[access] tabel leegmaken met autonr

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe kan ik een tabel leegmaken waar een kolom autonummering instaat, zonder dat ik alle relaties opnieuw moet aanmaken.

(ik twijfelde of dit onder software of p&w moest, hoop dat het hier goed staat)

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Je kunt altijd deleten als je autonummering hebt aanstaan, dacht ik toch, misschien kun je niet deleten ivm met je relaties, maar het kan ook zijn dat ik aan het bazelen ben.

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ligt er dan toch aan hoe je relaties zijn ingesteld? Als het op cascade staat ofzo dan zou ik niet zomaar alles deleten.. of kan dat helemaal niet in Access?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hoe kan ik een tabel leegmaken waar een kolom autonummering instaat, zonder dat ik alle relaties opnieuw moet aanmaken
Strikt genomen is dit onzin. Als een tabel leeggemaakt wordt, verdwijnen per definitie de relaties.

Maar wat je echt bedoelt, denk ik, is dat je moet zorgen dat je cascading deletes uit staan in je relatie-overzicht.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

hier stond onzin :P

• Blizard
  • Niet online
Ik kan inderdaad de velden verwijderen, maar de autonummering telt gewoon verder. Kan ik deze autonummering terug van 0 laten tellen ?!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Blizard:
Ik kan inderdaad de velden verwijderen, maar de autonummering telt gewoon verder. Kan ik deze autonummering terug van 0 laten tellen ?!
Da's een oud verhaal en heeft geen zin. Waarom niet moet je maar even opzoeken in de search. Hier zijn nl. al behoorlijk wat topics over geweest.

De enige manier die ik ken is gewoon je table droppen en opnieuw aanmaken adhv een structure-dump van die table, maar nogmaals: het heeft geen enkele zin. imo ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Lister
  • Laatst online: 15-02-2022
Als je een tabel helemaal leeggooit en daarna de database compact dan begint de autonummering ook weer opnieuw bij 1.
Pagina: 1