Binnenkant van mn HD

Pagina: 1
Acties:

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Hey luitjes,

14 maanden geleden is mijn computerkast omgedonderd (plankje van de ikea-kast hield het niet), en toen is mn HD ermee opgehouden.. niet zo gek natuurlijk.. AL m'n data kwijt.. Nou heb ik deze HD bewaard, en vond em vanochtend tussen mn oude pc-zooi.. Ik ben dat ding eens open gaan maken, omdat ik gewoon benieuwd was hoe dat ding eruit zagvan binnen (:))
Nou heb ik totaal geen verstand van harde waren, maar hoort zo'n schijfje niet te kunnen draaien in een harddisk? :) Dat kreng zit namelijk MUURVAST! Wat zou er gebeurd kunnen zijn, en is het misschien nog te verhelpen? (kleine kans, maargoed.. ben wel benieuwd hoe dit nou komt..) Tis een Seagate Medialist Pro 4520..

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

Dat ding hoort idd te draaien :D

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Nee de koppen draaien met 7200 toeren om de plaat heen ;)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Waarschijnlijk is de lager die er in zit zodanig beschadigd door de klap dat deze is vastgelopen.
Tja, en wanneer dit gebeurt dan wil het zaakje niet meer draaien. :)

Als ik jou was dan zou ik er een plexiglazen plaat erop schroeven en de HD als kunstobject aan de muur hangen, dan weet je iig dat wanneer je ernaar kijkt dat niet alles van de Ikea goed is. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 11:59 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Nee de koppen draaien met 7200 toeren om de plaat heen ;)
LOL :D

Ja het was ook een soort van sarcastische vraag :)
Maar wat kan er gebeurd zijn dat het ding zo vast zit? Ik zie nix ergens tussen zitten, alles zit nog op z'n plek..
Die pc is alleen omgevallen.... Er zaten toen 2 schijven in, en de Maxtor heeft het overleefd..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01
Die hd is goed voor het grof vuil ;). Daarnaast denk ik dat de motor kapot is, en nu iets klem gezet heeft :(.

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Hmm... lagers klinkt inderdaad logisch..

Is er dan niet een manier om dat schijfje in een andere Seagate (zelfde type) te (laten) zetten?

(Fuck it dan maar trouwens, ik ga em nu helemaal slopen.. kijken of ik wat kan vinden :))

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Ah
ik heb nu alles uit elkaar.. en wat zien ik...
onder de schijf staat een afgebroken leeskopje (of hoe je het ook mag noemen) RECHTOP in de schijf gestoken...

t kopje is dus gewoon dubbelgeklapt bij de val.... en de magneetrand waar de schijf op draaide was ook niet meer jofel inderdaad...

Verwijderd

Zeegat he ? :)

*knuffeld zijn Maxtortjes*
*knuffeld zijn Western Digitaltjes*
*knuffeld zijn IBMetje*

*Schopt een brakke zeegat uit het raam*

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brtje/got/hdstukje.jpg

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
jah.... I O+ Maxtor! :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:15
en een hdd lock? kon vroeger met dos en dat gooide die je platters vast en was je hdd geparkeert.

PCtools kon dat met het commando 'park'

if broken it is, fix it you should

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
nou nee dat was het niet hoor..

ding zat muurvast..... heb alle schroefjes+boutje moeten losdraaien en daarna nog eens flink moeten wrikken om dat kreng eruit te krijgen.... +zie bovenstaande foto...

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Als je hd eenmaal open is geweest kun je het toch wel vergeten? 1 stofje erin is al fataal toch? Heb ik gehoord

Verwijderd

Wat vaag, een HD mag door zo'n klein valletje niet naar de kloten gaan. HD's worden gemaakt om een klap van 9G (ja negen keer de gravitatie constante ) zonder problemen op te kunnen vangen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 12:44 schreef markvleth het volgende:
Wat vaag, een HD mag door zo'n klein valletje niet naar de kloten gaan. HD's worden gemaakt om een klap van 9G (ja negen keer de gravitatie constante ) zonder problemen op te kunnen vangen.
maar een pc is zwaar, dus reken dat gewicht erook bij, en dan de hoogte en vergeet ook niet dat de Hd draaide, altans, zal wel moeten, anders is die van 4 verdiepingen gevallen ';)

Verwijderd

k sloopte altijd die oude quantums open :) zaten kruiskopjes in
en die werken gewoon nog
zelfs als ik met me fikken aan de schijf zelf had gezeten :)

als ik ze beu was mochten ze zwemmen in een bakje met water onder het draaien van me win95 >:)

kijken hoelang ze het uithielden

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
nou het is hooguit 40 cm geweest wat ie is gevallen... en dan nog gewoon gekanteld ook... maargoed... hij draaide wel jah...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:50 schreef mees het volgende:
nou het is hooguit 40 cm geweest wat ie is gevallen... en dan nog gewoon gekanteld ook... maargoed... hij draaide wel jah...
whaah slechte hdd
k heb eens zo`n ultra platte zeegat van 1.2 gig van de trap laten stuiteren >:) zaten toch al bad sectors op
maar hij spinde nog wel en der waren niet meer bad sectors :)

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 12:42 schreef DJH het volgende:
Als je hd eenmaal open is geweest kun je het toch wel vergeten? 1 stofje erin is al fataal toch? Heb ik gehoord
Nou nee hoor.... of ik zit nu verschrikkelijke mazzel te hebben ;) Heb hier een superoude Western-Digital (853mb) staan... open.... en draaiende...
kijk zelf maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brtje/got/openhd.jpg

