Toon posts:

geheugen test foutmeldingen??? wat betekent dit???

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen hier op GOT raadde mij aan om Memtest-86 v2.9 te gebruiken om het geheugen in je pc te testen...

nu had ik al zo'n vermoeden dat het aan mijn geheugen lag.

de test zit nu op 30% en heeft al 80 fouten gevonden.

ligt dit persé aan het geheugen (192sdram, 128 @ 100mhz en 64 @ 133mhz) of kan het ook aan mijn motherbord liggen of iets anders?

of heeft mijn harde schijf ofzow ook invloed???

en kan het geheugen op 1 of andere manier "repareren"?
want als ik nieuw geheugen koop, moet ik wel zeker weten dat dat daarmee verholpen wordt!

ps er is spoed bij!

Verwijderd

kun je niet ff een reepje geheugen van iemand anders lenen en daarmee testen?

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Zijn allebei de modules dan kapot? Test ze ook nog even een-voor-een, dan weet je tenminste welke module de fouten veroorzaakt...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

tja heb je geheugen niet te ver overgeklokt ??
hierdoor kunnen dus ook fouten komen

Verwijderd

onder welke OS test je?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Haha.... Memtest86 is een stand-alone (Linux-gebaseerde) utility, je start het op van flop.

Enne... ga er nou maar vanuit dat dat geheugen kapot is. (Je kunt nog wel Linux draaien met de BadRam-patch :P.)

Edit (zie hieronder) - overbodige thread ja.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op woensdag 01 mei 2002 00:59 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
onder welke OS test je?
De installatie van Windows: [topic=482668] (neem ik aan dat het hier over gaat??)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Ik had eigenlijk hetzelfde probleem, nav een topic gister van iemand die zei dat geen enkel OS stabiel liep heb ik die test ook maar eens gedaan.
Ik heb beide reepjes (256 DDR) getest in de 2 banken en kreeg alle keren asociaal veel errors. (iets van 1.8 miljoen).

En ik me maar afvragen waarom het nooit zo goed liep. :(
Maar 1.8 miljoen...ik snap niet dat mijn pc het uberhaupt nog gewoon doet. Hij crasht alleen heel snel tijdens spellen en internetten.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Maakt het nu ook nog uit of je merkgeheugen hebt of niet?? Ik heb die test net gedraaid (1 pass, test 1 t\m 8) op een no-name staafje 256 MB SDRAM (@150) en ik kreeeg het schokkende aantal fouten van 0.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Crosspost [topic=482668]

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.