Toon posts:

DTS pass through. Terratec vs Philips vs Hercules

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar even zeggen dat ik de search heb gebruikt, maar er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten. (JT vs Pokeran over terratec kaarten bijvoorbeeld ... de ene zegt welles, de andere nietus, maar echt duidelijk word het niet.)

Ik wil Dolby Digital (AC3) en DTS doorgeven aan mijn versterker (Sony STRDB930). Tot voorkort deed ik dat met een all-in-1 kaart MPACT2 kaart. (Speelt prima hardwarematig DVDs af en geeft keurig AC3 en DTS, maar DivX enzo gaat wat minder want het is maar een 16 bits kaart.)

Dus ik hoef niet te encoden of te resamplen, ik wil gewoon mijn DD en DTS DVDtjes bekijken en af en toe een divxje of svcdtje spelen. DTS liefst full rate ook nog. Windows 98 of XP, maakt me niet zoveel uit, de computer waar het op draait is toch alleen bedoeld om dvds af te spelen.

SB Live kaarten vallen af als ik zo de problemen eens bekijk.

Mijn keuzes op dit moment zijn:

1) Terratec DMX (Maar die word niet meer ondersteund?) - €75
2) Terratec DMX XFire 1024 - €57
3) Philips Acoustic Edge - €106
4) Hercules Fortissimo 2 Digital Edition - €62

Ik zou eigenlijk antwoord willen op deze vragen:

- Geldt de 48Khz fixed output van de XFire ook als je DTS/AC3 doorlust? (Kan deze kaart dat uberhaupt?)

- De Terratec DMX ziet er wel gunstig uit (€75, optical en coax digital in/out, etc) Maar daar schijnen problemen mee te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

- Ik hoor dat de Acoustic Edge full rate DTS kan doorlussen. Is dat de 'Acoustic Edge 5.1', of ook de 'gewone' zoals hij bijvoorbeeld bij perfect-systems ligt?

- Zijn er misschien andere kaarten die de moeite waard zijn? En dan zit ik niet echt te wachten op een kaart van meer dan €150,-

Verwijderd

Ik heb zelf een terratec 6fire 24/96.. die valt misschien wat buiten je budget maar die kaart is zon beetje gemaakt voor dvd/ac3/dts gedoe.

Over de andere kaarten heb ik weinig te melden aangezien ik die niet heb =]

/edit: damn laatste regel niet gelezen =/ deze kaart is dus zon 100 euro duurder als jouw budget.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is idd wat aan de prijzige kant. Wat kan deze kaart nu dat bijvoorbeeld zo'n philips niet kan?

De prijs van deze kaarten is wat mij betreft zowiezo heel hoog. 't enige wat zo'n stom ding moet doen is de spdif out van mijn dvd drive doorgeven naar mijn dd/dts decoder, *zo* moeilijk kan dat toch niet zijn? :?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Probeer eens anders de Terratec DMX Sixpack 5.1 ofzo. Kan je met een live5.1 vergelijken, maar dan ietsjes beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Die terratec sixpack 5.1 lijkt, qua AC3/DTS features, hetzelfde te kunnen als de goedkopere Terratec DMX X-Fire 1024.

Zit zelf een beetje in de richting van de philips acoustic edge te kijken...

Verwijderd

De TerraTec DMX XFire kan geen DTS doorgeven door zijn optical out, heb ik al geprobeerd (hij heeft zelfs al moeite met DD :(). En de DMX wordt niet echt ondersteund in Win 2k en XP. De rest van de kaarten ben ik nie bekend mee.

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Ik heb hier de Philips Acoustic Edge, dat is ook de enige philips met digitale in en out (coax). DVD's afspelen met AC3/DTS doorgifte gaat perfect, alleen bij DivX met AC3 wil het wel eens moeilijk gaan, maar dat ligt aan BSPlayer.

Kijk ook nog eens naar een hoontech ds-xg of de iphone. Deze hebben coaxiale en optische in/out. Met de DS-XG ging AC3/DTS doorgifte altijd perfect.
http://www.hoontech.nl/ of http://www.hoontech.com/english/index.html

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

De fortissimo is ook een perfect kaartje hoor. DTS, DD en standaard 48 khz naar me receiver werkt allemaal perfect. Lekker geen ruis, heerlijke diepe zuivere bass en nette hoge tonen. :) Ooh, ja dat ligt ook aan je speakers. :D

Terratec moet je nooit (meer) nemen, ze hebben een zeer slechte driversupport.
Voor mijn DMX die ik 2 jaar geleden kocht ( € 140 :( ) waren tot nu toe alleen maar beta drivers uitgebracht.
Ook was de ondersteuning slecht voor win95/98 en nt4.

Reactie van Terratec is 0,0 conclusie -> het arrogante merk de markt uitdrukken. >:)

Philips heeft wel goede chipsets op de kaart, maar in elke review komen de brakke drivers ook naar boven als slecht onderdeel.

Ik zou dus als ik jou was ook voor de hercules gaan.

Verwijderd

Klinkt goed die Hercules Fortissimo 2 Digital Edition
Ik denk dat ik um ook maar ga nemen om mijn Live Value te vervangen.

