Toon posts:

geforce 3 kaart licht kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb laatst zitten proberen om m`n geforce 3 ti 200 kaart te overclocken, ik heb hem nu staan op 215/460, echter. Nu ik spellen probeer te spelen krijg ik steeds streepjes te zien als ik bijv. het beeldscherm heel snel draai. Dit gebeurt ook als ik m`n geforce 3 ti200 weer terug zet op de orriginele waarden. Heb ik nu m`n kaart gemold of ligt dit aan iets anders :?

[edit:]
een duidelijker voorbeeld is misschien wel handig: in een spel zie ik bij in de verte een berg die gewoon rechtloopt, dus zo: -----, en die berg is links en rechts van me. Als ik dan snel het beeldscherm beweeg, dan wordt die berg van zo: ------, naar zo: -/-//-/-/-//- (dus de berg is niet meer recht, maar wordt streperig vervormd).
Sorry voor deze vage uitleg, maar ik kan het niet beter uitleggen, hopelijk begrijpt iemand het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Waarschijnlijk heb je iig iets gemold. Probeer iig eerst dit:

Nieuwe VIA 4-in-1 drivers instaleren (ook al heb je de nieuweste, gewoon nog een keer doen). Nieuwe videokaart drivers erover, DX 8.1 nog een keer instaleren, en dan hopen dat het niet meer gebeurt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Ja en natuurlijk eerst ff helemaal terug klokken ;) ffies je kaartje wat rust gunnen :)

edit:

Tuurlijk begrijp ik het, heb het zelf ook zat keer gehad >:) , ik denk dat het niet iets is waar je je gigantisch druk over moet maken. Hij overleeft het wel. Toen ik mijn radeon aan het voltmodden was heb ik er perongeluk bijna me core gefried en als m'n videokaart begon te idle'en (je weet wel als je beeld ff uitvalt als je lang niets doet) en ik zette em weer aan dan had ik echt een COMPLEET gestreept beeld op m'n desktop. Alle voltages na gemeten, alles zoveel mogelijk standaard gezet, drivers/directx/windows (die laatste hoeft waarschijnlijk in jouw geval niet hoor ;) ) gereinstalled en hij deed het weer. Dokters voorschrijving: Rust ;) dan doet die het wel weer en dan kan je weer terug aan het overclocken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Op woensdag 01 mei 2002 10:49 schreef GambitRS het volgende:

Nieuwe VIA 4-in-1 drivers instaleren (ook al heb je de nieuweste, gewoon nog een keer doen). Nieuwe videokaart drivers erover, DX 8.1 nog een keer instaleren, en dan hopen dat het niet meer gebeurt.
Waarschijnlijk is het gewoon Tearing-effect!
Schakel V-Sync maar eens in voor D3D en OpenGL dan moet het weer goed zijn.
Dit heeft niets met overklokken te maken het ligt gewoon aan het feit dat je videokaart meer plaatjes per seconde wil laten dan je monitor aankan. Daardoor krijg je allemaal halve schermen te zien die heel duidelijk worden bij snelle verplaatsingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij staat nu op 175/400 (standaard instellingen), das wel goed lijkt mij :?
Op woensdag 01 mei 2002 10:49 schreef GambitRS het volgende:

ik heb winxp en daar zit dus al standaard direct x 8.1 op, toch reinstallen?

wat kan er eigenlijk kapot zijn aangezien ik de pc net nieuw heb, en het enigste wat ik van m`n vorrige pc heb gehouden de geforce 3 is. (natuurlijk heb ik garantie :))

en bij dat v-sync, hoeveel frames moet ik dan zeggen dat ie vooruit moet renderen?

ik heb inderdaad en ERG oude monitor :r (de packard bell C910, zie http://support.packardbell-europe.com/scripts/rdr.asp?page=///support/pri/item/item_spec_C910.asp&menu=MySupport&cat=PRI&lang=1& (en volgens mij zijn voor die monitor sinds twee jaar ofzo geen drivers meer voor...

waar kan je eigenlijk zien welke via 4-in-1 drivers je nu hebt :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v sync altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Op woensdag 01 mei 2002 11:32 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
v sync altijd uit.
Je bedoelt toch aan of niet?
Als V-Sync uit staat haal je i.d.d meer fps maar kan je last krijgen van tearing (net als topicstarter)

