Toon posts:

[TV] nieuwe vormgeving TMF lijkt op Ultrashock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik gister voorbij zapte op TMF en zag dat met die veranderingen binnen TMF en MTV enzow ook TMF opnieuw was vormgegeven bleef ik even hangen om te kijken. Wat mij nou wel opviel was dat een langere intro op TMF wel heel erg verdacht veel lijkt op de laatste intro van Ultrashock. Is er in de nieuwe vormgeving van TMF iets geregeld door NRG design of was er gewoon een vormgever wel heel erg geinspireerd?

Ik bedoel dus in het begin van die woorden die voorbij flitsen, en dan opeens het herkenbaarste al die tv schermpjes in zo'n 3D omgeving waar je de hele tijd tussen door vliegt en op sommige schermpjes even blijft kijken en dan een mobiele telefoon ziet ofzow,

zie:
Ultrashock en TMF

Overigens is de Belgische TMF site ook al gemaakt door NRG, en de Nederlandse TMF site niet, maar vonden dat frame wat voor de Belgische site was gebruikt wel errug mooi :)...

edit:

fix url en ik bedoel ook oude tmf site, met dat frame

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
Hmm, die link naar Ultrashock geeft een 404..
En TMF.nl is morgen pas online zegt de site.

Heb even op http://www.ultrashock.com gechecked, en dat zag er best leuk uit;
Ben benieuwd naar de nieuwe TMF site.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik ben het met Seraph eens in ieder geval, er zijn in de intro van Ultrashock al enkele zeer sterke overeenkomsten te vinden, ik noem even: PC's die met netwerk verbonden zijn, tekst die letter voor letter uit een accolade (}) komt,...

Ze moeten er in ieder geval wel iets mee te maken hebben lijkt me :)

Verwijderd

Die laatste intro van ultrashock is gemaakt door Juxt Interactive... ik kan me niet voorstellen dat die ook TMF vormgeving doen tegenwoordig, dus zal het wel zeeer ernstige inspiratie zijn :)

<offtopic>
Overigens ben ik er trots op dat ik GEEN tmf op mij tv heb ingeprogrammeerd. :) MTV vormgeving is trouwens al jaren een stuk hoger niveau dan die van TMF, maar da's nu toch hetzelfde bedrijf.
</offtopic>

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Peter van NRG heeft ook meegeholpen aan Ultrashock...daarom zijn er genoeg overeenkomsten te ontdekken.

"You're only as good, as what you did last week."

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Mogen ze die spuuglelijke chatbox ook wel eens renoveren. Jemig wat een lelijk kutding! :o

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 01 mei 2002 11:13 schreef SilverZeven het volgende:
Mogen ze die spuuglelijke chatbox ook wel eens renoveren. Jemig wat een lelijk kutding! :o
Onderbouw uw mening... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 10:54 schreef lombdude het volgende:
Die laatste intro van ultrashock is gemaakt door Juxt Interactive... ik kan me niet voorstellen dat die ook TMF vormgeving doen tegenwoordig, dus zal het wel zeeer ernstige inspiratie zijn :)

<offtopic>
Overigens ben ik er trots op dat ik GEEN tmf op mij tv heb ingeprogrammeerd. :) MTV vormgeving is trouwens al jaren een stuk hoger niveau dan die van TMF, maar da's nu toch hetzelfde bedrijf.
</offtopic>
Ben ik het wel mee eens jah, TMF is qua vormgeving echt veel slechter dan andere muziekstations. Als je kijkt naar de 'oude' tmf, hoe daar intro's als die van greatest hits of tmflive.com eruit zagen :r ...

Overigens het mooist is de vormgeving op de Duitse muziekzenders, de intro's op de Duitse MTV en op VIVA zijn echt heel erg mooi, alleen als dan Duitse hip hop komt houd het voor mij weer even op ;)...

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Op woensdag 01 mei 2002 12:07 schreef Seraph het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens jah, TMF is qua vormgeving echt veel slechter dan andere muziekstations. Als je kijkt naar de 'oude' tmf, hoe daar intro's als die van greatest hits of tmflive.com eruit zagen :r ...

Overigens het mooist is de vormgeving op de Duitse muziekzenders, de intro's op de Duitse MTV en op VIVA zijn echt heel erg mooi, alleen als dan Duitse hip hop komt houd het voor mij weer even op ;)...
Tja, dat is gewoon een kwestie van verschil in smaak. Ik vond het vorige introfilmpje van TMFlive.com juist erg strak. De nieuwe vormgeving van tmf kan ik ook niet slecht noemen, daarom, verschild in smaak..

Verwijderd

Nou, ik heb dan nu toch TMF op me tv, was toch wel nieuwsgierig :)

Die bumpers/jingles/teasers of hoe je het wilt noemen lijken inderdaad wel heel erg veel op de intro van Ultrashock.