Maar waar kan je die kaart kopen?
Ik zie overal de ouwde Fortissimo 2 die DUS geen DTS kan door lussen)

Iemand een idee?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Heb ook een STR-DB930 en had een Live! Platinum, moet zeggen DD/DTS werkte perfect, ik gebruikte niet de coax-out van de Livedrive maar die van een jumper op de Live! kaart, dit zou dus met een Player ook moeten werken :)

Heb nu een Audigy Player, maar hier zit die jumper niet op :( , heb op de Audigy een LivedriveII aangesloten en DD/DTS werkt weer prima.
Binnenkort maar kijken voor zo'n Hoontech kaart(kabels voorin je computer sucken), zijn wel goedkoop voor € 27,- heb je er al 1 dan plus een Audigy Player (OEM) en ben je voor ongeveer € 130 de man :)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels een philips kaart gekocht. De 'acoustic edge' was mijn eerste keuze (€106) , maar na was nader onderzoek bleek dat de seismic edge ongeveer hetzelfde kon maar alleen wat minder connectortjes had. Aangezien ik toch geen sp/dif input of optical sp/dif out nodig heb, heb ik besloten om voor zijn goedkopere broertje te gaan - de 'seismic edge'.

Laat deze nu voor €28 (!!!!!) te koop zijn bij Informatique.

Ik heb geen flauw idee waarom hij daar zo spotgoedkoop is (de '2e' winkel heeft hem voor €75 ofzo), maar ik heb hem vandaag binnen gekregen en 't was een gesealde doos met een goeie kwaliteit kaart.

DTS (Saving private ryan, Chicken Run), DD5.1 (5th element), Pro Logic (Cowboy Bebop) - 't lijkt erop dat alles het toppie doet! PowerDVD3 gaf wat kraakjes, maar nu met PowerDVD XP is alles glashelder :9

€28 .... niet te geloven ;)

• Redje
Op vrijdag 03 mei 2002 15:55 schreef CrewOne het volgende:
Mensen, bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels een philips kaart gekocht. De 'acoustic edge' was mijn eerste keuze (€106) , maar na was nader onderzoek bleek dat de seismic edge ongeveer hetzelfde kon maar alleen wat minder connectortjes had. Aangezien ik toch geen sp/dif input of optical sp/dif out nodig heb, heb ik besloten om voor zijn goedkopere broertje te gaan - de 'seismic edge'.

Laat deze nu voor €28 (!!!!!) te koop zijn bij Informatique.

Ik heb geen flauw idee waarom hij daar zo spotgoedkoop is (de '2e' winkel heeft hem voor €75 ofzo), maar ik heb hem vandaag binnen gekregen en 't was een gesealde doos met een goeie kwaliteit kaart.

DTS (Saving private ryan, Chicken Run), DD5.1 (5th element), Pro Logic (Cowboy Bebop) - 't lijkt erop dat alles het toppie doet! PowerDVD3 gaf wat kraakjes, maar nu met PowerDVD XP is alles glashelder :9

€28 .... niet te geloven ;)
Uhm kan aan mijn liggen...
Je hebt nu geen spdif maar je krijgt wel DD/DTS signalen eruit? Hoe heb je hem aangesloten op de receiver??

edit:

[topic=485110/1/999]
Hmm oke heeft dus WEL coaxial-out, ik d8 al :z

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dat ik geen sp/dif *INPUT* nodig heb, of sp/dif *OPTICAL* output. (Blijft over - coaxial output :) )

Sorry voor de verwarring.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
kweenie hoor, zomaar een sugestie, maar in mijn dvd rom speler zit een uitgang voor digi stuff, volgens mij is dit gewoon zoals een coxial out en kan je hem direct doorlussen naar je versterker, of niet :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
ernst: nope. Heb ik al geprobeerd, zonder al te veel success. Diverse posts op usenet suggereren dat deze digitale link meestal ook niet werkt. (Soms wel, schijnt.)

Magoe... 't werkt nu, voor een schappelijk prijsje, dus ik ben al lang weer blij.

Verwijderd

redje: kun je me eens precies uitleggen hoe je dat hebt gedaan met die jumper?
Ik heb een SB Live Player, en als ik mn versterker op de kaart aansluit via de digitale output, krijg ik er alleen maar stereo Dolby Digital uit. Het lampje "DD" gaat wel branden op mn versterker, dus er komt wel een AC3 signaal door.

• Redje
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 01:33:
redje: kun je me eens precies uitleggen hoe je dat hebt gedaan met die jumper?
Ik heb een SB Live Player, en als ik mn versterker op de kaart aansluit via de digitale output, krijg ik er alleen maar stereo Dolby Digital uit. Het lampje "DD" gaat wel branden op mn versterker, dus er komt wel een AC3 signaal door.
Bij de Live die ik gebruikte, zitten er pal achter de spdif jack, 2x2 pinnetjes.
Op de het eerste paar had ik gewoon een AWE64Gold spdif bracket aangesloten en het werkte prima. De bracket is niks anders dat een draadje met op de bracket een spdif coax aansluiting.

Een verloopstekker van de din-jack naar coax gaat ook wel werken, maar die bracket had ik nog liggen :D

Ik kreeg iig full AC3 met DVD's.
Pagina: 1