Aanschaf breedbeeld-TV...

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Momenteel heb ik een Philips 21PT550 4:3 TV.

Is een mooi ding en doet het goed...

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/21pt5505_l.jpg

Maar ja, aangezien ik echter steeds meer breedbeeld-films kijk (DivX enzo :)) lijkt me de aanschaf van een breedbeeld-TV niet zo'n slechte keus.

Gisteren zag ik bij Mikro-Electro de Samsung WS28W63N staan, lijkt me wel een aardig TVtje.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/product/WS-28W63NS.jpg

Wat vinden jullie van deze breedbeeld? Heeft iemand er toevallig ervaringen mee?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Is €399 trouwens een lekker prijsje voor die breedbeeld?

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
is het een 50 of 100 hertz
100 hertz is namelijk wel aan te bevelen omdat het een stuk rustiger kijkt

Verwijderd

mocht je teleurgesteld raken, het is de toren ernaast. :D

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Bij mijn breedbeeld geeft ie ook gewoon strepen geven ook al is het een breedbeeld film.
Breedbeeld tv's zappen ook heel langzaam wat SUPER IRRI is...
Gewoon die normale tv kopen!

Samen staan we sterk!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
Nah ik zou niet voor het goedkoopste gaan, we hebben hiero een Philips breedbeeld staan, hij was ongeveer 3000 piek. Goedkoop is meestal duurkoop, en je moet er nog wat jaartjes naar kijken snap je :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 17:53 schreef eppo666 het volgende:
is het een 50 of 100 hertz
100 hertz is namelijk wel aan te bevelen omdat het een stuk rustiger kijkt
50 Hertz, maar da's dan ook meer dan goed genoeg. Al mijn TV's tot nu toe waren 50 Hertz... 100 Hertz is voor mij alleen maar nodeloos extra geld uitgeven.

Op woensdag 01 mei 2002 17:54 schreef spaceben het volgende:
mocht je teleurgesteld raken, het is de toren ernaast. :D
Je bedoelt in die Micro-Elektro reclame? Niet dus, deze TV kost dus gewoon €399.

Op woensdag 01 mei 2002 17:58 schreef Novah het volgende:
Nah ik zou niet voor het goedkoopste gaan, we hebben hiero een Philips breedbeeld staan, hij was ongeveer 3000 piek. Goedkoop is meestal duurkoop, en je moet er nog wat jaartjes naar kijken snap je :)
Zeg, ik ben student en €399 is al een hele kwak geld.

• eppo666
Op woensdag 01 mei 2002 17:54 schreef IkBenAlles het volgende:
Bij mijn breedbeeld geeft ie ook gewoon strepen geven ook al is het een breedbeeld film.
dan heb je vast geen goede breedbeeld tv,heb nergens last van hiero op mijn panasonic.

zapt als een speer.

• Novah
Jah je moet het zelf weten... tis jou geld, ik wou je alleen maar waarschuwen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 17:54 schreef IkBenAlles het volgende:
Wat bedoel je? Dat je met breedbeeldfilms nog twee zwarte balken hebt? Dat kan, je hebt namelijk breedbeeld en breedbeeld... veel DVD's zijn tegenwoordig in 2.35:1 formaat waarmee je dus op een breedbeeld-TV ook balken overhoudt. Op een normale TV heb je dan echter 2x zo grote balken... :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 01 mei 2002 18:03 schreef eppo666 het volgende:

[..]

dan heb je vast geen goede breedbeeld tv,heb nergens last van hiero op mijn panasonic.

zapt als een speer.
zapt hier ook goed met een sharp :)
ik heb alleen ook nog steeds die $#%@balken :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Novah
Philips en Sony ownen the biz 8-)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zappen heeft weinig met beeldbuis te maken, dat doet namelijk de tuner (zit wel in je TV). Sony's komen vaak als langzaam zapped uit tests, o.a. Philips meestal als wat sneller.

Balken: so what, 100 keer liever balken dan vervormde mensen/objecten/whatever.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

kheb hier exact dezelfde tv staan prima beestje
lekker makkelijk menu om van alles en nog wat in te stellen
6 beeldinstellingen auto panorama 16:9 4:3 zoom1 en zoom2
mega relaxed txt splitscreen (echt fijn als je gewoon je tv beeld wilt blijven kijken.

