Een vriend van mij heeft beschikking over een flatnetwerk. Zijn upstream naar het internet is zon dikke 3 megabyte per seconde. Verder beschikt hij over een netwerk waarop shares van andere mensen staan. daar wil ik natuurlijk een graantje van meepikken en wilde dat doen door een VPN-netje op te zetten.
omdat ik ten alle tijden toegang moet hebben tot het netwerk aan de andere kant moet er een pc op de kamer van mijn vriend aanstaan. dat mocht niet zijn pc zijn. dus er moet een computer geplaats worden die niet alleen mij toegang geeft tot het flatnetwerk maar ook de pc van mijn vriend.
Situatie:
mijn internet aansluiting: @home (via dhcp)
mijn os: windows XP
internetaansluiting van mijn vriend: T3 campusnet. (ook dhcp)
zijn os: win 98
Wat adviseren jullie mij in dit geval? wat voor een bak zou ik bij mijn vriend op de kamer moeten zetten en wat moet ik voor een software draaien?
als ik meer info moet geven (ik kom op dit moment nergens op) zeg het maar.
omdat ik ten alle tijden toegang moet hebben tot het netwerk aan de andere kant moet er een pc op de kamer van mijn vriend aanstaan. dat mocht niet zijn pc zijn. dus er moet een computer geplaats worden die niet alleen mij toegang geeft tot het flatnetwerk maar ook de pc van mijn vriend.
Situatie:
mijn internet aansluiting: @home (via dhcp)
mijn os: windows XP
internetaansluiting van mijn vriend: T3 campusnet. (ook dhcp)
zijn os: win 98
Wat adviseren jullie mij in dit geval? wat voor een bak zou ik bij mijn vriend op de kamer moeten zetten en wat moet ik voor een software draaien?
als ik meer info moet geven (ik kom op dit moment nergens op) zeg het maar.
too fly for a white guy