Jcross. Je moet geen frames in het voren gaan renderen want dan kun je sync problemen krijgen met bv je muis.
V-Sync: UIT, render no more than 1 frame ahead.
Dan moeten die strepen vanzelf weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vsync uit> nog steeds de streepjes zoals eerst
vsync aan> haast geen streepjes meer, maar het lijkt wel alsof het af en toe een beetje schokt :(

geen van beide helpt dus eigenlijk, en ookal helpt de vsync aan tegen de streepjes in het spel, ik zie nog steeds streepjes als ik het spel opstart (en dan zie je alleen maar letters!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Probeer eens betere koeling, dat kan nl ook wel eens voor een soort "artifacts" zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geforce 3 kaart wordt gemiddeld zo`n 50 graden, cpu wordt 35 graden, en de mobo wordt 26 graden. De enige koeling die ik in m`n systeem erbij zou kunnen doen, is een andere heatsink voor de geforce 3, maar daar heb ik voorlopig ff geen geld voor (scholier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
>> [forum=8].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zet VSync aan en zorg ervoor dat je monitor op en hoge resfresh rate komt (liefst 100 Hz). Je moet hiervoor de correcte drivers downloaden (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/481195/1?limit=50 gaat daarover). Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

Check ook eens: [topic=441776/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar m`n monitor kan dus niet hoger dan 85 hertz (ik kan niet eens hoger aanklikken in het menu). EDIT: ik zal wel ff een proggie daarvoor halen :)
Op http://support.packardbell-europe.com/scripts/rdr.asp?page=///support/pri/item/item_spec_C910.asp&menu=MySupport&cat=PRI&lang=1& wordt zelfs aangeraden 75 hertz te gebruiken :(

[edit2:]
aan dat PowerStrip heb ik ook geen zak, alles wat je daarbij kan instellen kan je ook gewoon in het configuration menu doen, dus daar zie ik het nut niet van in (behalve dat refresh rate locken dan)

het wil niet echt lukken met die refreshrate :(, de meeste streepjes zijn dan wel weg, maar m`n monitor (en dus het spel) loopt nog niet echt lekker

[edit3:]
ik ga nu proberen wat hier [topic=447345/1/25] staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:'( ;( :'( ;( :'( ;(
het heeft allemaal niks geholpen, en het lijkt wel, nu ik al die drivers opnieuw heb geinstalleerd veel miner opties heb :( :( . Zo kan ik niet meer in het Additional Geforce3 Ti 200 Properties de kaart overclocken, ook heb ik bij Direct3D menu niet meer de optie om V-Sync uit te schakelen, ik ben er dus hartstikke op achteruit gegaan :'( ;(

Heeft iemand nog een tip om op z`n minst alles terug te krijgen zoals het was (of liever, dat ik gewoon spellen kan spelen). Want ik vind het niet normaal dat ik met zo`n systeem (zie specs), geen eens een oud spel fatsoenlijk kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor deze vroege BUMP, maar ik wordt er echt gek van. Ik weet niet eens of het wel nut heeft om een nieuwe monitor te installeren.

Kan iemand me AUB helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 10:23
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn V8200 (GeForce3 classic, niet overgeklokt). Ik heb de kaart terug gebracht naar de winkel waar ze hem terug hebben gestuurd naar ASUS, na een week kon ik een nieuwe ophalen.
De GPU was waarschijnlijk verrot, het ding werd 75 graden stressed, maar volgens ASUS was dat niet goed voor garantie omdat ie bij 85 graden pas kapot gaat |:(, ik ben ben dus blij dat ie kapot is gegaan nu heb ik een nieuwe die stressed nog maar 50 graden word :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je had waarschijnlijk een zeer gevoelige kaart. Ik heb ditzelfde probleem gehad met een Speedstar A 70. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar de kaart deet het dus wel goed op m`n vorrige pc

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eerst eens naar de kaart zelf. Mischien zit er een baal stof op of tussen de fan en het koelblok. Misschien draait de fan slecht of helemaal niet.

Daarna :

A - In de BIOS de SAFE defaults voor de CPU/FSB/Chipset en Memory Timing ophalen. AGPx4 uitzetten. FASTWRITES ook.

B - Alle Tweak utils als Powerstrip, NVmax e.d de-installeren.

C - Met de NVidia Destroyer van http://www.guru3d.com/files/ de druver de-installeren. Lees de Instructies goed, je moet de drivers de-installeren, en voor de reboot eerst NVdestryer opstarten !
Je vindt de NV Destryer bovenaan bij de drivers voor NVidia

D - Driver versie 28332 installeren. Als je die niet hebt, ook bij http://www.guru3d.com/files/ downloaden.

