Toon posts:

liteon 24x vaagheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog niet zo lang een liteon 24x10x40 waar ik nog niet echt tevreden over ben. kan aan mij liggen want velen zijn er wel tevreden over dacht ik. daarom wat vraagjes:

klopt het dat de minimale burnspeed 8x is? in nero bij mij ieder geval wel. ik zou graag audio wat langzamer branden ...

verder heb ik problemen met snel branden. 24 speed doet ie bijna nooit goed. het zit hem volgens mij in het smart burnen, als ik dat doe gaat ie bijna altijd op hetzelfde punt fout (24%). ik krijg "could not perform write fixation track" of zoiets. (tis al een tijdje geleden dat ik zo gebrand heb).

zonder smartburn gaat het ie gewoon goed maar kan ik maar tot 16 speed.

heeft iemand tips/ideeen om hier iets aan te doen???? zou het aan een kabel kunnen liggen? ik gebruik een oude ide kabel maar wel op de secondary als master.

config:
asus p2b-s
celeron600@900
40gb primary master
liteon 24x secondary master

thanks.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 13:42
Wat voor CD-R's gebruik je?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

Rival24

I'll Be Back

Uhm, je wilt langzamer dan 24x? Het is zo dat hoe sneller je brandt, hoe nauwkeuriger je data op de Cd staat.

En je probleem over op 24x branden lijkt me aan de Cd's te liggen of aan je brander (kapot?)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 00:19
Vaak ligt de max. snelheid idd aan de gebruikte CD-R's. En ook bij audio is het zo dat je het beste op de max. snelheid kunt branden (gebruik natuurlijk geschikte CD-R's), omdat de brander daarvoor gemaakt is. Een paar mnd terug stond er een test in de PC Active waaruit bleek dat de max. snelheid de minste fouten gaf.

• Fvdlaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 16:50
Zou SmartBurn de snelheid niet terug moeten schroeven als het fout gaat? Of is SB alleen voor buffer underruns?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb ook die brander en ik ben er tevreden over. Nog geen cdtje mislukt geloof ik. Heb wel een keer een gare windows installatie gehad... toen liep de buffer vaak leeg maar door de snelheid terug te zetten mislukte er geen enkel cd'tje.

En bij Nero zou het kunnen de 8x de laagste snelheid is... maar hij kan ook op 1x branden... ligt puur aan Nero.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:38 schreef rival24 het volgende:
Uhm, je wilt langzamer dan 24x? Het is zo dat hoe sneller je brandt, hoe nauwkeuriger je data op de Cd staat.

En je probleem over op 24x branden lijkt me aan de Cd's te liggen of aan je brander (kapot?)
oh :? ik dacht juist dat je op een lagere snelheid minder fouten zou maken? staat het bewijs ergens op het net?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je een nieuwe versie ervan hebt kun je 'm zelfs op 32x laten branden met een tweak, is in de search te vinden..

[uh.. hier los je je probleem denk ik niet mee op ;) ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor alle replies. helaas nog niet echt een oplossing..

ik gebruik altijd philips cds. met de 24x zou alles goed moeten gaan lijkt me maar dus niet.

het gekke is vooral dat ie altijd op hetzelfde punt fout gaat. heeft iemand dit meer gehad?

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:05 schreef daobra_daloosh het volgende:
thanks voor alle replies. helaas nog niet echt een oplossing..

ik gebruik altijd philips cds. met de 24x zou alles goed moeten gaan lijkt me maar dus niet.

het gekke is vooral dat ie altijd op hetzelfde punt fout gaat. heeft iemand dit meer gehad?
Had je de nieuwste firmware al geflashed??

kijk effe op www.liteonit.com, download de GOEDE firmware (let op het typenr.!), run het bestandje, start je PC opnieuw op en voila.

Kunnen die CD's wel op 24x gebrand worden? Staat op de verpakking van de CD's.

In Nero heb je idd keuze uit 8x, 16x of 24x uit m'n hoofd. Niks aan te doen volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
eh, ja t zijn 24x philips....

net ff gekeken of er firmware upgrade is maar voor mijn LTR-24103S zijn ze nog niet zover gekomen... das lekker dan.

maar goed daar los ik mn probleem toch niet mee op :((
Pagina: 1