.j.mol23862@freeler.nl[/quote]klinkt lekker :)
Pagina: 1