[NES] Soort HD inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af. Zou het mogelijk zijn de NES (ja die oude) te tweaken zodat je roms kunt transferen van je PC naar je NES, en ze dan vanaf een soort geheugen of zo te spelen? Lijkt me wel koel, maar heb geen idee of dit mogelijk is.

edit:Ow, en voordat hier gelijk een slotje op gaat: Ik vraag dus geen links naar roms oid, en bovendien zijn roms niet per definitie illegaal. Zelf een spel proggen voor een NES emulator, en je hebt ook een (legale) rom. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
^ schopje

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

je kan proberen je hem via je seriele poort te connecten?

Verwijderd

Ik heb wel eens en soort cartridge gezien voor de Snes, Waar je diskettes in kon doen en dus waarschijnlijk roms van af kunt spellen

Maar of zoiets voor de NES bestaad geen idee

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ja precies, een vriend van me had ooit een copystation voor de SNES. Maar dat was dus met diskettes en zo. Lijkt me wel koel als je het aan kan sluiten aan je pc. Vraag me dus af of dat kan, kan er nergens info over vinden :(

Mijn foto's op Flickr.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dan moet je wel heeeel erg diep gaan graven. Je moet dan precies weten welke datalijnen je moet hebben... ik denk niet dat dat je lukt, imho. Anyways, suc6 8-)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Tja, dat denk ik ook niet, maar misschien als ik ergens een uitgebreide beschrijving vind hoe het moet of zo :) Ik heb er toch 3 dus het boeit niet als er 1 kapot gaat :) Anyways, nog iemand ideeen, suggesties, tips, meningen, whatever?

Mijn foto's op Flickr.

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

hmmm, net even mijn NES nog een bekeken.

Volgens mij moet je dus via z'n cartridge-slot gaan werken. (haal de soldeerbout maar tevoorschijn). Vervolgens zul je ook nog eens moeten zien hoe je HD gaan aanspreken (neem aan dat je gewone IDE schijf wil gebruiken). Misschien een printje etsen, IDE poort erop, ROM met IDE controller erop (lijkt me stug dat die NES standaard IDE kan aanspreken) en eventueel een ROM erop met een besturingssysteempje? Hou er verders ook nog rekening mee dat die HD 12Volt nodig heeft, di krijg je dus niet uit de NES.

Als je het perse wil lijkt het me het gemakkelijkst om te zien of je 'm inderdaad aan je seriele poort van je PC kan aansluiten.... en dat heeft ook nogal wat voeten in aarde, volgens mij moet je dan dus (weer) via de cartridge poort werken.

Suc6!

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb nog wat lopen zoeken, en er blijkt ook zo'n copybox geval voor de NES te bestaan: Disk Drive :) Heeft iemand toevallig zo'n ding of een schema hoe het in elkaar zit of zo? Dat apparaat werkt met diskettes.

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

waarom maak je die controllers nie compatible met je pc, en ga je die roms op je pc spelen.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Omdat ik achter m'n tvtje wil zitten achter de originele NES :P

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hmm, ik moet er nog even goed naar kijken, maar ik geloof dat ik iets nuttigs gevonden heb: http://www.textfiles.com/magazines/OCAP/ocap0005.txt Voor de geinteresseerden :)

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Okay, ik ben er nu in ieder geval uit wat ik precies wil :) Ik wil dat zwarte cartridge klik systeempje eruit halen, en daarvoor in de plaats een 1.44 floppy drive erin plaatsen. Ik hoef er dus geen cartridges meer mee kunnen af te spelen. Ik heb al wat documentatie gevonden, maar zou graag nog wat meer informatie erover hebben. Dus als iemand hier weet hoe het moet, of informatie erover heeft hoor ik het graag!

Mijn foto's op Flickr.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis raad je dit aan: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :{

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
^ schopje

Mijn foto's op Flickr.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 09 mei 2002 11:09 schreef www.Goku.nl het volgende:
^ schopje
* FastBunny schopt de topicstarter >:)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1