Bliksem ingeslagen

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
Hallo .
Debliksem is ingeslagen bij ons thuis. :( . Nu wil mijn pc dus niet meer starten :( .geen lampjes geen piepjes niks :) . Is nu ALLES wat er in zit kapot of niet ?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Stoppen al gecontroleerd :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Lamp geprobeerd?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
De standaard procedure voor bliksem inslagen is het vervangen van modem (alleen als ie via de telefoonkabel is ingeslagen!), moederbord en voeding.

Ik denk dat deze PC redelijk afgeschreven is...sorry

Verwijderd

ik denk dat je voeding kapot is de rest van de pc heeft het wel overleefd. heb ik ook gehad bliksem op het net alle atx voedingen van mijn pc`s stuk maar de at voedingen hebben het allemaal overleefd.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

waarschijnlijk zal de zekering in je voeding gesprongen zijn. En als je pech hebt is je mobo ofzo kapot, maar kan me niet voorstellen dat alles kapot is.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Begin eerst eens met je voeding te controleren, die gaat er meestal als eerste aan. Of de rest nog heel is is van hier zo niet te zien, dat zal je zelf moeten proberen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

heb je uberhaupt ergens stroom?

• Galaxis
overal in huis nog stroom . op het beruchte stopcantact waar het gebeurt is werkt andere aparatuur nog wel.voeding doet het ook niet in andere pc. Heb al een andere [ nieuwe wel werkende] voeding geprobeerd en toen nog niks.

<edit> Er zit geen modem in mijn pc , wel een netwerkaart met kabel internet.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat je zou kunnen proberen is de onderdelen uit deze pc testen in een andere pc.
Zo kun je erachter komen wat er kapot is en wat niet. :)

Verder vrees ik het ergste voor jouw voeding en mobo, deze dingen gaan vaak als eerste kapot bij een inslag. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

ik denk dat je voeding + mainbord naar de maan zijn en als het tegen zit ook je cpu en geheugen. maar had je er een overspannings beveiligning op zitten. wten we meteen dat die niet werken.

• Galaxis
Op woensdag 01 mei 2002 11:16 schreef computerboer22 het volgende:
ik denk dat je voeding + mainbord naar de maan zijn en als het tegen zit ook je cpu en geheugen. maar had je er een overspannings beveiligning op zitten. wten we meteen dat die niet werken.
Nee,volens mij geen overspanningbeveilign ofzo , zat in zo`n 6 stekker blok dingetje met zo`n mooi oranje schakelaartje om er stroom op zetten .

Verwijderd

en andere apparaten werken wel in die 6x stekkerdoos?

anders alle onderdelen vervangen idd. kijken wwat het og wel doet...

offtopic:
Is dat trouwens verzekerings werk? (niet aleen dit geval, maar over het algemeen...)

• BlaTieBla
  • Laatst online: 15-08 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verzekering inschakelen en een nieuwe PC halen....

Heb ik 2 jaar geleden gedaan. Binnen een week was het geregeld en had ik mijn nieuwe PC

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Damn, hopen dat je Hard-disk nog intact is. :{

Verwijderd

Minimale configuratie maken (MB, proc, mem, video, voeding) en kijken of dat wil starten.

Heb zelf blikseminslag via telefoonlijn gehad (intern modem). PC startte ook niet meer. Alle externe zaken (modem, audio-kaart, HD, CD, floppy) losgehaald. Toen bootte ie wel weer. Een voor een toevoegen totdat de PC niet meer wilde starten. Dat is dan boosdoener (audio-kaart in mijn geval).

Overige schade:
modem, parallelle poort

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Een vriend van mij, heb zijn moederbord, netwerkkaart, en geluidskaart kapot gehad door blikseminslag

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 11:36 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
offtopic:
Is dat trouwens verzekerings werk? (niet aleen dit geval, maar over het algemeen...)
Yup, volgens mij is het net zoiets als brand, alleen valt blikseminslag niet onder je brandverzekering denk ik.

Hoewel de boel wel is doorgebrand natuurlijk. :P

Verwijderd

aiai
mijn kameraad had dat ook eens, in zijn kast waren alle printplaten kapot, allemaal doorgesmolten :'(

daarom hebben ze dus een overspannings beveiliging uitgevonden, kan je gewoon op je stopcontact zette >:)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:12

me1299

$ondertitel

Mijn ervaring is dat meestal alleen de voeding het begeeft. En 1 enkele x was alleen de voedingskabel kapot :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 21:15 schreef BreadFan het volgende:

[..]

Yup, volgens mij is het net zoiets als brand, alleen valt blikseminslag niet onder je brandverzekering denk ik.

Hoewel de boel wel is doorgebrand natuurlijk. :P
valt wel onder brandschade volgens mij.

• Bezulba
  • Laatst online: 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op woensdag 01 mei 2002 11:36 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
en andere apparaten werken wel in die 6x stekkerdoos?

anders alle onderdelen vervangen idd. kijken wwat het og wel doet...

offtopic:
geloof het niet.. aangezien het natuurschade is.. al weet ik het niet zeker (boeren krijgen ook geen verzekeringsgeld uitgekeerd als er een overstroming is geweest ofzo_

blup

Verwijderd

toen mij opa de tv stuk had door bliksem inslag kreeg hij het gewoon van de verzekering maatschapij terug onder de noemer brand schade.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Valt gewoon onder je inboedelverzekering (tot een bepaald bedrag voor pc-spul meestal).
Schade melden, dan komt er of een expert of je moet de pc naar een winkel brengen voor repair-kostenschatting.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

Ooit met m'n 386 gehad. Bliksem in de buurt ingeslagen, 3 dagen later begon de pc raar te doen... even later helemaal niet meer. PC weg gebracht (was toen net 2 weken oud): mobo kapot. Lieten ze nog ff zien: was 1 chip helemaal weg gesmolten.

Wijze les: koop een goede (over)spanningsbeveiliger. En niet zo'n knakeding van 2 tientjes!
Koop meteen 1 met 6 stroom uitgangen zodat je al je apparatuur er achter kan aansluiten (printers/pc's/hubs)

*insert signature here

Pagina: 1