pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
Er komt ook geen 7Volt uit je voeding hoor.Op woensdag 01 mei 2002 11:41 schreef fleppuhstein het volgende:
nee, wat wel kan is uit/7/12 volt, er zit geen 6 volt op de voeding
Er komt 5 en 12 Volt uit je voeding.
7 Volt maak je door op de plus de 12V te doen en op de min je 5V.
12V is Geel
5V is Rood
0V is zwart.
Je kan 6Volt krijg door een potmeter of weerstand. Maar daar heb ik geen verstand van.
Verwijderd
Ook een tip om 24 volt te krijgen ?Op woensdag 01 mei 2002 12:44 schreef ScHrOeFjE het volgende:
je kan er een pot meter tussen zetten en deze zo afstellen dat er nog maar 6v door heen gaat dan vast solderen en er tussen zetten
Verwijderd
Maar ik heb zo'n vermoeden dat er hier mensen op het forum zijn die je dat precies kunnen vertellen
Verwijderd
Kan wel.Op woensdag 01 mei 2002 13:17 schreef bschaap het volgende:
Volgens mij kan dat niet...
Een monitor kan bv ook wel van 220V 10.000V maken dus van 12V naar 24V moet ook wel lukken.
Ik ben niet zo bekend met electriek dus ik kan het niet goed uitleggen maar dat kan een ander vast wel
Verwijderd
Beter lezen Rolf... Ik zeg ook niet dat het niet zou kunnen, alleen gaat je voeding het niet zo fijn vinden. Ik neem aan dat er met die 24V ook nog wat nuttigs gedaan moet worden.. Je kan misschien wel 24V leveren, alleen als je die dan nog wil gaan belasten zal je voeding misschien niet meer genoeg stroom kunnen leveren. Da analogie met de monitor gaat maar gedeeltelijk op, omdat je uit je stopcontactje 16A kan trekken, en uit een PC voeding niet... Het hangt denk ik dus helemaal af van waar die 24V voor gebruikt moet worden.Op woensdag 01 mei 2002 13:24 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
Kan wel.
Een monitor kan bv ook wel van 220V 10.000V maken dus van 12V naar 24V moet ook wel lukken.
Ik ben niet zo bekend met electriek dus ik kan het niet goed uitleggen maar dat kan een ander vast wel
Het rekenwerk laat ik verder aan de echte electronica die-hards over
Verwijderd
Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen, en een externe voeding gebruiken... Als je het dan toch met je PC voeding wil proberen, gebruik dan eerst een andere oude voeding. Dat kan een hoop problemen voorkomen..Op woensdag 01 mei 2002 14:44 schreef shag-me het volgende:
ik snap dr nogsteeds niks van, kan iemand me ff vertellen welke draadjes ik moet gebruiken ???
je kan hem ook op 17V= laten draaien, moet je ipv. de blauwe draad de witte nemen...
suc6!!
Verwijderd
Check hierboven Shag: je kan dus niet zomaar 6 Volt van je voeding afpakken, maar wel 7V. Je moet dan van zo'n voedingsstekker die uit je voeding komt de gele en de rode draad pakken. Je hebt dan 1 draad 12 Volt, en 1 draad 5 Volt, het spanningsverschil is dan dus 7 Volt.Op woensdag 01 mei 2002 15:09 schreef shag-me het volgende:
HALOOOOO DIT TOPIC GING D8 IK NIET OVER HOE JE 24 volt KAN MAKEN !??!?! ik heb nogsteeds weinig antwoord !!!
Als je het netjes wil doen moet je eigenlijk een schakelingetje maken die zowel de 0, de -5 en de -12 Volt van zo'n kabeltje aftrekt, en dan met een meerpolig schakelaartje de juiste draden combineert op de uitgang (die dus je fan spanning geeft).
Gewoon ff logisch nadenken en simpel hoofdrekenen...
sinsd wanneer heeft een pc een -12V lijn? Niet dus he. Een molex bevat 2*grnd, 12 en 5 VOp woensdag 01 mei 2002 15:00 schreef m-m het volgende:
Je kan 24 volt maken door de -12 volt lijn van je voeding te gebruiken, maar hier kan je ongeloofelijk weinig ampere vanaf trekken en is in de praktijk dus waardeloos.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
een voeding heeft wel een -12V lijn.Op woensdag 01 mei 2002 21:29 schreef thedolf het volgende:
[..]
sinsd wanneer heeft een pc een -12V lijn? Niet dus he. Een molex bevat 2*grnd, 12 en 5 V
Kijk maar eens op website van fabrikanten.
Verwijderd
weerstandje ervoor gooienOp woensdag 01 mei 2002 11:41 schreef fleppuhstein het volgende:
nee, wat wel kan is uit/7/12 volt, er zit geen 6 volt op de voeding
Op woensdag 01 mei 2002 14:44 schreef shag-me het volgende:
ik snap dr nogsteeds niks van, kan iemand me ff vertellen welke draadjes ik moet gebruiken ???

zo
Verwijderd
Je moet de zwarte en de rode nemen de blauwe is waarschijnlijk voor de toerental. Zwart is - en rood is +Op woensdag 01 mei 2002 15:43 schreef shag-me het volgende:
k dankje schaap (ik ben nog niet zo super thuis in elctronica en al die sommetjes) ben ook nog maar bijna 15maar nog ff wat aan mijn fans zitten een blauwe en een rode draad
???
En als er alleen die twee draden opzitten dan is de blauwe de ground denk ik
Ik moet op F5 leren voordat ik reply
Daar bedoelen ze grnd mee. Of je moet ff zeggen welke draadjes ik moet verbindne dan kijk ik het wel ff na met mijn multimeterOp woensdag 01 mei 2002 21:35 schreef Xavier het volgende:
[..]
een voeding heeft wel een -12V lijn.
Kijk maar eens op website van fabrikanten.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Hehe, gewoon andersom meten met je voltmeter
nVENTIV
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()