Storing tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik heb net een Leadtek TV2000 xp gekocht. De kaart werkt wel maar ik heb bij een hoop zenders nogal wat storing. Het lijken wel vertikale storings-strepen (ik weet ook niet hoe ik het beter kan uitleggen :) ) en das vrij irritant.
Maar zogauw ik mijn hand in de buurt van de tv-kaart houd verdwijnt deze storing vrijwel geheel. Ik heb al geprobeerd de behuizing van de tv-tuner op de kaart te aarden, dit helpt een beetje. Maar lang niet zo goed als dat ik mijn hand in de buurt houd.
Weet iemand hoe ik die storing het beste weg kan krijgen zonder dat ik de hele dag met mijn hand in de buurt van die kaart hoef te zitten? :)

Verwijderd

Controleer de coaxaansluiting eens. Is de mantel wel goed in de stekkers aangesloten?

Verwijderd

Het kan zijn dat je last hebt van en aardlus. Dit kan gebeuren wanneer zowel je PC geaard is als de coax-kabel. Probeer ipv aarden juist eens het aardscherm van de coaxkabel weg te halen. Dit leverde bij mij ook problemen op wanneeer ik mijn Stereo aan mijn Videorecorder en PC hing.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
TV-kaarten hebben meestal een sterker signaal nodig dan gewone TV's. Ook al heb je maar een klein stukje kabel tussen de muur en de tv-kaart, vaak heb je dan nog een versterker nodig.

Tip: gebruik een zo kort mogelijke coaxkabel met "zelfgemaakte" stekkers, die zijn veel beter dan die kant-en-klare dingen.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ik woon in een studentenhuis met 7 mensen die allemaal een tv hebben, dus het signaal wordt al versterkt en vervolgens gesplitst naar 7 kamers toe. In mijn kamer is de ontvangst nog wel acceptabel, maar zou het nog zin hebben een extra versterker in m'n kamer aan te sluiten?

Maar ik heb meer het idee dat de ruis afkomstig is van de rest van de PC. Als ik mijn hand in de buurt houd dan gaat het grootste deel van die straling waarschijnlijk niet meer naar de kaart maar naar mijn hand. Het probleem is dus die straling tegen te houden zodat de tv-kaart hier geen last van heeft.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Probeer eens alle andere PCI-kaarten eruit te halen en zo'n basic systeem mogelijk te draaien, kijken of het dan beter is. Je hebt volgens mij idd last van straling vanuit de PC itself. Misschien is het wel de HD??? Als je de boosdoender hebt gevonden, zet dan tussen de boosdoender en de TV-kaart een andere PCI-kaart. Als je die hebt tenminste... Systeem specs schijnen wel handig te zijn met dit topic. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Initial G
verticale strepen zijn echt signaalsterkte problemen...
meestal zijn storingstrepen schuin in mijn beleving en treden ze niet bij alle programma's op (maar dat kan ook zijn omdat bepaalde kanalen sterker zijn).

heb je zulke (misschien iets minder erge) verticale strepen?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/vertical.jpg

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hmm, die storing op dat plaatje lijkt wel verdacht veel op die bij mij. Heb jij die kunnen oplossen dan?

Ik ben zelf eens aan het denken geslagen en ben tot de conclusie gekomen dat je met een kooi van faraday die straling (electromagnetisch) kunt afschermen voor de tv-kaart. Ik heb al iets gemaakt van geisoleerd aluminium folie met verbinding naar de aarde dat ik dan om die tv-kaart kan wikkelen. Ik heb nog niet uitgebreid getest maar volgens mij werkt het wel een beetje. Ik maak nog wel een nieuwe en dan zal ik hier de resultaten posten.

Maar als iemand een makkelijker idee heeft hoor ik het graag :)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

maar zou het nog zin hebben een extra versterker in m'n kamer aan te sluiten?
Maar als iemand een makkelijker idee heeft hoor ik het graag
Zonder versterker geeft mijn TV-kaart bijna geen beeld... met is het bijna perfect...

Hauppauge WinPCI mono (cheap)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Maar een al versterkt en opgesplitst signaal nog eens versterken, krijg je dan nog fatsoenlijke kwaliteit? Ik heb het idee dat je dan ook de ruis mee versterkt. En zijn die krengen ook niet duur?

• Initial G
gewoon proberen, anders versterker terugbrengen, simpel :)

btw TV-tuner is al afgeschermd! Niet voor niets zit er een metalen behuizeing omheen :z

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik heb ook problemen met storing op mijn tv kaart gehad. Bij mij was de oplossing een versterker kopen. Nu is het beeld goed. :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• [J.d.I.] DirtyHarry
Hmmm, dan denk ik dat ik er ook maar eens een versterker tussen plug, wie weet werkt het wel!

Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1