Toon posts:

[slackware] Nvidia drivers/X crash

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
t gaat om het volgende: ik heb gisteren getracht om de drivers (2880) van nvidia voor linux te installeren. Wat betreft de installatie lijkt dit goed te gaan.

Vervolgens heb ik middels de readme wijzigingen in XF86Config aangebracht en opnieuw X (KDE) gestart. Nu zou ik een nvidia logo moeten zien, maar dit is bij mij een zwart scherm. Dan gaat ie verder en op t moment dat t scherm zou moeten komen waarop ie laat zien dat ie KDE laadt, zie ik een wit scherm met een aantal strepen, en daarna doet X helemaal niks meer (ook ctrl-alt-backspace doet niks).

Ik moet dan vanaf m'n andere bak inloggen en de machine restarten.

In de logfile (/var/log/XFree86.<x>.log) staat niks over de crash.

het volgende heb ik al geprobeerd,
- in lilo.conf de regel append="mem=nopentium". dit heeft geen effect
- in XF86Config bij video device: Option "NvAgp" "0". maakt ook niet uit
- Option "NoRenderAccel" "0" maakt ook niets uit.

Systeem:
MSI K7T Turbo / AMD 900Mhz
Leadtek Geforce3
XFree86 4.1.0
KDE 3
Qt 3.0.3
Nvidia drivers 2880 (ook 2313 werkt niet)
Kernel: 2.4.18

Iemand die een oplossing weet :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Voor alle vragen aangaande niet goed werkende nVidia-drivers hebben we een aparte plaats, het grote 'me nVidia-drivers doen 't nie' topic. Je zou daar je vraag nogmaals kunnen stellen, dan blijven al die soortgelijke vragen een beetje bij elkaar.
Alvast één mogelijkheid: als je je oude drivers gebruikt, werkt het dan wel gewoon? Om maar uit te sluiten dat het niet aan je windowmanager ligt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Voor dit soort vragen kun je inderdaad in het grote nvidia topic terecht: [topic=463842]

Succes :)

Dit topic is gesloten.