[geheugen] probleem met nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Ik kon via de search niks vinden dat hierop lijkt dus maar een nieuw topic aangemaakt.
Het gaat om het volgende: gisteren heb ik 256 mb ddr-ram apacer geheugen bijgeprikt. Dr zat al 256 mb van datzelfde merk in. Ik computer opstarten, geen problemen. Wat spelletjes geprobeerd, ook niks mis mee. Start ik m voor de 2e keer op, geeft de computer aan t begin van windows een piep. Hij start daarna wel door, en ik kan in windows gewoon werken zonder problemen.
Dan spellen, t loopt voor geen ene meter meer, Jedi Knight 2 krijg ik helemaal niet meer aan t lopen en 3dmark2001 SE loopt superschokkend. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn, iemand? :'(

• TheGHunter
schopje :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geeft ie zonder dat extra geheugen geen fouten? Dan lijkt me dat er een foutje in je geheugenconfiguratie zit.
Probeer anders je geheugen te testen met Memtest86.

enne, svp niet binnen 24 uur schoppen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TheGHunter
Met memtest gaf hij geen fouten aan, heel wazig allemaal. En dat schopje, tja, ben soms wat ongeduldig :P

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 12:57 schreef TheGHunter het volgende:
Met memtest gaf hij geen fouten aan, heel wazig allemaal. En dat schopje, tja, ben soms wat ongeduldig :P
Zitten de geheugenmodules in de goede slots (volgorde) en heb je al geprobeerd ze even eruit te halen?

Welk OS gebruik je overigens?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Iets aan de BIOS instellingen geknoeid?
To be sure, zet alles gewoon effe terug op default :)
En test de reepjes ook eens afzonderlijk.

• TheGHunter
Ik draai onder win XP en de aangezien de geheugenmodules precies hetzelfde zijn ( 2x Apacer 256 mb ddr-ram cas 2 ) zal die volgorde niet veel uitmaken. Ik krijg windows nu ook niet afgesloten op de normale manier. Ik moet m altijd met de resetknop opnieuw opstarten.
edit:
nee ik heb niet aan de bios geknoeid :P

Verwijderd

hum dit lijkt veel op een bios probleem..staat je bank wel goed op 4way?

• blackd
  • Niet online
Ik bedoel met de volgorde in welke slot je dat geheugen hebt gestopt. Op sommige moederborden moet je de bankjes perse van slot4 naar slot1 vullen, bij anderen weer andersom..

• TheGHunter
dadelijk toch nog maar ns goed in de bios gaan kijken. ZO te horen ligt daar t probleem. thnx people :)

edit:
mn mobo heeft 3 geheugenbanken, en die 1e module zat in bank 1, en die 2e heb ik gewoon ernaast geduwd
Pagina: 1