[GF3ti200] Detonator install-problems

Pagina: 1
Acties:

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Heb echt een raar probleem hier. Ik krijg het niet meer voor elkaar om de drivers van mijn Leadtek GF3 Ti200 te installeren. Na een herinstallatie van XP op mij Asus P4B266-E (i845D) is het probleem begonnen. Installatie ging helemaal OK. Detonator 28.32 WHQL van Nvidia gedownload, dubbelklikken op de EXE. Setup zegt: de driver is nu geinstalleerd, wilt u nu opnieuw opstarten? Ik zeg ja, PC reboot, en ik zit nog steeds in VGA :?
Bij apparaatbeheer staat ook nog gewoon "VGA" met zo'n vraagteken, ten teken dat de driver niet geinstalleerd is.

Op deze manier doe ik het altijd, zonder problemen.
Alles werkte OK voor de installatie. Heb nog maar eens XP geinstalleerd, zelfde probleem. Verschillende Detonators geprobeerd, werkt ook niet. CMOS gecleared, BIOS defaults geladen, niets helpt. Als ik met de hand de drivers probeer te installeren (reinstall driver) zegt hij iets van: "Cannot install this device, because setup couldn't find the software". Terwijl ik toch echt de goede locatie opgeef (ben niet helemaal achterlijk...) ;)

In de Geforce-FAQ kom ik iets tegen over een IRQ die aan VGA moet worden toegewezen, maar zover ik weet is dit het geval, ook altijd zo geweest. De kaart heeft dus altijd perfect gewerkt en is ook niet overklokt.

Wie heeft zoiets ook wel eens gehad?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59
Ja, ik heb dus ook hetzelfde probleem gehad met mn upgrade van een GF2MX naar een GF3Ti200.....
Begint ie iedere keer dat er geen drivers zijn geinstalleerd, maar als ik dat probeer pakt ie ze niet...
OS trouwens XP, maar dat zal jij ook wel hebben....
Het gekke was dat als ik 3dmark2001 draaide dat mn drivers wel degelijk werkte, want ik haalde hierin toch een score van circa.5800....
Ik heb de hele truukendoos opengetrokken om het te verhelpen dat XP dus WEL mn drivers herkende en dat ie niet meer ging zeiken dat er geen drivers voor de desbetreffende hardware waren geinstalleerd....
Hier zal ik je moeten teleurstellen, dat is me met geen mogelijkheid gelukt :(
Mijn oplossing was nieuwe install van XP .....
Ik wou dat ik een betere oplossing voor je had maar helaas...

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Mijn oplossing was nieuwe install van XP ....
Zelfs dat helpt dus ook al niet meer... :(

Verwijderd

Soortgelijk probleem gehad,kaart gedeinstalleerd (system, devicemanager, uninstall TI 4600), de drivers via "remove program" verwijderd en verder in het register onder local machine en current user nvidia uit het register verwijderd.
Daarna opnieuw opstarten, XP vindt nieuwe hardware, driver installeren.
Meestal gaat dit goed.

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Vaak een register probleem alleen in dit geval na zelfs win xp opnieuw eroverheen te hebben geklapt, nog steeds problemen??? |:( Probeer eens een andere video kaart te installeren...

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Verwijderd

je moet de driver niet door windows laten zoeken. je moet naar je configuratie en dan de videokaart aanklikken. dan naar update driver. dan zeggen: niet zoeken ik wil zelf kiezen (of zoiets) dan naar de lokatie gaan waar de driver staat en dan kan je die aanklikken. dan begint hij te installen en als het goed is blijft dedze dan wel staan en heb je dus nieuwe drivers.

succes ermee en laat effe weten of het is gelukt

greets

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 14:58 schreef degged het volgende:
je moet de driver niet door windows laten zoeken. je moet naar je configuratie en dan de videokaart aanklikken. dan naar update driver. dan zeggen: niet zoeken ik wil zelf kiezen (of zoiets) dan naar de lokatie gaan waar de driver staat en dan kan je die aanklikken. dan begint hij te installen en als het goed is blijft dedze dan wel staan en heb je dus nieuwe drivers.

succes ermee en laat effe weten of het is gelukt

greets
Dit heb ik ook gedaan. Trust me, ik weet hoe je een driver moet installeren... ;) :)
Ik vraag me af of het misschien iets te maken heeft met het hardware device-ID van de kaart. Het lijkt wel of de drivers de kaart niet herkennen als zijnde een Geforce 3 Ti200 en daarom zichzelf niet "binden" aan de kaart.