Overigens vind ik TMF er wel een stuk beter uitzien nu, en volgens mij zijn de mensen die de overeenkomsten tussen TMF en de Ultrashock intro op 1 hand te tellen en hangen ze voornamelijk op webdesign-messageboards rond >:)

Maar petje af, TMF ziet er beter uit....wie had dat ooit gedacht! Nu nog al die cover-clipjes dumpen en misschien wordt het nog wel wat!

Verwijderd

Het lijkt idd heel veel op elkaar, je bedoelt het ultrashock intro filmpje en dat filmpje van tmf met al die beeldschermen?

Kan iemand dat misschien ff cappen ter vergelijking?

Zelfs wat in de beeldschermen te zien is is bijna hetzelfde, cool :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 08:19 schreef D_e_X het volgende:
Het lijkt idd heel veel op elkaar, je bedoelt het ultrashock intro filmpje en dat filmpje van tmf met al die beeldschermen?

Kan iemand dat misschien ff cappen ter vergelijking?

Zelfs wat in de beeldschermen te zien is is bijna hetzelfde, cool :D
Dat is precies wat ik bedoelde.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ook lekker. Eerst hebben ze een klote java menu dat 5 van de 10 keer niet werkt, nu pleuren ze er een flashmenu voor in de plaats.
Maarja... Het ziet er in ieder geval beter uit als eerst.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik had sowieso altijd al een gruwelijke hekel aan TMF. Die zooi als "Sonja-Silva.com", waar slaat dat .com nou weer op?? En dan die gozer met z'n zouteloze kut stem, die hoor je echt in elke reclame ding en teaser(?) die op TMF te zien is...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op donderdag 02 mei 2002 10:55 schreef Tomaat het volgende:
Ik had sowieso altijd al een gruwelijke hekel aan TMF. Die zooi als "Sonja-Silva.com", waar slaat dat .com nou weer op?? En dan die gozer met z'n zouteloze kut stem, die hoor je echt in elke reclame ding en teaser(?) die op TMF te zien is...
Wessel van Diepen? Die vind ik nog best een redelijk stem en muzieksmaak hebben :)

Ik kwam zelf uiteraard ook nooit op de site, d'r is niks te vinden. Alleen mijn zusje, tja...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik bene en beetje bang dat de kwaliteit van MTV qua vormgeving naar beneden gaat omdat het meer naar de TMF kant gaat. Vond TMF nou nooit echt .. innoverend if youc atch my drift.

|{ brrr }] |

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 02 mei 2002 12:44 schreef Yellow het volgende:
Vond TMF nou nooit echt .. innoverend if youc atch my drift.
Dat hoeft TMF ook niet te zijn...middle of the road popmuziek, gladgestreken en uitgekristaliseerd tot het maximum...it's all about your viewing rate.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

die tmf site is nu weer ofline gister deed hij het nog amateurs

Verwijderd

trouwens ...
oude site bestaat ook nog

http://www.tmf.nl/site/home/
http://www.tmf.nl/site/menu_new.htm

Verwijderd

Nou nou, hun nieuwe forums lijken meer op een guestbook zonder opties :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 11:37 schreef someone het volgende:
Nou nou, hun nieuwe forums lijken meer op een guestbook zonder opties :).
Tis wat, maar denk ik geen rede op het topic weer omhoog te halen...

Verwijderd

maar wel beter

Verwijderd

wazig is moelijk omhoog te gaan met post

Verwijderd

schiet ook nooit op.

Verwijderd

sorry voor dit off topic shit

Verwijderd

maar deze post was toch al niks >:)

Verwijderd

volgende keer heb ik meshcien mer post dus. sorry

Verwijderd

Wat is de bedoeling van die doelloze replies? Meer posts scoren om in de hemelse Huiskamer te mogen posten?
Sad..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 23:47 schreef JayAnzee het volgende:
Wat is de bedoeling van die doelloze replies? Meer posts scoren om in de hemelse Huiskamer te mogen posten?
Sad..
<offtopic>
ROFLOL @ je site :D
</offtopic>

Verwijderd

Voor een bepaalde 3D CG animatie voor TMF waar je mensen in een disco zag dansen en een vrouw op een bepaald moment een cd in een cdspeler gooit hebben ze voor al die modellen gebruik gemaakt van POSER, zelfs voor de hoofdfiguur van de animatie.

Dat was wel ff het dieptepunt vd Nederlandse 3D CG geschiedenis...

• Cartman!
  • Niet online
idd. viel mij ook op

echte rip-off

btw, iemand al mail naar Ultrashock en TMF gestuurd hierover?
Pagina: 1