Toon posts:

PII overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een PII 350/128 mb PC133/ASUS P2B etc. gekregen en ben hem aan t o-clocken. PII was standaard @ 100 MHz FSB, heb nu opgeschroefd naar 133 MHz. Nu draaid ie stabiel op 466 MHz (3.5 Multiplier). Ik heb de PII casing al eraf gemold en er een dikke 8 cm cooler opgeschroefd. Helaas zijn die PII multiplier gelocked. Weet iemand hoe je die dingen kan unlocken of de shit nog sneller te krijgen?
De FSB is niet hoger instelbaar.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Multiplier is bij intel gelocked en die krijg je er _NOOIT_ af. En als je niet verder can oc-en, tja dan houd het op het :)

iStockphoto

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Unlocken van intel = onmogelijk, zie [topic=324186/1/50] . Je zult toch echt je FSB hoger moeten krijgen. Heb je al gespeeld met memory timings? Daar is nog wel wat minst mee te behalen (niet in termen van pure Mhz-en, maar wel meer 3dmarks etc)

I reject your reality, and substitute my own.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helaas, de laatste ungelockte PII die er te krijgen was was de PII 333Mhz. Of je moet een of andere vage test sample hebben oid. je moet dus gewoon die fsb verder opvoeren! Heb je PC100 of PC133 mem?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hoe krijg je dan de FSB hoger want ik heb dezelfde cpu via de bios kan ik alleen de dram omhoog zetten verder niets! heeft iemand een plaatje van wat ik moet doen ofiets dergelijks...?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 00:27 schreef SilentSniper het volgende:
Hoe krijg je dan de FSB hoger want ik heb dezelfde cpu via de bios kan ik alleen de dram omhoog zetten verder niets! heeft iemand een plaatje van wat ik moet doen ofiets dergelijks...?
Heb je de OCE-FAQ al doorgelezen? Daar staat het benodigde denk ik wel in. In principe is alles in je BIOS of met jumpers in te stellen...

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
via bios kan het niet.... met jumpers weet ik neit hoe het moet ik weet niet eens hoe die dingen eruit zien (newbie :)) vandaar graag een plaatje of een goede uitleg waar ze zitten... dan vind ik ze wel!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 12 mei 2002 00:48 schreef SilentSniper het volgende:
via bios kan het niet.... met jumpers weet ik neit hoe het moet ik weet niet eens hoe die dingen eruit zien (newbie :)) vandaar graag een plaatje of een goede uitleg waar ze zitten... dan vind ik ze wel!
Als je eens je mobotype post :Z

CPU heeft (bijna) niets over FSB te zeggen, dus dat je zelfde CPU hebt is hooguit een leuk weetje.

En als je ipv die mobotype hier te posten gewoon in google invoert met als tweede term erachter 'jumpers', kun je het waarschijnlijk zelf... :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat je nog kan proberen is het prog. CPU-FSB, of CPU-COOL.
Daarmee kan je je fsb in windows veranderen. Hij vraagt wel natuurlijk om opnieuw op te starten om het te laten werken maar dat lijkt me logisch. :D

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.