Ik vind het echt een prima tv voor z'n geld

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• eppo666
Op woensdag 01 mei 2002 18:05 schreef chucky666 het volgende:

[..]

zapt hier ook goed met een sharp :)
ik heb alleen ook nog steeds die $#%@balken :(
zit er geen automatische instelling op je tv dat die het zelf regelt bij mij wel.
kan hem ook apart instellen bij aspect ratio:
1-zoom
2-s/zoom
3-panasonic auto
4-4:3
5-juist
6-volledig
ik zet hem op volledig of op auto en dan heb ik geen of nauwelijks balken in beeld

Verwijderd

bah zou niet zo'n but samsung willeh hebbeh monteur onvriendelijke dingen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:15 schreef Electrocutioner het volgende:
Pfff mijn vorige TV was ook een Samsung en daar was ik 100% tevreden over...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 18:08 schreef Novah het volgende:
Philips en Sony ownen the biz 8-)
sony als je voor pure beeldkwalieit gaat :P philips voor snelle teletekst en dat soort gadgets

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 20:52 schreef neographikal het volgende:

[..]

sony als je voor pure beeldkwalieit gaat :P
Echte kwaliteit heb je alleen bij merken zoals Loewe. Zet maar een Sony en Loewe naast elkaar, dan zie je het verschil wel.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 17:58 schreef Novah het volgende:
die jaartjes kijken zal wel lukken met een samsung aangezien ze op deawoo na de langste levensduur hebben.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 18:15 schreef Electrocutioner het volgende:
hoezo monteur ondvriendelijk die dingen gaan bijna nooit stuk.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 22:15 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

Dat zegt 'ie toch... hoe vaker iets stuk gaat, des te vaker een monteur moet ingrijpen en dus geld kan verdienen... >:)

Verwijderd

moet je ook eens kijken als ze eens kapot gaan aleen al als je in die service documentatie van die samsungs kijkt wordt je al misselijk
Op woensdag 01 mei 2002 22:15 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

Verwijderd

Ik heb die Samsung, maar dan de 100hz uitvoering. Erg tevreden over het beeld, wat minder over het geluid (maar dat doe ik toch via de stereo als het echt goed moet klinken (muziek/films)).

Welke je ook kiest, ik zou iig wel voor een 100Hz gaan, dat kijkt echt veel prettiger imho.

Verwijderd

Hey, die Samsung ziet er zeer netjes uit. En zeer goede prijs, Samsung is op zich al merk ook wel goed. Als je de keuze hebt tussen 50Hz en 100Hz zou ik toch zeker voor 100 gaan, waarschijnlijk is het toch maar een klein prijsverschil en dat is het zeker waard!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Echt, ik heb een 50hz TV (altijd 50hz gehad) en ik krijg daarbij absoluut geen last van m'n ogen en het beeld is -voor mij tenminste- lekker rustig en goed. Dus waarom extra geld uitgeven als 50hz ook goed is?

Dat ik 50hz op m'n computermonitor niet aankan is iets heel anders... :)

Afijn, ik zal eens kijken wat ik nog voor mijn huidige Philips 21PT550 kan vangen... kostte een jaar geleden 1000 gulden, hoeveel zou 'ie nu nog waard zijn?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 02 mei 2002 00:09 schreef Brian Dickens het volgende:
Echt, ik heb een 50hz TV (altijd 50hz gehad) en ik krijg daarbij absoluut geen last van m'n ogen en het beeld is -voor mij tenminste- lekker rustig en goed. Dus waarom extra geld uitgeven als 50hz ook goed is?
Net als zoveel dingen: je leert pas iets waarderen als het er niet meer is :)

Ik kijk nu al vanaf de eerste philips 100hz (nog voordat digital scan bestond en d2mac de breedbeeld "standaard" was ipv palplus) naar een 100hz buis. En wanneer ik naar een 50Hz zit te kijken, stoort me de lage refresh gewoon!

En dan wil ik graag nog 1 ding kwijt: Die eerste breedbeeld TV van Philips zag er cool uit!! Stoer ding, jammer dat je er niks aan had na de uitvinding van palplus.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op woensdag 01 mei 2002 18:04 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dat je met breedbeeldfilms nog twee zwarte balken hebt? Dat kan, je hebt namelijk breedbeeld en breedbeeld... veel DVD's zijn tegenwoordig in 2.35:1 formaat waarmee je dus op een breedbeeld-TV ook balken overhoudt. Op een normale TV heb je dan echter 2x zo grote balken... :)
Waarom zijn nu meestal de dvd's 2.35:1 dan?
Ik heb met divx het zelfde probleem, en als ik mn tv ga instellen dat hij hem moet uitrekken , dan krijg ik eihoofden.
Waarom word zoiets gedaan?(bioscoopformaat)?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 00:12 schreef Lampje het volgende:

[..]

Net als zoveel dingen: je leert pas iets waarderen als het er niet meer is :)
Oh, maar ik weet erg goed hoe 100hz beeld eruit ziet hoor. Ik kijk ook regelmatig TV op de Loewe breedbeeld van m'n vader, die is 100hz. En ik kan dus makkelijk leven met 50hz, ik merk er niet echt veel van hoor.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Op donderdag 02 mei 2002 00:22 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Oh, maar ik weet erg goed hoe 100hz beeld eruit ziet hoor. Ik kijk ook regelmatig TV op de Loewe breedbeeld van m'n vader, die is 100hz. En ik kan dus makkelijk leven met 50hz, ik merk er niet echt veel van hoor.
Zou, je niet liever naar een philips 50 Hz gaan kijken :? Want mijn ervaring is dat ze gewoon SUPER zijn :+.