Dus deze sectie van de INF:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
;
; Device section. Each section here corresponds with an entry listed in the
; [Manufacturer] section, above. The models will be displayed in the order
; that they appear in the INF file. This section identifies
; the corresponding INSTALL sections.
;

[NVidia.Mfg]
%NVidia.Nv25.1% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0250
%NVidia.Nv25.2% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0251
%NVidia.Nv25.4% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0253
%NVidia.Nv25GL.1% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0258
%NVidia.Nv25GL.2% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0259
%NVidia.Nv25GL.4% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_025B
%nvWin2kDualview% = nvDual, DISPLAY\nvWin2kDualView

Verwijderd

probeer het anders eens met de 23.11 drivers en dan op de handmatige manier. die zouden het wel moeten doen. eerst natuurlijk effe oude resten met regcleaner eruit halen en detonator destroyer. van 23.11 dan weer handmatig verder. als ik het zo zie heb je drivers die hem zien al nv25 en het is een nv20 chip als ik mij niet vergis.

succes

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik had precies hetzelfde. Als ik na de installatie van de detonator drivers opnieuw opstarte was het nog steeds een standaard vga kaart. Vervolgs met de hand verwijzen naar de goede drivers. Maar dan staat de ti200 er niet tussen :(
Ik heb een er 1 van ping. Dus surfen naar www.pinegroup.com en vervolgens daar de laatste drivers downloaden. En die deden het wel :) Maar nu heb ik niet de laatste drivers van nvidia zelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
probeer het anders eens met de 23.11 drivers en dan op de handmatige manier
Ik heb inderdaad nog geen oudere driver als 28.32 geprobeerd. Wat is eigenlijk de laatste WHQL voor 28.32? Is dat 23.11?

Verwijderd

ik geloof dat het 23.11 was ja. je kan ze nog wel bij guru3d vandaan halen. die schijnen wel te werken en daarvandaan kan je updaten naar 28.32 of 28.90 beta

laat effe weten of dit wel lukt.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Zelfde sectie uit 21.83:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[NVidia.Mfg]
%NVidia.Nv5% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0028
%NVidia.NvVANTA% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_002C
%NVidia.NvULTRA% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0029
%NVidia.Nv5M64% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_002D
%NVidia.Nv10% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0100
%NVidia.Nv10DDR% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0101
%NVidia.Nv10GL% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0103
%NVidia.Nv11% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0110
%NVidia.Nv11DDR% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0111
%NVidia.Nv11GL% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0113
%NVidia.Nv15% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0150
%NVidia.Nv15BR% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0152
%NVidia.Nv15GL% = nv4_WSApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0153
%NVidia.Nv20% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0200
%NVidia.Nv20.1% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0201
%NVidia.Nv20.2% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0202
%NVidia.Nv20DCC% = nv4_DccApps, PCI\VEN_10DE&DEV_0203

Het lijkt erop dat in 23.82 en hoger geen beschrijvingen voor kaarten lager dan nv25 zitten en dat je dus eerst een oude driver moet installeren voordat je 28.32 en > kunt installeren :?
laat effe weten of dit wel lukt.
Doe ik. Zit alleen op mijn werk dus kan het nog even niet proberen.

Verwijderd

ok ik blijf het in de gaten houden.

succes

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb je virus-scanners of Internet-security aanstaan? dat zou het ook kunnen zijn daarna was het bij mij ook ineens goed, adviesje :)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Goed, ik heb XP maar weer eens vers geinstalleerd, is denk ik wel de 10e keer in 2 dagen... :'(
Nu 21.83 gedownload en geinstalleerd in plaats van 28.32 en alles is OK! :) Met 28.32 lukte het dus absoluut niet en met 21.83 in 1 keer. Ik kan niet anders dan concluderen dat er toch wat mis is met die 28.32-drivers. Tenminste, als je ze op een kale XP waar nog nooit een Detonator heeft gestaan probeert te installeren. In alle andere gevallen zal het waarschijnlijk goed gaan.

Iedereen en met name degged bedenkt voor de hulp. :)

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 06:38
Beetje oud topic, maar voor mensen met hetzelfde probleem die hier via de search komen misschien handig (aangezien er nog geen fatsoenlijke oplossing is gevonden naast windows reinstallen):

In dit topic:
Radeon 9700 Pro deel 100?

wordt hetzelfde probleem behandeld, de detonators willen niet installeren na een videokaart-upgrade onder windows xp. Dit kan liggen aan de drivers van je vorige kaart, als dat er een uit de Leadtek Winfast Titanium serie is.
Dit bleek bij mij het geval.
Pagina: 1