Als t'ie 't nu nog niet goed doet, wee'k 't ook niet meer ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
als ik na het uninstallen van m`n drivers (wat steeds een beetje mis lijkt te gaan doordat het crashed :?) en ik open detonator uninstaller en klik op uninstall, krijg ik de error:

"Acces violation at adress 77F51C96 in module 'ntdll.dll'. Write of adress 00000010."

verder, of de agp op 4 of 2x staat maakt helaas niet uit. Ik heb daarna de 2832 drivers geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het enigste wat ik nog niet gedaan heb van wat je zei is de SAFE defaults ophalen (das toch maar een knop in de bios, of heb ik dan de verkeerde menu?). ALs het echt niet meer gaat zal ik dat proberen uit laatste hoop.

De GeForce 3 fan draait, maar of dat op de goede snelheid gaat weet ik niet. In WinFox staat er:
5273 RPM

(WinFox ofzo uitschakelen helpt trouwens ook niet voor het probleem :( )

Ik ga nu uit laatste hoop proberen m`n oude 3dkaart te installeren (tnt 2 pro) en kijken wat die doet.

ik heb net m`n tnt 2 pro geinstalleerd gehad en wat bleek, strepen waren weg. Na lang denken kwam ik tot de conclusie dat dit ook kon komen doordat ik een lagere resolutie gebruikte (hogere is nvp bij een tnt 2). Dus ik de geforce 3 weer geinstalleerd, lagere resolutie, en de strepen waren inderdaad minder. Dus haast weg, maar af en toe nog wel.

Nu zat ik te denken aan deze reply in dit topic: (zie next post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 11:00 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het gewoon Tearing-effect!
Schakel V-Sync maar eens in voor D3D en OpenGL dan moet het weer goed zijn.
Dit heeft niets met overklokken te maken het ligt gewoon aan het feit dat je videokaart meer plaatjes per seconde wil laten dan je monitor aankan. Daardoor krijg je allemaal halve schermen te zien die heel duidelijk worden bij snelle verplaatsingen.
dus stel je voor, ik koop een nieuwe monitor, zal dit alles dan goed zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:47 schreef jcross het volgende:

[..]

dus stel je voor, ik koop een nieuwe monitor, zal dit alles dan goed zijn :?
Neuh denk het niet. Dit ligt niet aan je monitor maar puur aan je videokaart (lijkt me). Had je je videokaart in het vorige systeem (toen ie het wel deed) ook al overklockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk, de videokaart doet het wel, maar als ik het beeldscherm heel snel heen en weer beweeg dan krijg je dus streepjes te zien (volgens RolfLobker het Tearing-Effect). Als ik dan vervolgens V-Synd in schakel, dan is het weg en doet alles het goed. Maar op hele hoge resoluties loopt het dan niet echt vloeiend meer.

Iedereen zegt weer wat anders waar het aan ligt, en ik kan niet ff een nieuw beeldscherm kopen om te kijken of het daar aan ligt.

Someone :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Het ligt waarschijnlijk aan de lage refreshrates van je monitor in combinatie met vsync off. Vooral omdat je zegt dat het erger lijkt op een hogere resolutie, dat komt dus omdat je monitor dan maar 60hz kan.
Ik merkte zelf dat toen ik van een 15" (1024x768@70hz) naar een 19" (1024x768@100hz) ging de games een stuk vloeiender draaiden, alleen al door de refreshrate dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
door dat vsync aan heb ik wel 200 punten minder bij 3dmark :(

dit is echt allemaal dik klote, heb ik eindelijk het geld bij elkaar gehaald voor een nieuwe pc, heb ik hem eindelijk. Heb ik er nog niks aan,
moet dus een nieuw beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ie kappot is heb ik nog wel een g-forge 3 te koop loopt stabiel op core 235 mem 540 zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Op donderdag 02 mei 2002 20:02 schreef subgrafix3d het volgende:
als ie kappot is heb ik nog wel een g-forge 3 te koop loopt stabiel op core 235 mem 540 zie sig
Krijgt ie alvast een half opgebruikte tot ie die ook affikt :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:06 schreef nigelator het volgende:

[..]