Als je een beetje goed zoekt , kan je heus wel 50 Hz 72 cm breedbeeld bakje van philips krijgen :9...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na 4 x een Philips breedbeeldtoestel te hebben gehad was ik het beu. Alle 4 gingen al snel kapot en het beeld was (ook volgens de monteur van de TD van Philips) brak.

En als Philips gewoon na een jaar tobben het volledige bedrag van de aankoop terugbetaald (omdat ze geen garantie konden geven dat een ander toestel de klachten niet zou hebben!) nou, dan weet je wel hoe laat het is.

Heb nu een Loewe..... iets duurder, géén vertekeningen zoals bij Philips en al 2 jaar geen klachten.

Zet een Philips (maar ook ander merken) en een Loewe naast elkaar, verberg de kasten zodat je alleen de beeldbuis ziet en kies dan. Wedden dat.........?

ARME AOW’er

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik ben student... die €399 zijn nog geen probleem, maar duurder moet het echt niet worden...

Kijk, ik hoef echt geen breedbeeld-TV die barst van de speciale functies enzo. Moet wel zo'n 72cm zijn, 50hz is goed genoeg, moet twee scart-aansluitingen hebben en niet een compleet verneukt beeld bij 4:3 uitzendingen (dus geen slechte oprek-modus)

<edit> Oh, Dick, weet je wel hoe duur de 'goedkope' Loewe breedbeeld-TV's zijn? In ieder geval een meervoud van die €399... :( </edit>

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Is 2dehands geen optie? Dan kun je veel meer met 400 euro.. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor een TV om DivX e.d. op te kijken, omdat je zelfs op een 21 inch monitor een belachelijk klein balkje met beeld overhoudt. Op marktplaats zie je redelijk wat TV's langskomen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 00:42 schreef Arzie het volgende:
Is 2dehands geen optie? Dan kun je veel meer met 400 euro.. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor een TV om DivX e.d. op te kijken, omdat je zelfs op een 21 inch monitor een belachelijk klein balkje met beeld overhoudt. Op marktplaats zie je redelijk wat TV's langskomen.
Ik koop niet zo graag tweedehands... ik heb liever echt iets nieuws, met gewone garantie.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Hoeveel fabrieksgarantie heb je eigenlijk op de gemiddelde TV? Als dat nou 3 jaar is is 2dehands niet echt een probleem denk ik. En je kunt sowieso even gaan kijken, vaak kun je meteen al zien hoe er mee omgegaan is.

Verwijderd

Ik zelf een Panasoic Breedbeeld het geluid is echt super het lijkt of er standaard een woofer inzit! B-)

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Ino Dekker

Mr. Guide

Even over de vergelijking Sony, Philips en Loewe...
Volgens mij gebruikt Loewe Philips beeldbuizen, alleen met andere aansturing.
Men moet natuurlijk ook geen appels met peren gaan vergelijken. Zover ik weet zijn de Loewe toestellen ook niet de goedkoopste toesten, en een Philips of Sony zijn al voor relatief lage prijs aan te schaffen.

Philips heeft ook een vrij goedkope 72cm 50 Hz tv geloof ik. En als Philips hem heeft, heeft Aristona hem ook voor nog iets minder.
Wij zelf hebben ook een 72 cm 50 Hz Aristona (was toen der tijd net 50 gulden goedkoper dan de Philips versie) en als alleen het verschil is wat ik denk dat het is (andere OSD software, want meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken) dan wist ik het wel voor als ik een TV zou gaan aanschaffen en de Aristona is goedkoper dan de gelijke Philips.

Edit: dit kwam ik net tegen op de forums van HiFi.nl:
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHAlgemeen&action=display&num=4756

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 13:27 schreef idekker het volgende:
Even over de vergelijking Sony, Philips en Loewe...
Volgens mij gebruikt Loewe Philips beeldbuizen, alleen met andere aansturing.
Men moet natuurlijk ook geen appels met peren gaan vergelijken. Zover ik weet zijn de Loewe toestellen ook niet de goedkoopste toesten, en een Philips of Sony zijn al voor relatief lage prijs aan te schaffen.

Philips heeft ook een vrij goedkope 72cm 50 Hz tv geloof ik. En als Philips hem heeft, heeft Aristona hem ook voor nog iets minder.
Wij zelf hebben ook een 72 cm 50 Hz Aristona (was toen der tijd net 50 gulden goedkoper dan de Philips versie) en als alleen het verschil is wat ik denk dat het is (andere OSD software, want meer verschil heb ik niet kunnen ontdekken) dan wist ik het wel voor als ik een TV zou gaan aanschaffen en de Aristona is goedkoper dan de gelijke Philips.

Edit: dit kwam ik net tegen op de forums van HiFi.nl:
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHAlgemeen&action=display&num=4756
hmm philips aristona is hetzelfde zit het zelfde chassis in enige verschil is de prijs

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Stap nou eens een goeie toren in joh! :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb alvast m'n huidig TVtje te koop gezet...

Pagina: 1