Iemand met realtek 8029 kennis?

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Is er hier iemand met veel kennis van de hub/netwerkaart realtek 8029 ?

Ik ben een diagnose aan het doen onder linux, omdat het lijkt alsof de hub kapot is, maar ik word er niets wijzer uit

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

vervang stuk voor stuk eens alle onderdelen van 't netwerk, dan zie je snel genoeg wat er kapot is.

• Marcel van Veen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 17:07
Op http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux/drivers/ kun je in ieder geval een rtl8129diag vinden.... Kan misschien helpen :)

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
ehhh ?, WAT werkt er dan niet ?

Like this yall...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ook die KLOTENKAART (sorry hoor) en 't is alleen maar problemen... wat een naar ding...
aan deze reactie heb je niets, maar ik wou het gewoon ff kwijt...

Verwijderd

Klotekaart? vind ik eigenlijk wel meevallen... ik heb toentertijd (3 jaar geleden :)) een van de eerste Realtek 8029 kaartjes gekocht (van Escom nota bene!!! :)) en die werkt nog steeds perfect... niet al te snel, das waar, maar goed genoeg voor UT/huisnetwerk gebruik...

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit er niet standaard een floppy bij die realtek kaarten met diagnose software? Bij mijn 8019 zat er een bootable floppy waarmee je onder dos de kaart kon testen.

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik heb ook zo'n realtekkaart maar als ik dat floppy opstart dan loopt m'n pc vast. Ook staat mijn REALTEKkaart onder een andere naam namelijk NE2000 :(

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Ja, zo'n diagnose diskette heb ik wel, maar die werkt dus niet voor linux (mijn server)

Ik heb de situatie ook al nagebouwd in mijn win98 pc maar dan loopt het progje dus gigantisch vast en crashed mijn comp :(

Bij realtek zeggen ze dat je het ook in pure dos moet draaien en niet onder windows, maar het vervelende is dat mijn kaart niet gezien wordt in dos, en een installatie wil ook niet helpen.

Verder heb ik nog wel een ne2k-pci-diag.c op mijn linuxserver gedraaid, maar dat levert alleen maar heel veel vage getalletjes op, en niet gewoon een simpel antwoord als:
Uw hub is naar de klote koop een nieuwe :(

Daar wordt ik dus niets wijzer van.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Pagina: 1