Krijgt ie alvast een half opgebruikte tot ie die ook affikt :P
ben je gek ding wordt niet eens een beetje warm zit niet voor niks 3.8 ns geheugen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 01:19
Op donderdag 02 mei 2002 20:00 schreef jcross het volgende:
de pc crashed af en toe doordat de processor te heet wordt, dus dat zuigt ook zwaar.
Gewoon een zwaardere koeler erop leggen, vallen best wel mee in prijs hoor.
(wat voor ene heb je er nu opliggen ?)
Ikzelf ga me morgen wat Volcano 7+jes halen, mijn sysjes worden me nu ook wat te heet :(

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als m`n geforce 3 kapot is heb ik (hopelijk) garantie, dus hoef ik hem gelukkig niet opnieuw te kopen.
(in geval van geen garantie zou ik alsnog niet weer voor een 3 gaan, aangezien ik daar veelste slechte ervaringen mee heb. Kzou waarschijnlijk voor de geforce 4 ti4600 gaan ofzo, dan kan ik tenminste wel Mohaa spelen.
Op donderdag 02 mei 2002 20:10 schreef Delta2 het volgende:

[..]

Gewoon een zwaardere koeler erop leggen, vallen best wel mee in prijs hoor.
(wat voor ene heb je er nu opliggen ?)
Ikzelf ga me morgen wat Volcano 7+jes halen, mijn sysjes worden me nu ook wat te heet :(
Voor die koeler die ik dus nu heb (de Swiftech MC462-A + Delta 80HP) heb ik €85,- voor betaald, verder nog iets van 40 euro betaald voor 4 delta fans + 1 papst fan.
Nu is ie 31 graden (de CPU) (mobo = 25). Maar na 3DMark, zonder de koelers op de hoogste stand te zetten (wat dus een tyfus lawaai maakt, en ja, ik heb een baybus dus) crashed dat (en dan is de cpu 55 graden ofzoiets geworden). ALleen als ik de koelers op het hoogst zet haal ik 3dmark..

Nu zit ik erover te denken om de cpu terug te clocken zodat ik niet dat rot geluid krijg (hij staat nu op 1800 mhz). Maarja, dan wordt m`n 3dmark score nog lager.

Door dat ik V-Sync aan heb moeten zetten is ie al 200 omlaag gegaan, als ik m`n cpu terugclock zal het nog wel lager zijn, terwijl als ik klik op 3D ACCELERATOR COMPARISON op de madonion site, dan zie ik er staan:
9471 116% NVIDIA GeForce3 Ti 500
9404 115% ATI Radeon 8500
9099 111% NVIDIA Quadro DCC
8766 107% NVIDIA GeForce3
8607 105% NVIDIA GeForce3 Ti 200
8174 100% Mijn GeForce3
Dan klopt er iets toch niet :?, terwijl mijne op 215/460 geclocked staat, als ie op de standaard waarden staat is de score nog lager. Hoe kan deze normale ti200 dan wel hoger zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de processor teruggeclocked naar een 2000+.

De CPU is nu trouwens (na 3dmark) 43 graden en de mobo 25 graden. Als ik niks doe een tijdje dan zakt het in naar iets van 32 graden (dus de idle functie is er wel nog :?)

Echter, ik zie nog wel strepen. Bij 3dmark krijg ik strepen te zien in de Fill Rate test. Verder ben ik gelukkig nog geen strepen tegen gekomen, maar het is toch niet leuk. Vooral als je niet precies weet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 15:28
Op donderdag 02 mei 2002 20:00 schreef jcross het volgende:
door dat vsync aan heb ik wel 200 punten minder bij 3dmark :(

dit is echt allemaal dik klote, heb ik eindelijk het geld bij elkaar gehaald voor een nieuwe pc, heb ik hem eindelijk. Heb ik er nog niks aan,
moet dus een nieuw beeldscherm, de pc crashed af en toe doordat de processor te heet wordt, dus dat zuigt ook zwaar.
Het lijkt wel alsof m`n oude systeem (p3 600mhz met geforce3) beter was :(, daar koop ik dan een nieuwe computer voor |:( ;( |:(
Ja jij moest zonodig je pc overclocken |:(
als je een nieuwe pc hebt dan draait alles er toch goed op ?
ik snap dan echt niet waarom jullie hem gaan overclocken.
''meer winst'' alsof je dat merkt.
en je weet ook dat aan overclocken een risico zit.

ik denk dat je kaart naar de kl*ten is..... helaas maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 12:18 schreef MysteryTweaker het volgende:

[..]

Ja jij moest zonodig je pc overclocken |:(
als je een nieuwe pc hebt dan draait alles er toch goed op ?
ik snap dan echt niet waarom jullie hem gaan overclocken.
''meer winst'' alsof je dat merkt.
en je weet ook dat aan overclocken een risico zit.

ik denk dat je kaart naar de kl*ten is..... helaas maar waar
ooit Mohaa gespeeld ? dat dacht ik al, dat spel is zelfs niet vooruit te branden op een 1900+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik heb ook die "klassieke" Geforce 3 met een AMD XP 1800+ en hij doet het prima hoor !

