Lampen in monitor

Pagina: 1
Acties:

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 10:09
Hey,

Ik ben van plan om 2 blauwe lampen in me monitor te bouwen :), maar heeft iemand nog ideeen voor wat voor soort lamp ik het best kan gebruiken...ut natuurlijk niet te warm worden etc...en of het zowiezo wel kan..ik heb wel genoeg tuimte

-Jelmer

Verwijderd

geen verstandig iddee in je monitor staan op veel onderdelen hoogspanning gevaarlijk. dus als je zo gek bent om er aan te gaan sleutelen raak geen onderdelen aan op de print en al helle maal die rubber zuignap boven op de buis niet aan.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ten eerste: gebruik de search even.
ten tweede: greetz hoeven niet want dan blijven we groeten.
Dus ook geen namen.

en nu antwoord.
Gebruik een CCFL lamp.
voor adressen kijk je in de FAQ.

Succes.

Verwijderd

waarom mag je neit aan die zuignap zitten dan ? *wonders*

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 12:15 schreef Dannyke het volgende:
Probeer en je weet het.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Op woensdag 01 mei 2002 12:18 schreef Darkice het volgende:

[..]

Probeer en je weet het.
>:)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Op woensdag 01 mei 2002 12:15 schreef Dannyke het volgende:
Zucht... Ik als naiveling vroeger... Kon nergens met mijn fikken vanaf blijven. Enfin: TV had ik van het lichtnet gehaald en wil ff met mijn blote handen die "zuignap" loshalen... Stroomstoot van hier tot Tokio natuurlijk :Y)
Dat vond mijn armpje niet zo leuk :(
Nu kan ik er wel weer om lachen :D
Onder die "zuignap" zit trouwens een soort van klemmetje, waardoor die dikke draad in de beeldbuis blijft zitten.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

:? ik snap niet why je een lamp in je monitor wilt dat leid toch af en ik dnek dat het ook niet echt wijs is om er aan te gaan knoeien het is en blijft erg hoge spanning die er door heen loopt maar goed ff op je vraag:je kan bij de halfords van die blacklight tube's kopen voor 20€ de stuk :+

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
idd er staat iets van 15KV op die buis man

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die zuignap geleidt toch niet? Of bedoel je dat je het stekkertje eronder niet aan moet raken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

hm
en als je um al is los heb gehad en er weer in stampt
doet je beeld buis het dan nog ? :)

• Crash
  • Laatst online: 11:07
Op donderdag 02 mei 2002 00:20 schreef Dannyke het volgende:
hm
en als je um al is los heb gehad en er weer in stampt
doet je beeld buis het dan nog ? :)
als je hem erin stampt niet meer nee :+

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
En sowieso, lampen in je monitor? Dat kijkt toch verschrikkelijk? Volgens mij heb je binnen een minuutje hartstikke koppijn.. Mod dan je toetsenbord ofzo |:(

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan LEDjes gebruiken, of tl buisjes (wees duidelijk en zeg wat je wil... :)) , je kan ook met glasvezelkabel gaan kloten, de goedkoopste bij een electronicazaak...

Als je je monitor openmaakt, laat hem twee dagen uit het stopcontact om te ontladen, wees wakker en gebruik goed (lees: ge isoleerd) gereedschap, bereid de schakelingetjes goed voor, dat je ze alleen hoeft in te bouwen....

ohwja, als je gek van het licht gaat worden, schakelaartjes doen wonderen :Z

je kan ook je ledjes voor de instellingen veranderen, moet je ze omsolderen voor de goeie exemplaren, en de weerstandjes ook...

Electronics development

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op woensdag 01 mei 2002 11:16 schreef Woutev het volgende:
Hey,

Ik ben van plan om 2 blauwe lampen in me monitor te bouwen :), maar heeft iemand nog ideeen voor wat voor soort lamp ik het best kan gebruiken...ut natuurlijk niet te warm worden etc...en of het zowiezo wel kan..ik heb wel genoeg tuimte

-Jelmer
Ik zou oppassen met elektrische dingen in je monitor. Beeldbuizen zijn heel erg gevoelig voor magnetische velden (zelfs het magneetveld van de aarde heeft een superinvloed, zet maar eens een monitor op z'n kop).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Wat je misschien zou kunnen doen is een baan graveren in de buitenkant van de monitor of desnoods aan de zijkant en daar van dat neonsnoer inleggen!

Hmmz, ik denk dat ik hier maar copyright op moet ga leggen :)

• -Miura-
ik haal alleen de kap eraf...en maak met tyribjes (of hoe je dat ook schrijft) ccfl's vast door de gaatjes heen..ik hoef helemaal nix met de monitor zelf te knutselen zeg maar..das was mijn plan in ieder geval

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 00:14 schreef insan1ty het volgende:
idd er staat iets van 15KV op die buis man
ik dacht meer aan 38 kilo volt

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:41 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

ik dacht meer aan 38 kilo volt
nee het is minder ; behalve bij oude rommel staat dat er nog wel op ; maar ja dan heb je het ook over 2 kleuren scherem ;)

Verwijderd

hehe elektrishe stoel mee bouwen ? :)

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Op donderdag 02 mei 2002 07:48 schreef Lomu het volgende:
Wat je misschien zou kunnen doen is een baan graveren in de buitenkant van de monitor of desnoods aan de zijkant en daar van dat neonsnoer inleggen!
Lijkt me niet zo handig. Om de straling van je beeld buis onder controle te houden is deze afgeschermt dmv een "kooi". Dit is dus tegen magnetische velden (speakers) en ook ESD straling van de beeldbuis zelf. Die wil jij dus gaan bewerken. |:(

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 02 mei 2002 10:38 schreef Woutev het volgende:
...tyribjes (of hoe je dat ook schrijft) ...
tie-wrapjes :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• -Miura-
het leek er toch bijna op hè :9

Verwijderd

ik heb ookwelles aan een beeldbuis gehangen 1 dag niks met me hand kunnen doen|:(

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Haal je de beeldbuis eruit en ga je naar de lampjes staren (lijkt me vrij saai en lastig typen). Waarom in hemelsnaam??
Pagina: 1