Toon posts:

Welk Moederbord is het stabielst voor mijn pc ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een pc kopen

AMD Thunderbird 800 mhz
128mb SDRAM 133 mhz
ASUS V6800 AGP Geforce 256 DDR de luxe

Voor het moederbord twijfel ik tussen de ASUS A7V en ABIT KT7.

Ik wil gewoon een stabiel moederbord en ben totaal niet geinteresseerd in overklokken.

Wat adviseren jullie

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

KT7

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
A7V

• Mex

Mex

Kijk naar aantal topics over A7V en KT7...genoeg gezegd...

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 02:38
de Abit KT7-RAID, alle voordelen van de KT7 (stabiel!) + RAID, wat zeer snelle schijfoperaties betekend!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Topicstarter
Jongens zo kom ik er ook niet uit!!!!

• Mex

Mex

Niet denken...doen...(koop een KT7 :):) )

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat niemand het echt weet omdat het beide goede kaarten zijn.
Volgens mij zijn er net zoveel mensen die voor ABIT kiezen als voor ASUS.

Verwijderd

Kijk wat uncle Tom op www.tomshardware.com heeft te zeggen over deze twee borden.

Als je puur stabiliteit wilt ga voor de a7v (zou ik doen!) ben je een die hard tweaker dan is de kt7 iets voor je.

Suc6

Verwijderd

Helemaal mee eens heb al een a7v maar heb de kt7raid ook besteld om eens flink te gaan testen , asus is hoe dan ook sneller , zie benchmarks op idd bijv toms hardware maar kt7 zal misshien iets makkelijker hoger clocken ivm met paar vernuftige abit techniekjes , maar als ik moest kiezen 1 op 1 koos ik asus a7v en kocht ik raid kaart van promise erbij das pas stabiel , die high point ata100 controller is verre van stabiel met vele harde schijven en niet iedereen heeft ibm , zoals hierboven ergens gesuggereerd wordt , high point en stabiliteit --> water en vuur |:(

Verwijderd

Voor een gegarandeerd stabiel moederbord geen van 2en, maar een MSI K7T Pro. Ga de nieuwsgroepen van Asus en Abit maar er es na, veel mensen hebben moeite het systeem stabiel te houden.

Verwijderd

das allemaal wel leuk en aardig oppertweaker , maar dat zijn geforce problemen of sb live problemen , heb je de a7v en met via 4 in 1 1.24 en geforce of geforce 2/mx met detonator 6.27 dan loopt alles prima !!!! onder win 98 en onder Me dus oh ja bios 1003 is prima ..... dus beetje flashen , beetje driver updaten en het meest stabiele systeem waarmee ik ooit heb mogen werken !!!!!! behalve afsluiten maar ligt aan billyboy .... ME bug |:(

Verwijderd

VOOR STANDAARD GEBRUIK MET OF ZONDER TWEAKEN ASUS IS THE WAY TO GO!!!!!!!!!

En inderdaad dat er velen zullen zijn met problemen kijk naar intel hoe meer mensen dat spul hebben des te meer probs eruit komen.
Maar ja als je problemen hebt met je MSI bordje en je vraagt hier om hulp, dan zul als opmerking krijgen "had maar een asus of abit gekocht".
Conclusie(mijne): iedereen(lees velen) met een aparte bord met probs kopen stiekem een bekende merk en dan als er probs zijn hier posten.

CORRECT ME IF I'M WRONG

Verwijderd

Het zijn allebei topborden, in stabiliteit en overklokbaarheid zullen ze weinig verschillen. Het is gewoon persoonlijke voorkeur, wil je ISA neem je een Abit. Hoef je niet per se ISA kan je de Asus nemen. Gewoon wat je zelf leuk vind. Abit heeft Softmenu en dat is reuzehandig met overklokken.
Naar mijn mening maakt het geen kont uit wat je neemt, het voordeel van de Abit is ISA (en eventuele raid). Het voordeel van de Asus is AMR ;) en een Promise chipset voor het 3e en 4e IDE kanaal, Promise kickt aars. De KT7-RAID heeft Highpoint en dat wil nog wel eens problemen geven
Pagina: 1