Verwijderd

zonde van die werkende hdd :)
had je niet een brakke ? :)

*is ff zijn krantjes dumpen ( door de brieven bussen dumpen?)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:48 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

maar een pc is zwaar, dus reken dat gewicht erook bij, en dan de hoogte en vergeet ook niet dat de Hd draaide, altans, zal wel moeten, anders is die van 4 verdiepingen gevallen ';)
Je weet toch gewicht niks met de valversnelling te maken heeft. ( s = œgt^2 ) Alleen de tijd en de gravitatie constante... en dat red je 9G niet

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 12:52 schreef Dannyke het volgende:

[..]

whaah slechte hdd
k heb eens zo`n ultra platte zeegat van 1.2 gig van de trap laten stuiteren >:) zaten toch al bad sectors op
maar hij spinde nog wel en der waren niet meer bad sectors :)
van de trap jah... en dus was ie niet bezig... mijn pc stond AAN toen ie viel... maar tis inderdaad niet zo'n goede hd geweest... baal er wel van.. al die data... (dag erna direct een cd-brander gekocht :))

Verwijderd

hm zal ik een 80mb onbekend merk ff uit me raam opt beton gooien ? :)
of kom ik dan nog niet @ 9 g ?
( 5.25 inch ding :P )

• mees

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 12:56 schreef Dannyke het volgende:
hm zal ik een 80mb onbekend merk ff uit me raam opt beton gooien ? :)
of kom ik dan nog niet @ 9 g ?
( 5.25 inch ding :P )
LOL heb ik ook nog liggen... wie wat bewaart die...ehm...kan wat experimentjes uitvoeren :)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:58 schreef mees het volgende:

[..]

LOL heb ik ook nog liggen... wie wat bewaart die...ehm...kan wat experimentjes uitvoeren :)
idd
;)

of moek um uit het zolderraam gooien ? ( 10 meter ) opt beton ? >:) ben benieuwd als die ut dan nog wil doen ?

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:42 schreef DJH het volgende:
Kan ja, als dat stofje de plaats in neemt van het luchtbelletje wat er voor zorgt dat de naald de schijf niet raakt is het snel gebeurd. Maar zo snel gebeurd dat nou ook weer niet.

Verwijderd

zouden hardeschijven beter lopen in een bak met zuivere olie ?

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04 21:56
Op woensdag 01 mei 2002 13:02 schreef Dannyke het volgende:
zouden hardeschijven beter lopen in een bak met zuivere olie ?
Open?
Ik denk het niet..
Maar je mag het gerust proberen.. :)

• The Dolf
  • Niet online
IS het niet zo dat een HD zodra dat deze is uitgeschakeld in de "parkeerstand" wordt gezet?

Kan dat dan niet de verklaring zijn waarom deze niet meer draait?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Parkeerstand heeft te maken met de koppen, die dan vast worden gezet. Voor zover ik weet gaan de platters niet in parkeer stand.

Click hier niet

Verwijderd

Hmmz als een hd uit is zet die hem toch altijf vast :?

Anders als je hem beweegt om hem ergens mee te nemen draaid die schijf heletijd en omdat te voorkomen zet die hem klem als die uit is.

Tenminste dat d8 ik :?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:15
Op woensdag 01 mei 2002 12:44 schreef markvleth het volgende:
9g haal je snel hoor...

gooi je hdd van 50cm op een harde vloer, volgens bij zit je dan al op een g of 8, 9

if broken it is, fix it you should

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mijn maxtor O+ parkeert de koppen uit zichzelf als ie uitgaat, tenminste daar moet die tik vandaan komen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Vinnie
  • Niet online
Heb hier ergens nog een ouwe Quantum 40MB schijfje liggen, ooit met een schroevendraaier over de printplaat gerost en daarna aangesloten aan een voeding.

Dat ding ging stinken zeg >:)

C:\>_

Verwijderd

hdd mol topic ? :))
net ff een 20mb gevonden in me rommel doos
die mag in de olie van mij >:) is zo`n dikke 3.5 inch met zo`n stappen moter voor de heads >:) das grappig spul

Verwijderd

Dannyke,

Heb je ook nog wat nuttigs te melden of alleen maar flames en flauwe grappen??

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:54 schreef mees het volgende:

[..]

Nou nee hoor.... of ik zit nu verschrikkelijke mazzel te hebben ;) Heb hier een superoude Western-Digital (853mb) staan... open.... en draaiende...
kijk zelf maar:
[afbeelding]
ja je kan je hd makkelijk open laten liggen en laten lopen maar de vraag is voor hoelang paar dagen zal ie wel vol houden maar na verloop van tijd raak je wel steeds meer files kwijt waarschijnlijk

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Je kunt altijd de magneetjes van de koppen eruit halen - die zijn zeer sterk, en je kunt er dan ook erg leuke dingen mee doen :-) (zitten normaal gezien in een hoekje, met een platte spoel er tussen).

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Mijn ervaring is dat hd's niet veel aankunnen (de oude dan)Een keer "per ongelijk" laten vallen van een meter en was dus nog niet dood maar maakte een heerlijk geluidje. Na de tweede keer vallen was ie wel dood. >:)

Specs

Pagina: 1