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:?

speel jij wel in 1600*1200 dan? (alles op full natuurlijk >:))

ga nu niet zeggen dat het |:( is om zo hoog te spelen, want het is dan namelijk echt vet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Mmm nog niet op 1600 gespeeld :)

Maar ik geloof je dat het mooi is.
Ik vind 1600 alleen een beetje overdreven op MIJN 19 inch monitor.

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keb ook een 19 inch monitor, en daarbij is het juist niet overdreven, het zou eerder overdreven zijn op een 15 inch monitor hoor, als je er goed over nadenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn he dat overklokken ... waarom klok je zo'n snelle pc ook over...krijgt er alleen maar gekloot van..

en wat ben jij een jankert 200 punten minder onder 3dmark.... alsof je daar iets van merkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had dat ook toen ik me geforce 2 mx aan het ocen was toen heb ik opnieuw andere detenator drivers geinstaleerd en daara weer de zelfde en toen deed ie weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ok, iedereen kan wel boos worden dat ik heb geoverclocked en dat had ik inderdaad beter niet kunnen doen. Maar goed, moet ik die kaart dus nu terugsturen?
Of is het nu de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
godsamme, na deze topics en het advies van vsync aan enzo was het probleem eigenlijk weg.

Totdat ik vandaag het intro filmpje van mohaa maar is ging kijken :(
hierbij, ondanks dat ik vsync aan heb staan, krijg ik duidelijk strepen te zien, strepen waarbij aan de bovenkant van de streep het hoofd van dat poppetje in de intro ergens anders is als aan de onderkant van de streep. Wat moet ik nu doen als zelfs vsync dus niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anders probeer je even een ander beeldscherm. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even ?
ik heb hier maar 1 beeldscherm en dat is deze: http://support.packardbell-europe.com/scripts/rdr.asp?page=///support/pri/item/item_spec_C910.asp&menu=MySupport&cat=PRI&lang=1&
met dit beeldscherm in combinatie met mijn pc krijg ik dus die strepen (weet niet of het beeldscherm wel goed werkt met een andere pc).
De refresh rate staat op 85 hertz, misschien is proberen hem 10 hertz te verlagen (aangezien dat volgens die site wordt aangeraden) ??

maarreh, er is dus eigenlijk geen andere keuze dan iemand vinden met een goed beeldscherm en hem heel lief aankijken?

ik heb trouwens nog wel 1 ander beeldscherm, maar die is zo oud, die heeft als maximale resolutie 800*600 ofzo ;)

ik heb net ff windows help gedaan :r, en die zeiden dat ik hardware acceleration wat minder moest doen, maar dat helpt niet.

Ik zie op bepaalde stukjes in het filmpje trouwens duidelijk een streep die omhoog loopt :? (dus een horizontale streep die omhoog gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15

justifire

Shut up and squat !!

