Toon posts:

Show ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een progie dat automatisch het ip nummer kan doorgeven naar een server wanneer deze online is.

Dus een compu belt in bij een ISP en krijgt een IP nr. Dit ip nr. moet hij doorgeven naar een andere server.

Jef

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ja, dat is mogelijk.. Dit soort programma's worden bijvoorbeeld gebruikt voor diensten als dyndns.org. Je kunt ongetwijfeld een dergelijk programmaatje op Tucows vinden, en zelf schrijven is ook niet onoverkomelijk :).

Edit: ajb niet meer je post elke keer ondertekenen met naam en toenaam, zie ergens in de FAQ waarom niet.

Edit #2: Post 1000!!!! :7

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Ik zelf gebruik Dynu en dat werkt tot nu toe perfect :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ik gebruik postpro, erg makkelijk en gratis progje.
Werkt super :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat voor zo'n 50 pc'

Is er niet een client server progie? Om nu 50X te registreren bij dns2go.com is ook wat

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Tsja.. waar wil je het precies voor gebruiken? Misschien is er wel een veel simpeler alternatief :).

Verwijderd

Waarom schrijf je niet zelf ff een progje? Laat je gewoon bv om de halve minuut kijken of er verbinding is, en zo ja: dan stuurt hij zijn IP naar een centrale toe ofzo :) Lijkt me niet zo heel moeilijk, paar regels coden :)
Pagina: 1