Opeens doet mijn cd-rom speler het niet meer :(:(
... Het ledje blijft constant branden, en het knopje van lade open doen functioneert ook niet meer
... Kheb zelf 12 volt op de cd-rom gezet, ipv een gewone voeding, dat kan toch geen kwaad of wel, ik snap er niks meer van
EeeuhOp woensdag 01 mei 2002 11:34 schreef Tranze het volgende:
...
Kheb zelf 12 volt op de cd-rom gezet, ipv een gewone voeding, dat kan toch geen kwaad of wel, ...
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
heb je er zelf 12 volt op gezet?? en ook een zwarte draad?? wat ik neem aan dat hij ook ze stroom kwijt moet...
meu, ik heb hem nu openliggen, en het motortje maakt een rammelend geluid
, nog ff verder openpeuteren dus
Verwijderd
Het kan opzicht niet veel kwaat om 12v op een cd-rom te zetten, als je het maar goed doet 
Je hebt toch wel 12v op de gele en zwarte draad gezet?
Als je 12v op de rode en de zwarte draad hebt gezet vrees ik dat hij r.i.p is.
Je hebt toch wel 12v op de gele en zwarte draad gezet?
Als je 12v op de rode en de zwarte draad hebt gezet vrees ik dat hij r.i.p is.
Als dit van het ene op het andere moment gebeurd, lijkt hij me kapot.
Loop je flatcable ook even na en kijk of het bios hem nog herkend.
Loop je flatcable ook even na en kijk of het bios hem nog herkend.
Hey, it compiles . . . . Ship it !
12 volt + op de 12 volt in van dat ding en een - op een gnd, zwarte
Verwijderd
Het zou best kunnen dat je hem hebt opgeblazen met een iets te hoge c.q. lage spanning!
Wat ook zou kunnen is dat je cdrom smerig is van binnen. Dus openmaken.
Lensje schoonmaken is hier geloof ik minder van belang, maar meer de printplaat!
de onderzijde van de printplaat wil nog wel eens vochtig worden door wat condensvorming. hierdoor ontstaat wat corrosie en worden er bruggetjes geslagen tussen bepaalde soldeerpunten (o.a. aansluitingen datacable). Bij mij heb ik door goed poetsen met wat spiritus deze bruggetjes goed weg weten te werken en de spelers werken weer naar behoren 8-)(Philips en A-open).
Waarom heb je eigenlijk een "eigen" 12 volt op je cdromspeler?
Wat ook zou kunnen is dat je cdrom smerig is van binnen. Dus openmaken.
Lensje schoonmaken is hier geloof ik minder van belang, maar meer de printplaat!
de onderzijde van de printplaat wil nog wel eens vochtig worden door wat condensvorming. hierdoor ontstaat wat corrosie en worden er bruggetjes geslagen tussen bepaalde soldeerpunten (o.a. aansluitingen datacable). Bij mij heb ik door goed poetsen met wat spiritus deze bruggetjes goed weg weten te werken en de spelers werken weer naar behoren 8-)(Philips en A-open).
Waarom heb je eigenlijk een "eigen" 12 volt op je cdromspeler?
als je een zwiep aan het motortje geeft, is het net of er zand in zit
is dit normaal
Verwijderd
Neej, dat is niet normaalOp woensdag 01 mei 2002 11:42 schreef Tranze het volgende:
als je een zwiep aan het motortje geeft, is het net of er zand in zitis dit normaal
De motor die je cd laat draaien is namelijk een gewone motor, en dus geen stappen motor.
De motor die de lens kan laten verschuiven is wel een stappenmotor en die maakt dan ook van die klikjes.
ik hoop het nietOp woensdag 01 mei 2002 11:44 schreef CompBreaker het volgende:
Laat maar zitten! Totally fucked up! Lekker verbrand geloof ik!
Verwijderd
Ik weet de oplossing denk ik al.
(tenminste, ik heb dit wel vaker gehad).
Wanneer het laatje open gaat, gaat de complete leesunit (zwarte blok) naar beneden. Waarschijnlijk lopen de tandwielen niet meer synchroon waardoor de leesunit niet tot het uiterste omhoog is gegaan.
