Logic Audio: ASIO error

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik gebruik nu al een tijdje Logic Audio voor het maken van muziek en ik ben helemaal verliefd op het programma (bwvs ;) ), maar sinds kort heb ik een irritant probleem. Het heeft een tijdje goed gewerkt met een Soundblaster Audigy, ASIO drivers op 7 ms. Op een gegeven moment werkte het niet meer goed. Volgens mij na het veranderen van de drivers, maar ik weet het niet meer zeker.

Nu heb ik net een nieuw mobo+proc+memory (P4 1,6, 256 MB RDRAM) en ik krijg telkens een ASIO error: Disk too slow :? Ik heb een Seagate Barracuda II, 2MB, 7200 rpm, dus te langzaam zal ie wel niet zijn. Bovendien heeft het hiermee wel gewerkt. Ik gebruik overigens Windows XP. Iemand tips? Een upgrade van 4.7 naar 5.01 ( :9~ ) hielp ook niet :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Wat ben je aan het doen op het moment dat je die errors krijgt? Meteen bij het begin of pas op een bepaald moment?

iOS developer

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

misschien ligt het wel aan je drivers, als het probleem gekomen is nadat je je drivers veranderd hebt.. probeer dat eerst eens (dus downgraden). Mocht dat niet zo zijn, dan kan het misschien iets zijn met DMA in windows of toch iets met je latency..
als je je latency vergroot, blijft het probleem dan..? en hoeveel track gaat het om, of is het al bij een mono of stereo track opnemen?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 19:50 schreef BikkelZ het volgende:
Wat ben je aan het doen op het moment dat je die errors krijgt? Meteen bij het begin of pas op een bepaald moment?
Ik krijg het direct zodra ik op play druk. Hij wacht een miliseconde of 200 en dan geeft ie die error. Hij speelt dan soms wel gewoon, maar ik kan niet opnemen of zo.

Het gebeurt al als ik geen enkele noot of audio-track in mijn project heb staan. Het is echt heel maf. Andere drivers help ook niet :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer eens de buffer van je ASIO driver te veranderen (in je ASIO control pannel, te bereiken vanuit audio-setup in Cubase), misschien dat dat helpt of wat meer duidelijkheid geeft. Als nou blijkt dat er iets verandert in het probleem als je de buffer aanpast, dan kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat het veranderen van de driver het probleem is.
Heb je ook andere programma's die ASIO gebruiken geprobeerd?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Heb je een P4 moederbord met een Intel chipset? Dan kun je de Intel Application Accelerator (IAA) 2.2 installeren, als je dat nog niet gedaan had. Installeer eerst de Intel Chipset Software Installation Utility 3.20.1008, anders werkt de zaak niet goed.

De IAA is een busmaster driver voor je IDE controllor die in combinatie met een P4 en Intel chipset betere prestaties levert (of iig zou moeten leveren) dan de standaard busmaster drivers van Windows XP. Misschien dat de ASIO drivers wel goed werken met die betere IDE drivers.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Tnx, ik zal die dingen ff installen! Latency veranderen werkt niet, dat was het eerste wat ik geprobeerd had natuurlijk

Verwijderd

ah, daar heeft zelfs een niet logic gebruiker wat aan.. gelijk maar effe downloaden :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Na, nog maar een keer Windows XP en Logic 5 opnieuw erop gezet. Nu deze drivers erop: [topic=490860] en het werkt zoals het moet! 2ms latency en supersnel! :D

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Damn, Logic 5.01 is sweet.. :9~

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
En Logic Control is nog veel sweeter :)

Helaas heb ik die niet...

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
Denk dat die win herinstall je UDMA tenminste heeft aangezet.. scheelt bestwel :)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 19:13 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
En Logic Control is nog veel sweeter :)

Helaas heb ik die niet...
Ja inderdaad! Zal op de Music & Harmony beurs wel staan over een paar maandjes of niet?
Op zondag 12 mei 2002 19:42 schreef DJSmiley het volgende:
Denk dat die win herinstall je UDMA tenminste heeft aangezet.. scheelt bestwel :)
Die stond al aan! :)

Pagina: 1