Toon posts:

[php] uitvinden op welke regel een script stopt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is dat mogelijk, ik heb namelijk nu een search script en wanneer ik text in een nummerriek veld invoer stopt ie ergens met een SQL query, ik heb net 2 uur zitten ploeteren en gisteren een paar uutjes om uittevinen waar het scriptje stopt... Het probleem is alleen dat incl. de includes het scriptje nogal groot is :D..

Hoe kan ik hier achterkomen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

Gerco

Professional Newbie

print al je queries uit, op die manier weet je bij welke query hij blijft hangen. Dan ben je al een stuk verder.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
het vage is dat ik alleen de db script include waar eingelijk alle query's instaan, en een header laad. de query die daar in staat wordt opeens geshowed... en verder ... noppes :(

• flat
  • Niet online
mja maar als je nou na elke stap zegt echo "1";
nu de volgende stap echo "2";
vanaf het moment dat er geen nummers meer bijkomen, is het dus misgegaan :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
:'( Niet leuk :D

Verwijderd

maak ff een functie die de query uitvoert en daarna controleerd of alles goed is gegaan
b.v.
PHP:
1
<?function checkQuery($query){  GLOBAL $result  $result = mysql_query($query);  if(!result)    echo "error - $query";}?>

Alle mysql_query vervang je gewoon door checkQuery.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28

JSchut

.....

of zet achter je query tijdelijk een die command.
PHP:
1
<?$result = mysql_query($query,$mysql_connect) or die ("ERROR: <B>" . mysql_error() . "</B><BR>Query: <B>" . $query . "</B>");?>

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

jah, dat is n goed idee, met die() kan je niet function uit laten voeren toch?

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, gewoon debuggen door overal printjes (echo) neer te zetten. Kijken welke die nog uitprint op het scherm, tot daar doet ie het dan in ieder geval goed.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28

JSchut

.....

je kan in die die idd natuurlijk ook een func zetten die je error wat verder uit werkt of je gaat een errorhandler gebruiken dat is nog makkelijker

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Schrijf zelf je errorhandling routines, en set error_reporting op E_ALL.

Doe dan een trigger_error () wanneer er na een query een fout ontstaat.

Geef aan die trigger_error een string mee waarin je de query zet, de foutcode van mysql en de errorstring van mysql. Dan heb je nooit meer omkijken naar foute queries want je krijgt gewoon een foutmelding/waarschuwing van php ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Mischien een idee om op www.analogx.com het (freeware) programma PHP config te downloaden, daarmee kun je je PHP.ini editen zonder dat je zelf door het bestand heen hoeft te lopen en heb je alle opties binnen handbereik in normale taal en weet je dus ook wat je instelt..dus ook handig om error handeling in te stelen :)

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Dan maar een aanbevelingkje?

Als je met echo's gaat werken doe het dan met:
PHP:
1
<?if ($debug==1) { echo "we zitten op lijn: x<br>"; }?>

De reden waarom mag je zelf bedenken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik weet al waar het aan lag, een variabel die meegenomen werd, (vandaag) en gisteren wilde het script gewoon niet doen wat ik wou :D... maar ben nu een goede error handler aan het schrijven want errors in je scripts zuigen :D
Pagina: 1