Probeer eens met een schoevendraaier de tandwielen van de aandrijving van het laatje te "verklikken". Eerst laatje dicht doen, en de landwielen door draaien.
(tenminste, ik heb dit wel vaker gehad).
Wanneer het laatje open gaat, gaat de complete leesunit (zwarte blok) naar beneden. Waarschijnlijk lopen de tandwielen niet meer synchroon waardoor de leesunit niet tot het uiterste omhoog is gegaan.
Probeer eens met een schoevendraaier de tandwielen van de aandrijving van het laatje te "verklikken". Eerst laatje dicht doen, en de landwielen door draaien.
oke, en hoe krijg ik het laadje eruit
, want dat zit muurvast
en ik heb niet zo'n emergency open gat:(
Binnen 12 minuten??? Geen kick binnen 24 uur!!!Op woensdag 01 mei 2002 12:03 schreef Tranze het volgende:
weet niemand hoe ik het laadje eruit krijg?
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Je moet het laatje er niet uithalen.Op woensdag 01 mei 2002 12:03 schreef Tranze het volgende:
weet niemand hoe ik het laadje eruit krijg?
Dat lukt of alleen mt breekwerk (zit erin geklikt) of je moet die complete zwarte unit uit elkaar halen.
Maak anders eens een paar foto's
is goed ik maak ff wat foto's
met een mooie canon powershot a20
Verwijderd
volgens mij ist RIP 
hak ook
eerst mijn 56x Acer
later een 52X acer van de buren
gewoon nieuwe gekregen van de pc boer ook al was dei 52x al 2 jaar oud :-)
hak ook
eerst mijn 56x Acer
later een 52X acer van de buren
gewoon nieuwe gekregen van de pc boer ook al was dei 52x al 2 jaar oud :-)
Verwijderd
k heb eens een lite on opengemold die brak was ( las heel moeilijk een cd )
bleek dat de spindel moter brak was ( maar dadoe er nie toe )
en die leek veel op dat ding van jou
stond ook geen merk op
stond wel in de bios van da ding
bleek dat de spindel moter brak was ( maar dadoe er nie toe )
en die leek veel op dat ding van jou
stond wel in de bios van da ding
Verwijderd
Nou, 24 uur is wel veel. Ligt natuurlijk wel aan de aard van de vraag ed. Zo'n reactie is ook zeer ongewenst, zeker op zo'n manier.Op woensdag 01 mei 2002 12:06 schreef Banzi het volgende:
[..]
Binnen 12 minuten??? Geen kick binnen 24 uur!!!
Topicstarter:
Waarschijnlijk heb je de stroom er verkeerd opgezet, anders was ie niet in een keer brak geweest... Sterkte
ik kloot nog wel ff verder, en anders vraag ik me buurman om een nieuwe
Verwijderd
Owkee, je moet eens proberen de onderkant eraf te halen, de printplaat te verwijderen, let op de flatcables die verbonden zitten aan de slee!!
Daarna zie je een mechanisme zitten van zwart plastic met een aantal uitgevreesde randen. Dit mechanisme wordt zoals eerder gezegd in dit topic aangedreven door een aantal tandwielen c.q. motor! met wat gepiel moet dat mech. weer in zo 'n positie worden geplaatst dat je slee weer open kan!
Dit verklaart trouwens nog niet het brandende lampje! (ow en dat motortje vervangen helpt geloof ik ook wel!)
Daarna zie je een mechanisme zitten van zwart plastic met een aantal uitgevreesde randen. Dit mechanisme wordt zoals eerder gezegd in dit topic aangedreven door een aantal tandwielen c.q. motor! met wat gepiel moet dat mech. weer in zo 'n positie worden geplaatst dat je slee weer open kan!
Dit verklaart trouwens nog niet het brandende lampje! (ow en dat motortje vervangen helpt geloof ik ook wel!)
hij is open!, voorin kon je een tandwieltje zien zitten, hier heb ik ff aan gepield met een schroevendraaier, en het laatje ging open, de leeskop en motor naar beneden
Pagina: 1