Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gsm(simkaart) Virus komt eraan.

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Webwereld quote:
Telfort/O2 past ook de 'sms-truc' toe maar onderneemt zelf actie naar de klant toe. "De komende drie weken sturen we alle actieve klanten een speciaal sms-bericht waarmee de naam in het toestel gewijzigd kan worden", zegt Ina van der Meulen van O2. In dat bericht is informatie verwerkt die de gegevens op de simkaart wijzigt. Als de instructies in het bericht uitgevoerd worden, verschijnt de nieuwe naam in het scherm.

O2 heeft de procedure van tevoren uitgebreid getest. Daarbij is aan het licht gekomen dat een aantal toestellen de truc niet slikt. Op diverse Samsung-telefoons kan de naam niet gewijzigd worden. Ook enkele toestellen van Sony en Panasonic van vóór 1999 vertonen hetzelfde euvel.
Nou goed als hun het al lukt om info naar een simkaart via een sms te weizigen duurt het echt niet lang meer. Zeker met nu imode etc.

Ik geloof dat er binnen 3 jaar een virus is dat de simkaart leeg haalt en zich automatisch doorstuurt via het telefoon boek.

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Op woensdag 01 mei 2002 11:47 schreef [Airwolf] het volgende:
Webwereld quote:
Telfort/O2 past ook de 'sms-truc' toe maar onderneemt zelf actie naar de klant toe.
Zoiets is dus al eerder gedaan?? Vraag me sterk af wanneer, telefoons zijn nou niet bepaald goed beveiligd tegen dit soort dingen en lijkt me ook moeilijk te doen als er zo'n virus zou komen.

...

Verwijderd

Klopt is al tijdje bekend dat dit kan, het worden dadelijk net computers :o
Anti-virus software enz :+

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

DataCopy

Dum vita est spes est

Dit is een zogenaamd OTA-bericht (Over-The-air-Activation) en kun je vergelijken met de manier waarop je met Nokia-telefoons melodietjes en plaatjes kunt uitwisselen. Idd gewoon door SMS berichten...... bestaat dus al langer en is dus helemaal niet spannend (en ook niet mogelijk om voor zaken als virussen gebruikt te worden)

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Attilla
Op woensdag 01 mei 2002 12:20 schreef DataCopy het volgende:
(en ook niet mogelijk om voor zaken als virussen gebruikt te worden)
Impossible is a word human's use too often. ;)

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op woensdag 01 mei 2002 12:34 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Impossible is a word human's use too often. ;)
Precies, daarom zeg ik ook niet mogelijk, en niet onmogelijk >:) Maar ik kan vrij zeker zeggen dat het op die manier (dus dmv OTA-berichten) niet mee zal vallen om een telefoon te saboteren, en al helemaal niet de SIM-kaart leeghalen en doorsturen dmv het adresboek.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die naam staat niet in de SIM, maar in de telefoon zelf.. bericht klopt dus niet helemaal.
Of het veilig is? Ach, er kunnen niet echt radicale dingen mee veranderd worden geloof ik en ws word je ook nog wel gevraagd of je het echt wil op het moment dat je het bericht ontvangt.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:26
Op woensdag 01 mei 2002 12:36 schreef DataCopy het volgende:
SIM-kaart leeghalen en doorsturen dmv het adresboek.....
Zou vreemd zijn als het kon, bijvoorbeeld met maar E 0,05 beltegoed en met 300 nummers in je telefoon.

no comment

• Attilla
Op woensdag 01 mei 2002 12:58 schreef Martinus het volgende:

[..]

Zou vreemd zijn als het kon, bijvoorbeeld met maar E 0,05 beltegoed en met 300 nummers in je telefoon.
Stel jij eens voor dat het gaat gebeuren geloof me dan is er een groot probleem over de hele wereld hoor.
Op woensdag 01 mei 2002 12:38 schreef Bigs het volgende:
Die naam staat niet in de SIM, maar in de telefoon zelf.. bericht klopt dus niet helemaal.
Of het veilig is? Ach, er kunnen niet echt radicale dingen mee veranderd worden geloof ik en ws word je ook nog wel gevraagd of je het echt wil op het moment dat je het bericht ontvangt.
Wel eens een flash sms gezien dan nokia ?

En nu kunnen er nog geen erge dingen mee gebeuren.

Verwijderd

lekkere puinhoop zal het wel weer worden. laat die providers es normaal doen of zo

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op woensdag 01 mei 2002 14:34 schreef BaseFreak het volgende:
lekkere puinhoop zal het wel weer worden. laat die providers es normaal doen of zo
Dus? Wat is precies de bedoeling van die opmerking? Die providers schrijven die eventuele virussen niet hoor....... :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 14:30 schreef [Airwolf] het volgende:
Wel eens een flash sms gezien dan nokia ?

En nu kunnen er nog geen erge dingen mee gebeuren.
Een Flash SMS is gewoon een SMSje met een speciale code erin (net zoals ringtones e.d. dat hebben) waardoor hij meteen op het scherm verschijnt. Compleet onschuldig toch?
Nokia is trouwens niet de enige die dat heeft.. die Maxon toestelletjes van Libertel konden het ook (op een andere manier uiteraard).

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
De mogelijkheid waar van O2 gebruik van maakt bestaat al jaren. Maar nu vraag ik me af of het ook mogelijk is een willekeurige netwerknaam naar een gsm te zenden. Bijvoorbeeld NL_sigma01 als netwerk staat wel vet :P. Technisch lijkt het me mogelijk, hier ligt volgens mij een mooie taak voor bedrijven als jamba,12logo,vizzazvi etc.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1