Lol heb dat ook, v-sync uit geen problemen allen in wolfenstein krijg ik dat het beeld "trilt/raar voorbij loopt"als ik ergens dichtbij sta. Zet ik v-sync aan dan schokt me 3dbenchmark2001 als de hel en scheelt me zo maar 500 punten. Dat komt omdat hij je framerate dan gelijk trekt, maar met 3dmark werkt dit niet echt lekker(krijgt hij toch te veel fps op de een of andere manier,komt ook doordat 3dmark zelf de v-sync automatisch uitzet en ik juist forceer om hem aan te laten)Is dus softwarefoutje want in spellen heb ik er geen last van. Zou dus zeggen...instaleer gewoon de beste detonator driver (mijn advies: 27.20 of 29.40) en zet met nvidias refresh fix je hz ff goed.Lijkt me dat het dan goed gaat.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet, het gaat erom dat in spellen, ookal staat vsync aan of uit (bij uit is het erger). Er strepen zijn, in spellen alleen als je erg dichtbij iets gaat staan, en in filmpjes (zoals de intro van mohaa) de hele tijd.
Ik heb degene van wie ik veel onderdelen heb gekocht geinformeerd en hij zegt dat het waarschijnlijk de geforce 3 is, en dat ik die eventueel kan laten vervangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem, met beide Voodoo5's op hogere snelheden kan hij gewoon niet meer stabiel draaien, koeling heeft dan ook geen zin meer is gewoon de chip die het niet bij kan houden. Je ziet het vooral op hogere resoluties gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt nadat je de kaart overclocked hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan merk je het meer ja, op de standaard snelheid zie je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff om zeker te weten dat ik het begrijp, als jij je voodoo (te) ver overclocked, dan zie je in intro filmpjes of in spellen een horizontale lijn die omhoog gaat (niet de hele tijd natuurlijk maar af en toe) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nou kan het aan mij leggen hoor, maar dat introfilmpje heeft toch niks met je hardware te maken?? Heb ook strepen met bijvoorbeeld asus-live en digital vcr, en soms ook in windows media player, dat ligt aan de software of natuurlijk aan het filmpje. Neem van mij aan dat windows xp echt zuigt in dat soort dingen. En volgens mij heb je toch precies hetzelfde probleem als mij?? Als je dichtbij staat in spellen etc etc. Denk dat omruilen geen nut heeft hoor. Mijn asus v8200 deluxe draait trouwens op 250/575 dus weet eigenlijk niet of hij er op standaart waarden geen last van heeft. Maart als ik jou was zou ik niet me kaart gaan omruilen omdat hij in een filmpje streepjes geeft. Geef mij anders eens de url van dat filmpje dan kan ik kijken of hij bij mij ook streepjes geeft, en welk programmaatje gebruik jij om filmpjes af te spelen?? Als ik dat weet kan ik eens kijken of het aan jouw systeem ligt en of er een oplossing is misschien.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:25 schreef justifire het volgende:
Nou kan het aan mij leggen hoor, maar dat introfilmpje heeft toch niks met je hardware te maken?? Heb ook strepen met bijvoorbeeld asus-live en digital vcr, en soms ook in windows media player, dat ligt aan de software of natuurlijk aan het filmpje. Neem van mij aan dat windows xp echt zuigt in dat soort dingen. En volgens mij heb je toch precies hetzelfde probleem als mij?? Als je dichtbij staat in spellen etc etc. Denk dat omruilen geen nut heeft hoor. Mijn asus v8200 deluxe draait trouwens op 250/575 dus weet eigenlijk niet of hij er op standaart waarden geen last van heeft. Maart als ik jou was zou ik niet me kaart gaan omruilen omdat hij in een filmpje streepjes geeft. Geef mij anders eens de url van dat filmpje dan kan ik kijken of hij bij mij ook streepjes geeft, en welk programmaatje gebruik jij om filmpjes af te spelen?? Als ik dat weet kan ik eens kijken of het aan jouw systeem ligt en of er een oplossing is misschien.
koop mohaa en kijk naar het intro filmpje, en ;( (bij mij dan).
ook ingame zie ik af en toe streepjes (vooral bij metaal achtige levels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ooh lol sorry, heb je dan toch verkeerd begrepen :( Dacht dat het een filmpje was ter introductie, die je dan kan downen om te zien hoe het eruit ziet. Dan ben ik toch bang dat je hem moet ruilen :( (garantie???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt mijn geforce 3 neem ik aan.
Nou kijk, dat garantie, ik weet dus niet of dat een groot probleem gaat worden. Ik heb hem bij de site www.e-bug.de gekocht en als je daarna toe gaat zie je duidelijk staan 2 jaar garantie op elk product. Dus ik klik op garantie en zie staan Online RMA Antrag :), yes, denk ik bij mezelf, kan ik hem misschien toch nog ruilen. Als ik daar vervolgens op klik (https://www.e-bug.de/rma2.html). En dan zie ik... er wordt verwacht dat je de 'Fehlerbeschreibung' en alles in het Duits schrijft :r.

Bovendien vraag ik me af wat ik nou zoiezo tegen hun moet zeggen, iemand een idee? (mag in NL hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel herinstall je drivers download nvmax uit de meuks\tracker, laatste versie. Gebruik nvmax om v-sync aan te zetten en over te klokken. Als het goed is kun je met zo'n 3 frames ahead renderen. Voor benchmarken wel weer v-sync uitzetten, want die zet een limiet aan je framerate, dus gaat je score omlaag. Kijk ook in nvmax naar andere instellingen als dit niet helpt. Ik ken het probleem, bij mij was het zo weg. Touwens, vanuit nvmax kun je die extra tabbladen weer terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het helpt niet :'(
niks lijkt te helpen ;(

en ook weet ik nog steeds niet of het allemaal aan m`n beeldscherm of m`n geforce 3 ligt
Pagina: 1